Myślałem, że mi wejdą do Golfa III, ale okazało się, że nie wejdą, pod obciążeniem ociera dosyć mocno o nadkola.
80 profil to bardzo dużo i zastanawiam się czy wejdą te koła do mojego Rovera 216 Si 94r
Nie chciałbym po daremnie płacić za założenie opon na felgi z rovera i później się okaże, że ocierają.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 01:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 13, 2009 19:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysokie strasznie...
Przyłóż do normalnych i zobacz o ile są większe. Osobiście myślę, że powinny wejść, ale będą sporo przekłamywać na liczniku.
Szkoda mi tych opon, bo mają 8mm bieżnika i mają dopiero 3 lata.
Oryginalnie w moim Roverze są 185/55 R15
Pytam, bo może ktoś ma np. w R 216 założone jakieś 17 cali i wtedy bym wiedział, że podejdą.
Tylko na forum nie umiem znaleźć, czy ktoś ma włożone w r200 takie duże alu.
Takie przykładanie nic nie daje, bo wszystko zależy tez od zawieszenia i ułożenia nadkoli, a nie chcę specjalnie tych opon zakładać na felgi, tylko do przymiarki.
wchodzisz na: www.google.pl wpisujesz fraze "kalkulator opon" klikasz pierwszy mozliwy link, wpisujesz wymiar kol fabryczny, i ten o ktorym mowa, sprawdzasz jaka jest roznica
Opony nie sa za szerokie, wiec nie beda obcieraly przy skrecie pewnie...przeciez to takie logiczne...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wchodzisz na: www.google.pl wpisujesz fraze "kalkulator opon" klikasz pierwszy mozliwy link, wpisujesz wymiar kol fabryczny, i ten o ktorym mowa, sprawdzasz jaka jest roznica
Opony nie sa za szerokie, wiec nie beda obcieraly przy skrecie pewnie...przeciez to takie logiczne...
To nie takie logiczne.
Mając oryginalnie opony 185/55 R15 najprostszy sposób, żeby mieć orientację. Jak zmniejszasz profil opony o 10 to zwiększasz felge o 1 cal. Czyli jak ja mam 175/80 R14
175/80 R14
175/70 R15
175/60 R16
175/50 R17 czyli jak wejdą 17 calowe koła z oponami na 50 profil, to znaczy,że wejdą moje zimowe też.
Wiadomo, że jakiś mały zapas tam jest, drugi plus to jest to, że są dosyć wąskie. Ale muszę się upewnić, żeby nie płacić 40zł za założenie i wyważenie, a później się okaże, że nie pasują.
Opony nie sa za szerokie, wiec nie beda obcieraly przy skrecie pewnie...przeciez to takie logiczne...
Jak są za długie to też mogą ocierać przy skręcie ... chociaż na moje koślawe oko akurat bardziej bym się bał ocierania o nadkola na wybojach niż o podłużnice przy skręcaniu ...
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 09:40
Bardziej tarły by chyba na tyle jak jest obciażony...
Ciekawe też, jak zachowywałyby się przy skręconych kołach...
Ktoś na forum miał 17" felgi i profil chyba 45... i mu to nie tarło...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Pon Gru 14, 2009 11:39
truten23,
Cytat:
Osobiście myślę, że powinny wejść, ale będą sporo przekłamywać na liczniku.
Wejdą ale mogą trzeć przy pełnym skręcie i będą przekłamywały na "+" czyli będzie jechał o około 3% wolniej niż pokaże licznik. Przekłamanie będzie więc mniejsze niż na standardowych bo te kłamią o około 5% na "-".
!@!$#,
Cytat:
Pytam, bo może ktoś ma np. w R 216 założone jakieś 17 cali i wtedy bym wiedział, że podejdą.
Ta wiedza Ci nic nie da bo 17 cali średnicą nie muszą się dużo różnić od standardowych. Generalnie koła średnicą różnią się może 2cm. Zakładasz większe felgi to równocześnie zakładasz niższe gumy. Problemem jest bardziej szerokość gumy a nie średnica koła ( oczywiscie wszystko w granicach dobrego smaku a 80 profil to generalnie dużo ). Na 17 calach masz często gumę szerszą o 1-3 centymetry i to + średnica + et sprawia, ze koło może trzeć przy skręcie. U mnie trze a mam 205/45/17 ale trze dopiero przy max skręcie co problemem nie jest. Odpowiednio 205/40/17 nie tarło.
PS. Za tego nicka powinieneś dostać bana.
Brt,
Cytat:
A po co google ... jakby strony klubowej nie było ... o szukajce forumowej nie wspomnę ...
Po co gogle lub strona klubowa skoro każdy w windowsie/ linuxie ma kalkulator .
faecd,
Cytat:
Opony nie sa za szerokie, wiec nie beda obcieraly przy skrecie pewnie...przeciez to takie logiczne...
Widzisz właśnie nie takie logiczne. Koło nie obciera tylko ze względu na szerokość gumy. Co prawda jest to główna przyczyna ale średnica koła też ma znaczenie. Bynajmniej w tym wypadku trzeć nie powinno.
!@!$#,
Cytat:
Mając oryginalnie opony 185/55 R15 najprostszy sposób, żeby mieć orientację. Jak zmniejszasz profil opony o 10 to zwiększasz felge o 1 cal. Czyli jak ja mam 175/80
A dlaczego tak? Przecież zmiana profilu o 10 przy szerokości 185 to tylko 18.5mm mniej gumy czyli średnica całego koła zmniejszy się o 37mm, dodanie 1 cala do felgi to 25.4mm felgi więcej.
Cytat:
175/50 R17 czyli jak wejdą 17 calowe koła z oponami na 50 profil, to znaczy,że wejdą moje zimowe też.
Nie, błąd popełniłeś w założeniu wyżej. 175/50/17 wciąż są sporo mniejsze od 175/80/14. Te pierwsze mają 60,7cm średnicy drugie mają 63,6cm - co nie znaczy że nie wejdą . Wejść, wejdą ale czy będą tarły to się przekonasz. Jak już to delikatnie na pełnym skręcie a to raczej nie powinno być problemem.
a ja mam znowu problem w druga strone, chce zalozyc zimowki 14 cali..pytanie tylko czy wejda do 200 1.6 16v bo w oryginale sa 15tki..i nie wiem czy zacisk nie bedzie przeszkadzal?? no i czy wejdzie et 38 bez problemow??
a ja mam znowu problem w druga strone, chce zalozyc zimowki 14 cali..pytanie tylko czy wejda do 200 1.6 16v bo w oryginale sa 15tki..i nie wiem czy zacisk nie bedzie przeszkadzal?? no i czy wejdzie et 38 bez problemow??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum