Wysłany: Sro Lis 25, 2009 22:41 [R45 1.8 16V] - problem ze skrzynia biegow CVT
Nie jezdzilem wczesniej ROVER-kiem i mam taka watpliwosc co do prawidlowosci dzialania skrzyni:
1 Czy w tej skrzyni i tym modelu auta po ustawieniu dzwigni w polozenie D auto powinno ruszyc z miejsca bez wciskania pedelu gazu ? Czy jest o objaw prawidlowy czy usterka sprzegla ?
Chce wiedziec bo mechanik twierdzi inaczej
P.S W skodzie octavia tak nie bylo
Pozdrawiam
Michal
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 22:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Czw Gru 03, 2009 16:18
Markzo napisał/a:
po wrzuceniu D i puszczeniu hamulca auto ma się powolutku tyrkać do przodu...chyba w każdym automacie tak jest
Nie w każdym.
Taka ciekawostka.
Za przykład dam BMW M6 (E63) i M5 (E60) oraz X5 ze skrzynią SMG
Ustawiałem na D, puszczałem hamulec i auto stało w miejscu.
Co lepsze to jak bardzo ostrożnie i pomału dodawałem gazu to obroty rosły tak do 1300 i dopiero ruszał.
Z początku zdziwiony tym,że obroty rosną a auto jeszcze nie rusza dodawałem mocniej gazu no i 500 KM robiło swoje. Widocznie zbyt agresywnie naciskałem na gaz, znudzony tym,że pedał się zapada w podłogę a auto nie jedzie.
Przy dźwigni zmiany biegów był taki przełącznik - i +. Do dzisiaj nie wiem do czego on służy...
Sytuacja była we wszystkich wymienionych modelach i egzemplarzach danego modelu którymi miałem przyjemność jeździć więc to nie jakaś usterka.
Chociaż to BMW więc wszystko możliwe...
Przy dźwigni zmiany biegów był taki przełącznik - i +. Do dzisiaj nie wiem do czego on służy...
+/- to opcja recznej zmiany biegow po ruszeniu z pozycji D przestawiasz dzwignie w prawo i mozesz recznie przerzucac biegi. Dzwignia w strone (+) bieg wyzszy a w strone (-) redukcja.
U mnie w Rover-ku 45 zauwazylem niepoprawne zachowanie skrzyni automatycznej.
Na zimnym silniku przy ustawieniu w polozenie D - drive odczuwalne jest chwilowe zdlawienie silnika.
W czasie ruszania z miejsca czuc taki efekt jakby przez chwile obroty byly nierownomierne ( lekie wibracje w aucie ) . Efekt ten jest bardzo podobny do tego ktory wystepuje w autobusach marki Solaris, Neoplan. Po ruszeniu z miejsca efekt ten zanika. W czasie jazdy automat biegi zmienia poprawnie, nie slychac zadnych zgrzytow ani piskow.
Przy nagrzanym silniku efekt ten nie wystepuje.
W czym lezy problem, w silniku czy w sterowniku skrzyni automatycznej ?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Pią Gru 11, 2009 13:48
virus.716 napisał/a:
+/- to opcja recznej zmiany biegow po ruszeniu z pozycji D przestawiasz dzwignie w prawo i mozesz recznie przerzucac biegi. Dzwignia w strone (+) bieg wyzszy a w strone (-) redukcja.
Nie, ten przycisk nie był do tego.
Ręczny wybór biegów w automacie był obsługiwany z lewarka.
A to o co mi chodzi to jednolity przycisk który po lewej miał - a po prawej + a między znakami był taki symbol jakby rosnące w wysokość słupki.
Może się tym ustawiało czułość czegoś...
Wlasciciel sprowadzil autko z przebiegiem 89tys. ale pewnie ma juz o 100 wiecej.
Czy mozna sprawdzic jaki byl fabryczny przebieg ?
Jezeli wlal tam jakiegos badziewia i nie wymienil filtra oleju to niedlugo czeka mnie remont skrzyni biegow.
Jak dzwonilem na Jozefow k. Warszawy to powiedzieli ze sterownik mam do wymiany.
Koszt sterownika 600 plus wymiana 500. Czyli musze naszykowac 1100PLN.
Tylko pytanie czy oni nie przesadzaja z tymi kosztami ?
Polozenie drazka:
Parking - ok
Reverse ( cofanie ) - wystepuje za duzy luz przy przelaczaniu pomiedzy tym polozeniem a polozeniem N (neutral )
Neutral - ok
Drive - po przelaczeniu na ta pozycje odczuwa sie chwilowe szrpniecie autem i po chwili obroty silnika staja sie nierowne do mometu ruszenia.
Po zatrzymaniu znow obroty nierowne.
Ja tam automatu nigdy nie miałem ale jeśli ktos przez telefon diagnozuje usterkę której przyczyny moga byc różne to jest to podejrzane.
Ja bym zrobił tak:
1. Poszukałbym ogłoszenia kto blisko sprzedje takiego roverka i podjechałbym porównałbym.
2. Jesli faktycznie jest cos nie tak podjechałbym na T4 i wtedy bedziesz wiedział "co skrzynia mysli" (czujniki itd) i tu wtedy wyjdzie czy wszystko jest ok elektronicznie.
3. Wtedy myśl co z tym fantem zrobić.
Słyszałem już o "mechanikach" którzy wymienili pół samochodu wzieli za to $ a usterka jak była tak jest.
Czy niestabilnosc obrotow w polozeniu D i nacisnietym pedale hamulca jest zwiazane z uszkodzeniem w skrzyni czy raczej nalezy usterki szukac w podzespolach sterowania silnikiem ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum