Wysłany: Wto Gru 15, 2009 17:30 [Freelander] Czy to Najgorsze HGF?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Houston mamy problem!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zacznę od początku.....
Kupiłem Freelandera 1,8, 200 km od domu, wracając co chwilkę skakała mi temperatura, pod czerwone i za chwilkę opadła, więc zawiozłem go do speca od Landro, żeby powymieniał wszystkie oleje, płyny, i przy okazji popatrzał na to grzanie, powiedział że wymienił termostat, więc pewny wyskoczyłem w trase a tu po przejechaniu 50km robi się to samo,szlak mnie trafił . Więc kombinowałem sam nic to nie dawało, do tego auto było zimne i wywalało płyn jak odkręciłem wyrównawczy, jeden kolega na forum napisał zmień korek od zbiornika zmieniłem, i dzisiaj jade 15 km a ta franca podczas jazdy się grzeje, więc przyjechałem do domu, silnik ostygł, więc go odpowietrzyłem tzn odkręciłem te dwa korki na wężach dolałem płynu na max, odpaliłem zagrzał sie wentylator się włączył, do górnego węza od chłodnicy weszła woda myślę gitarka, więc mówie przejadę zobaczę nigdy tak nie było że po staniu 1 minuty na światłach temperatura mi rosła pod czerwone jak ruszyłem to ok opadała, ale przyjechałem do domu w zbiorniku buzuje, wąż górny od chłodnicy twardy i bez płynu nagle, teraz byłem nawet zobaczyć silnik ciepły a chłodnica zimna. Nie wiem już sam co robić, auto nie kopci silnik pracuje ok, płyn czysty, olej czysty.Zero wycieków, odpala bez problemu a stoi na dworze a temperatury mroźne
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 23:35, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 17:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:13
Ciężka sprawa.
Możliwe że to HGF.
Gazy spalinowe mogą przedostawać się do układu chłodzenia przez nawaloną uszczelkę pod głowicą.
Takie objawy mogą występować też przy pękniętej głowicy.
Witam, miałem u siebie to samo tez mi wskazówka skakała ale tylko np w miescie, w korkach. Okazało sie ze spaliny pchało w układ chłodzenia i wywalało w zbiorniczku czyli bedzie prawdopodobnie HGF. Założyłem nowy typ uszczelki, nową magistrale olejową, zmierzyłem sruby, poskładałem i jak do tej pory spokój.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Kraków-Krynica
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 20:59
"kojot" ja miałem identyczne objawy u siebie.Wszyscy mechanicy podejrzewali HGF,a okazało się że to pompa wody.Radzę sprawdzić.Pozdrawiam i powodzenia.
Jeżeli w zbiorniku wyrównawczym jest czysto i nie kopci stawiał bym na pompę wody.
Odpal silnik i pościskaj węże przy chłodnicy, zobacz czy jest w nich ciśnienie wody.
Raczej nie zalecał bym z tym dalszej jazdy.
Włacz dmuchawę na pełną moc i pełne grzanie.
Zrób przygazówkę i jak właczy się ten wentylator to pościskaj węże.
Sprawdź też czujnik na rurkach od klimatyzacji, bo to jest ze sobą powiązane (tzn z pracą wentylatorów).
Może zleciał czynnik chłodzący i komputer głupieje.
Wyciągnij kostkę na rurkach od klimatyzacji od tego czujnika pryśnij WD-40 i wsadź na nowo, niech chwilę pochodzą wentylatory ze zdjęta kostką z czujnika.
Sprawdź też czy w środku auta nie masz mokro (mogła nagrzewnica walnąć, albo się zamulić)
Ja u kolegi w BMW jak miał podobne objawy kupiłem odkamieniacz, zagotowaliśmy wodę i wlałem to do zbiorniczka wyrównawczego.
Tęperatura skoczyła nable wielkie bull i wuwaliło coś z rdzawym osadem.
Zlaliśmy płyn i zalaliśmy nowy z uszczelniaczem i już 3 rok jest ok.
jak sprawdzic ta pompę prosiłbym o jakis opis demontażu , jak sprawdzić jestem już głupi na max a nie chce coś zrypać bardziej
[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 15:41 ]
hMMMM teraz patrzałem do Landro sprawa jest taka kurde nie kopci, odpala na mrozie odpala idealnie, olej czysty, w zbiorniku bylo czystko ,a teraz hmmmm zaglądam w zbiornik wyrównawczy i kurde widze takie białe plamki na płynie myślicie że to HGF
jak sprawdzic ta pompę prosiłbym o jakis opis demontażu , jak sprawdzić jestem już głupi na max a nie chce coś zrypać bardziej
[ Dodano: Sro Gru 16, 2009 15:41 ]
hMMMM teraz patrzałem do Landro sprawa jest taka kurde nie kopci, odpala na mrozie odpala idealnie, olej czysty, w zbiorniku bylo czystko ,a teraz hmmmm zaglądam w zbiornik wyrównawczy i kurde widze takie białe plamki na płynie myślicie że to HGF
jezeli pojawily sie biale plamy w ukladzie chlodzenia to moze to byc hgf. miale podobnie- male bialy plamy w ukladzie,a po jakim czasie padla calkowicie. narazie jezdzij i patrz co sie dzieje z woda i olejem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum