witam mam pytanie czy dozwolone jest jezdzenie na dwoch oponach zimowych i dowch wielosezonowych???mam dwie opony zimowe i chcialem je narazie wsadzic do mojego bolidu na czas gdy nie zakupie dwoch pozostalych:)
i jeszcze mam pytanie czy lepiej wsadzic je na przod czy na tyl???
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 23:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wydaje mi sie ze lepiej wlozyc je tam gdzie masz naped;)
a dozowolone to na pewno jest;) wielosezonowe jak nazwa wskazuje powinny sluzyc przez zime i lato;) ja tez keidys jezdzilem na dwoch zimowych i dwoch wielosezonowych ale lepiej jednak kupic wsyztskie 4 zimowe;)
a ja właśnie czytałem w auto świat porady że lepiej na tył bo jak wpadnie w poślizg to dupa zaleci . Choć logiczne by się wydawało założenie opon na napęd.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 73 Skąd: Trójmiasto i Hel
Wysłany: Sro Gru 16, 2009 09:13
Generalnie żadne z powyższych rozwiązań nie jest dobre
To tak jakbyś chodził w jednym bucie na zimę (na którą nogę go założysz? )
Jeżeli zimówki założysz na przód zyskujesz lepszą przyczepność przy ruszaniu/rozpędzaniu, oraz sterowalność (do czasu). Jednak przy próbie hamowania (puszczenie gazu też czasami wystarczy), tył ucieka na boki. Puszczenie gazu w zakręcie też może zakończyć się tym, że tył wyprzedzi twój przód
Jak zimówki dasz na tył, zyskujesz stabilizację tyłu w zakrętach, ale znowu ruszanie/ rozpędzanie może być utrudnione, a także sterowalność. Jeżeli w zakręt wejdziesz za szybciej niż twoje "multisezonowe" opony mogą znieść, wypadniesz z niego przodem na zewnątrz
W jednym i w drugim przypadku masz prze...rąbane
Kup nawet najtańsze zimówki, pożycz od kogoś używki, na których nikt nie jeździ. Zawsze to chyba lepiej niż "multisezonowe". Tak mi się wydaje.
Pozdr.
moja siostra jeździ już drugą zimę na wielosezonówkach i nie narzeka aczkolwiek jak to mówią: "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego"
kup używki zimówki na tył zawsze to lepiej będzie ale jakbyś się upierał to i na wielosezonowych pojeździsz tylko bezgranicznie im nie wierz
Na opony wielosezonowe najbardziej narzekają ci którzy ich nie używają. Natomiast ci którzy użyli zazwyczaj juz przy nich zostają.
Problem jest tu troche jak z LPG - jak ktoś chce całoroczną to zazwyczaj chce zaoszczędzić. A jak chce zaoszczędzić to kupuje najtańsze Dębica Navigator za sto pare zł i potem narzeka że to nie Ultragrip Performance.
Ja od zawsze jeżdze na całorocznych, początkowo były to dębica navigator a teraz w roverku mam goodyear 4 seasons.
Dębice były spoko, w śniegu zachowywały sie bardzo dobrze, niestety w lecie szybko sie scierają i są bardzo słabe na mokrym.
Natomiast Goodyearki nie są wcale dużo gorsze od rasowych zimówek Ultragrip 7+, powiedzmy że zamiast po 21 metrach wyhamują po 22. A po drodze zjadają wiele tańszych zimówek. Wadą jest tylko cena - 270zł za oponkę 185/60/R14 do Roverka (ale i tak wychodzi taniej niż dwa komplety). Jeszcze gorzej jest jak chcemy założyć to do roverkowych alusków 15'' (185/55/R15) - prawie 400zł za oponę. Ale alu w zimie to i tak zły pomysł.
Mój brat założył sobie hit wśród taksówkarzy - oponki całoroczne Nexen (są dość tanie ). Sprawdzaliśmy je na śniegu - o mało nie wyleciałem przez przednią szybę, ABS nawet nie drgnął.
Nie twierdze, że całoroczne są lepsze, ale biorąc pod uwage ze duzo osób jeździ po mieście a nie w Alpach, a zima potrafi nam płatać figle typu +10C w grudniu - moim zdaniem to dobra alternatywa.
Trzeba tylko pamietać że opona całoroczna to bardziej zimówka niż letnia. Jeżeli ktoś chce szaleć w lecie to odradzam, bo szybko je zajeździ. A w zimie generalnie zawsze trzeba uważać, niezależnie od tego jakie opony sie ma.
Jeżeli zimówki założysz na przód zyskujesz lepszą przyczepność przy ruszaniu/rozpędzaniu, oraz sterowalność
oraz przy hamowaniu
Desper napisał/a:
Jednak przy próbie hamowania (puszczenie gazu też czasami wystarczy), tył ucieka na boki. Puszczenie gazu w zakręcie też może zakończyć się tym, że tył wyprzedzi twój przód
co za tym idzie, pojazd na przeciwnym pasie ruchu uderzy w Twój bok gdzie nie ma kontrolowanych stref zgniotu
Desper napisał/a:
Jak zimówki dasz na tył, zyskujesz stabilizację tyłu w zakrętach, ale znowu ruszanie/ rozpędzanie może być utrudnione, a także sterowalność.
oraz hamowanie
Desper napisał/a:
Jeżeli w zakręt wejdziesz za szybciej niż twoje "multisezonowe" opony mogą znieść, wypadniesz z niego przodem na zewnątrz
i uderzysz w pojazd na przeciwnym pasie ruchu przodem, gdzie chronią cię kontrolowane strefy zgniotu i poduszka powietrzna
Desper napisał/a:
W jednym i w drugim przypadku masz prze...rąbane
dokładnie, musisz wziąść wszystkie za i przeciw i sam zdecydować czy chcesz lepiej ruszać i hamować czy żeby tył nie latał ci po całej szerokości drogi
Zanim wydałem ponad 1000zł na oponki troche o nich poczytałem
Początkowo miały być Vredestein Quatrac III ale Goodyear okazały sie lepsze.
Nie będę szukał teraz wszystkich artykułów które czytałem, bo pewnie ich nie znajde. Posłuże sie za to testem ADAC 2008 opon zimowych.
http://www.roadlook.pl/op...-t-2-czesc.html
Można sobie zobaczyć jak wypadają na tle rasowych zimówek. Może na czele stawki nie są - natomiast nie są też na szarym końcu. Otrzymały ocene "godne polecenia" i to z punktu widzenia zimówek, nie miały taryfy ulgowej.
Jak dobrze widze miejsce 6 na 19.
Z tymi metrami to cytowałem z pamieci też jakiś test, moze dokładnie cyferek nie podałem ale różnica kształtowała sie jakoś tak.
btw. Ojciec ma Ultragrip 7+ w Omedze V6 i przyznaje że są świetne.
btw. Ojciec ma Ultragrip 7+ w Omedze V6 i przyznaje że są świetne.
około miesiąca temu kupiłem te opony i wrażenia to WOOOOW takich zimówek jeszcze nie miałem jedyny "minus" jak dla mnie to bardzo miękko jest na tych oponach
juz kiedys pisalem o wielosezonowkach good year vector 5- na sniegu byly zdecydowanie lepsze niz jakies zimowe debice i kormorany, co kupilem razem z autem.
Vector 5 też są bardzo dobre, 4 seasons to ich "następcy".
Nie wierze w marketingowy bełkot o reaktywności na pogode, ale według samego GY mają minimum 4 gwiazdki w ich wewnętrznym rankingu.
http://eu.goodyear.com/pl...asons/index.jsp
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum