Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Dziś już nie pojadę nigdzie swoim R :-( - biegi przestały wchodzić.
Sprzęgło jest bardzo miękkie i bardzo niskie więc napewno mam usterkę pompa sprzegła
- wysprzęglik.
Pompa raczej jest dobra, troszke tylko wilgotna ale usterka pojawiła się nagle i pod samochodem
zaobserwowałem tłusta plamę więc wszystko wskazuje na wysprzęglik.
Mam 4 pytanka:
1) Czy rzeczywiscie przy usterce wysprzeglika płyn zleje się pod samochód?
2) CZy brak sprzęgła/ wyciek płynu to na 100% zawsze pompa lub wysprzęglik? Czy
mogły się np. gdzieś rozszczelnić czy uszkodzić przewody?
3) Skąd i jaki wysprzęglik polecacie?
4) Może ktoś wie jakie są przybliżone koszty naprawy i czy naprawa jest tak skomplikowana
że trzeba jechać do wyspecjalizowanego warsztatu czy raczej w każdym powinni to
naprawić?
1) Czy rzeczywiscie przy usterce wysprzeglika płyn zleje się pod samochód?
Nie zawsze, ale zazwyczaj
lkwiatos napisał/a:
2) CZy brak sprzęgła/ wyciek płynu to na 100% zawsze pompa lub wysprzęglik? Czy
mogły się np. gdzieś rozszczelnić czy uszkodzić przewody?
Na 99% to pompa lub wysprzęglik - jeśli nic nie kombinowałeś z przewodami od sprzęgła, to jest raczej małe prawdopodobieństwo iż coś się z nimi stało.
lkwiatos napisał/a:
Skąd i jaki wysprzęglik polecacie?
Wysprzeglik od Freelandera - cena około ~380 zł - tańszy i mocniejszy od oryginału
lkwiatos napisał/a:
Może ktoś wie jakie są przybliżone koszty naprawy i czy naprawa jest tak skomplikowana
że trzeba jechać do wyspecjalizowanego warsztatu czy raczej w każdym powinni to
naprawić?
Muszą odsunąc skrzynię biegów - dobry warsztat zrobi to bez problemów, cena (w mazowieckim) około 350 zł za robociznę.
Sugeruję razem z wysprzęglikiem wymienić pompę sprzęgła - po wymianie wysprzeglika na nowy masz bardzo wysokie prawdopodobieństwo rozsypania się pompy sprzęgła - mi się tak stało i paru osobom z forum również.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja w/g zalecen madrzejszych glow proponowalbym rowniez wymienic sprzeglo. Robota ta sama. Sama pompe bym zostawil. To, ze sie poci to jeszcze nie wiele zmienia. Moja sie spocila na 80 tys. km. przed calkowitym padnieciem.
Nie wiem jak tam wysprzeglik od Freelka, ale ktos mi wspominal, ze dlugosc przewodow sie rozni o jakies cm-y. Ale moze warto, skoro u innych dziala.
Ja do siebie wrzucilem komplet SACHSA od Tomiego.
argail napisał/a:
Sugeruję razem z wysprzęglikiem wymienić pompę sprzęgła - po wymianie wysprzeglika na nowy masz bardzo wysokie prawdopodobieństwo rozsypania się pompy sprzęgła - mi się tak stało i paru osobom z forum również.
Mi po 80 tys
Jesli lubisz eksperymentowac, jak ja to mozesz zrobic zamontowac
sobie pompke od BMW. Zalety sa takie, ze:
- koszt pompki to ok. 150 zl.
- nie padnie tak szybko jak od R, o ile w ogole padnie
- zbiorniczek z plynem masz wyniesiony pod maske, jak w wiekszosci aut.
Wady sa takze:
- ciezej operuje sie sprzeglem,
- robota wymaga poswiecenia czasu i nie kazdy mechanik bedzie sie chcial podjac.
Za sprzeglo i wysprzeglik zaplacilem ok. 600 zl.
Za robote zaplacilem 200 zl.
Nalezy uwazac na oring przy montowaniu skrzyni, bo jak sie krzywo wlozy
to moze olej uciec po drodze. Mnie to spotkalo i ponad 500 km przejechalem
bez oleju w skrzyni - tzn. sladowe ilosci byly.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
apples kupowalem u Tomiego w promocji, ale nie wiem jak teraz stoja te czesci.
Dowiedzialem sie od mariusz418, ze przewod z wysprzeglika od freelka mozna ladnie podgiac i bedzie pasowac.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Po moich modyfikacjach sprzeglowych, oraz uszkodzonym, niedroznym przewodzie chyba poddal sie wysprzeglik. Mam takie wrazenie, poniewaz na dlugosci calego ukladu jest suchutko, a mimo to po jakims dystansie plyn ze zbiorniczka ucieka...
Prawdopodobnie tez skusze sie na ten wzmocniony od frelka...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 73 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lip 03, 2009 06:28
ja miałem w tamtym tygodniu problem ze sprzęgłem. U mnie jednak objawy były inne. U mnie pedał sprzęgła wpadał do środka i jednocześnie przestawał wysprzęglać. Aby wysprzęglić musiałem odciągnąc stopą pedał i wcisnąć raz jeszcze- pomagało na sekunde by móc wrzucić bieg. Chciałem wymienić pompe i wysprzęglik od razu, niestety Tomi nie miał wysprzęglika do 45ki 1,8 a oryginalny kosztował ok 1000zł więc zdecydowałem się tylko na wymianę pompy. Za pompe zapłaciłem 460 a za robociznę 100zl. Narazię sprzęgło chodzi dobrze, choć pedał jak był tak jest bardzo wysoko.
Otrzymałem już wysprzęglik. Na etykiecie na opakowaniu można przeczytać że wysprzęglik
pochodzi a Anglii z firmy "Britpart" - tyle że już na samym wysprzegliku (na rurce) są
numery LUK'a (510 0083 10 - Freelander, dla Rovera jest chyba 510 0082 10).
Na pudełku jest numer oryginału UUB000070 - przypominam że kupiłem od Freelandera.
Załączam zdjęcie - trochę dziwie się czemu przyjechał w cześciach. Pooglądałem go trochę
i za nic nie mogę dojrzeć jaka jest jego zasada pracy. Ma wejście i wyjście ale w środku
nic nie widać aby płyn pod wpływem ciśnienia poruszał jakiś tłoczek - nie rozumiem.
Może ktoś wie?
Witam Wszystkich milośników i posiadaczy rovera
Posiadam R75 i mam nastepujący problem z pompkalub wysprzęglikiem.
W pompce jest płyn i nie ucieka nigdzie a pomimo tego jest problem z wrzucaniem biegów Pedał sprzęgła łapie bardzo nisko a biegi nie wchodzą tzn zależy od szczęścia. Moze wie koś czym to jest spowodowane i co ewentualnie jest do naprawy lub wymiany jakieś propozycje
Z góry dziekuje za odpowiedź.
Pozdrawiam Wszystkich.
Z tego co piszesz, to może być i wysprzeglik i pompa sprzęgła.
Pompa sprzęgła nie zawsze leje po uszkodzeniu - możesz mieć (tak jak i ja) uszkodzony zawór zwrotny - wówczas sprzęgło łapie bardzo nisko, po pod pompowaniu na chwilę się normuje, nie ma możliwości jazdy na "pół sprzęgle".
Gdyby Ci zdechł wysprzęglik, teoretycznie nie powinieneś móc wbić żadnego biegu, a pedał sprzęgła powinien leżeć na podłodze ... przynajmniej u mnie tak było
100% diagnozę da Ci tylko mechanik.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nalezy uwazac na oring przy montowaniu skrzyni, bo jak sie krzywo wlozy to moze olej uciec po drodze. Mnie to spotkalo i ponad 500 km przejechalem bez oleju w skrzyni
MaReK - a jakie były objawy/odgłosy jazdy bez oleju? Jak się zorientowałeś że masz skrzynię suchą?
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Ja w/g zalecen madrzejszych glow proponowalbym rowniez wymienic sprzeglo. Robota ta sama. Sama pompe bym zostawil. To, ze sie poci to jeszcze nie wiele zmienia. Moja sie spocila na 80 tys. km. przed calkowitym padnieciem.
Poniewaz moj R75 mial 115 tys km przebiegu i zeby nie "popiardywac ze strachu", ze "padnie" postanowilem wymienic wysprzeglik + pompka BMW. Poniewaz to ta sama robota dodalem do wymiany docisk + tarcze. Na samym poczatku mechanik ktory montuje pompki BMW do R75 odradzil mi taka przerobke. Zamontowalem nowa pompke od R75 i wysprzeglik od Freelandera.
Teraz jeszcze bardziej "popiarduje ze strachu" bo pedal chodzi bardzo lekko - lzej niz w R200. Czytalem, ze jak chodzi ciezko to dobrze a jak lekko to zle. Dzis nawet zdemontowalem ta oslone zeby zajrzec czy pompka nie cieknie ale na razie jest sucho. Mam zalozona tarcze ze sprezynkami (oryginal byl bez) teraz przy ruszaniu samochod dziwnie drzy.
Porada jest taka:
Jak dziala to nie ruszac. W moim przypadku to nie pozbylem sie stresu zwiazanego z ukladem wysprzeglania a dodatkowo ten stres sie zwiekszyl.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum