Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:20 [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode
Witam!!!
Mam problem z układem chłodzenia zacznę od początku.
Miałem ubytki w zbiorniczku ciekła woda przez obejmę na cienkich wężach więc miałem destylkę. W niedzielę siadam do auta chce jechać , a tu woda zamarznięta w aucie. Uruchomiłem auto pochodziło trochę na luzie i pojechałem się przejechać autem po osiedlu i dosłownie co 200 metrów gotowała mi się woda w aucie i bulgotało po lewej stronie chłodnicy. Przy czym autko nie chce teraz trochę zapalać (chyba jest to wina aku bo w niedzielę założyłem inny).
Węże te górne są bardzo gorące, a te dolne letnie i mimo jak auto pochodzi teraz na luzie, nawet 20 min, to z dmuchawy leci tylko lodowate powietrze.
Teraz pytanie czy mogłem mieć więcej szczęścia niż rozumu i zawiesił się tylko termostat ?
Z wydechu lecą normalne spaliny ,wczoraj zdjąłem też obudowę rozrządu i jest sucho.
Wentylator też się załącza ,ale jak mówiłem poziom wody w zbiorniczku się podnosi do góry, gdy korek zbiorniczka wyrównawczego jest otwarty jak i zakręcony.
Wlałem też tam wczoraj ocet żeby w razie czego przeczyścić układ. Wlewałem go bardzo powoli miałem odkręconą tą śrubkę od odpowietrzania.
Ostatnio zmieniony przez makupl Sro Gru 16, 2009 17:15, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 19:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Wto Gru 15, 2009 20:43
Odpowietrz dobrze uklad.
Aby termostat w tych temp. sie otworzyl to trzeba miec dlugo, bardzo dlugo sam. na chodzie.
W 99% przypadkow gdy termostat sie sypie to przestaje zamykac a nie odwrotnie.
ludzie po pierwsze ten temat był poruszany setki razy!!! Szukajka nie gryzie!!! Po pierwsze wymiencie korki od zbiorniczków bo nie trzymają wam ciśnienia. W kazdym motoryzacyjnym kupicie bez problemu mowcie ze do poloneza! KOszt 15zl!!! Potem odpowietrzyć układ dopiero zakręcić i nie grzebać. JAk korek nie trzyma ciśnienia to bedzie układ się non stop zapowietrzał!!!
A btw ja mam pytanie czy ktos sie orientuje gdzie poza szrotem mogę kupić rurkę od chłodziwa tą z odpowietrznikiem do silnika 1.6 K czy one są takie same w 1,4 i 1,8?????
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
250ml wywalonego plynu przy pojemnosci calkowitej ukladu 4l to jednak duzo i wcale nie musi wywalić całego plynu uwierz mi wiem to po sobie na nowym korku zero problemu poza tym ze mam zaspawany odpowietrznik przez co musze wymienic całą rurkę
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1793
Wysłany: Czw Gru 17, 2009 21:52
Zbiorniczek wyrownawczy jest najwyzej polozonym elementem ukladu chlodzenia i jesli jest w nim choc troszke plynu a caly uklad jest szczelny (weze, chlodnica) to nie ma mozliwosci aby sie uklad zapowietrzyl.
Wszystko ok tylko Panowie czy moglby mnie ktos z was naprowadzic gdzie jest ten zaworek od odpowietrzania? Chlodnica do gory ciepla a tak w polowie zimna... Układ zapowietrzony? Co Wy na to
Wymieniłem termostat, ale temperatura silnika nadal skacze i leci zimny nawiew.
Poza tym mam zapowietrzony układ chłodzenia. Rura która idzie do chłodnicy jest pełna powietrza.
Co zrobić aby dobrze odpowietrzyć układ chłodniczy?
Moja diagnoza jest taka ,że padła mi uszczelka pod głowicą. Dlatego ,że z tłumika leci woda na benzynie jak i na gazie. Poza tym co 15 min muszę dolewać wody do zbiorniczka, widocznie leci mi do komory spalania, i silnik nie chce odpalać trzeba kręcić ponad 10 sekund i dodawać gazu żeby odpalił.
Czy to są objawy HGF???
Jakie mogą być koszty wymiany takiej uszczelki tak plus minus???
[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 16:09 ]
Dziś byłem przy aucie i raczej odpalało normalnie. Ale woda nadal znika. Jak auto pochodzi trochę, to właśnie ten wąż co idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jak leciutko odkręcę korek od zbiorniczka wychodzi powietrze, a jak powietrze wyjdzie to wodę zasysa do środka i niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje??? węże chłodnicy wszystkie szczelne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum