Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 2.0 Di 98r] słabo grzeje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 2.0 Di 98r] słabo grzeje
Autor Wiadomość
czijo 



Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: przasnysz



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 21:34   [R400 2.0 Di 98r] słabo grzeje

witam wszystkich jestem właścicielem roverka 400 20 105km i mam problem tego typu bardzo słabo grzeje czym to jest spowodowane czy moze wszystkie tak grzeją??
bez ruznicy czy przejechał 5 kilometrów czy 105 dmucha letnim powietrzem
Ostatnio zmieniony przez Brt Pią Gru 18, 2009 01:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 17, 2009 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 21:43   

Ogólnie przy tych mrozach nasze dieselki słabo grzeją. Rozumiem jednak, że temperatura na wskaźniku na połowie. Być może pomoże pukanie nagrzewnicy. Warto też sprawdzić jej zawór.
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 22:28   

A co powiecie na termostat? U mnie to samo... letnie powietrze nogi lodowate przy takich mrozach ;/ wymiana termostatu cos da? Groszowe sprawy moze warto sprobowac? A czy u was tez tak jest? dotyczy to wskaznika tempertury chdzi o R 420 itd wskazowka jest na polowie, nie ma tam zadnej skali-podzialki nie wiadomo ile tak naprawde pokazuje... w innych autach zauwazylem ze ta wskazowka kreci sie zawsze 'niedaleko' czerwonego pola a tu w polowie nie wiem ile to i czy dobrze :!: :?:
 
 
 
czijo 



Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: przasnysz



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 22:40   

a jaki jest termoztat ten tzw, trujnik z jednym dolotowym i dwoma wylotowymi czy ten drugi
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 22:50   

Haidi napisał/a:
A co powiecie na termostat? U mnie to samo... letnie powietrze nogi lodowate przy takich mrozach ;/ wymiana termostatu cos da? Groszowe sprawy moze warto sprobowac? A czy u was tez tak jest? dotyczy to wskaznika tempertury chdzi o R 420 itd wskazowka jest na polowie, nie ma tam zadnej skali-podzialki nie wiadomo ile tak naprawde pokazuje... w innych autach zauwazylem ze ta wskazowka kreci sie zawsze 'niedaleko' czerwonego pola a tu w polowie nie wiem ile to i czy dobrze :!: :?:
Wskazówka ma być mniej więcej na połowie skali, zatem tu wszystko w porządku. Termostat wcale tani nie jest, bo musi być w obudowie (cena około 100 zł).

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 22:50 ]
czijo napisał/a:
a jaki jest termoztat ten tzw, trujnik z jednym dolotowym i dwoma wylotowymi czy ten drugi
Trójnik, dokładnie taki - http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1550

PS>Proszę o trochę wysiłku przy pisaniu postów i zwracanie uwagi na stylistykę, interpunkcję i ortografię, bo naprawdę ciężko się czasami doczytać o co chodziło piszącemu. W razie czego jest włączony moduł sprawdzania pisowni.
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 22:57   

Ups na to faktycznie nie taki tani.... :cry: To jest oryginal zdaje sie chyba :?: moze jakis zamiennik :?: Sam nie wiem co na to poradzic... Ale wielkie dzieki a info na temat tej wskazowki, zawsze mnie to ciekawilo....
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:00   

Haidi napisał/a:
To jest oryginal zdaje sie chyba :?:
To jest zamiennik. Są jeszcze oryginały sygnowane przez Hondę - http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869 oraz przez Rovera - http://www.tomateam.pl/sk...0&m_dzial=-&c=1
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:03   

Ah no tak... sorry za moja slepote :razz: thef a co bys mi poradzil w tym temacie bo nie wiem czy warto zainwestowac :?: :???:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:05   

skoro wskazówka na połowie, to wyżej już nie zajdzie i termostat jest ok ... jedynie warto sprawdzić zaworek nagrzewnicy, oraz jak nie pomoże to profilaktycznie przepłukać :ok: Te klekoty słabo grzeją, ale jak jest wszystko ok, to tragedii nie ma ... w trasie spokojnie mogę w swetrze jechać w mrozy :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:06   

Haidi napisał/a:
Ah no tak... sorry za moja slepote :razz: thef a co bys mi poradzil w tym temacie bo nie wiem czy warto zainwestowac :?: :???:
Ja termostat mam na pewno sprawny, a też szału nie ma przy tych temperaturach. Jeśli Ci się silnik nagrzewa normalnie, czyli po kilku minutach dochodzi temperatura do połowy, to chyba jedyne co można zrobić, to sprawdzić czy zawór na nagrzewnicy otwiera się całkowicie, ewentualnie przepłukać nagrzewnicę, może jest zarośnięta kamieniem i słabo oddaje ciepło.
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:13   

Ok... Czyli wszysko w miare ok, co jeszcze mi sie nasunelo na mysl to moze zatkam mu jakos 'ryjek' :razz: zeby to mrozne powietrze nie lecialo na silnik i na chlodnice :?: moze cos pomoze... A orientujesz sie moze ile kosztuje takie przeplukanie nagrzewnicy, teraz za bardzo nie mam gdzie i jak :sad: Z gory dziekuje :grin:

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 23:13 ]
U mnie mozna powiedziec po 15 min jazdy cos sie tam rusza ta wskazowka...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:21   

Haidi napisał/a:
U mnie mozna powiedziec po 15 min jazdy cos sie tam rusza ta wskazowka...
Za długo. Być może faktycznie coś z termostatem. Myślę, że temperatura powinna być uzyskana maksymalnie po 10 minutach.
Haidi napisał/a:
A orientujesz sie moze ile kosztuje takie przeplukanie nagrzewnicy, teraz za bardzo nie mam gdzie i jak :sad: Z gory dziekuje :grin:
Nie mam bladego pojęcia, ale więcej jak 50 zł bym za to nie dał ;) .
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:27   

Po 15 min to jak jeszcze nie bylo takich mrozow... chyba jednak wymienie ten termostat dla swietego spokoju. Dzis odpalilem auto 15 min przed koncem pracy, przychodze a tam wskazowa lezy :???: Ok z mojej strony to wszysko dzieki wielkie. Pozdrawiam!
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Gru 17, 2009 23:37   

Haidi napisał/a:
Dzis odpalilem auto 15 min przed koncem pracy, przychodze a tam wskazowa lezy
Na postoju go nie zagrzejesz.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 01:00   

mcjg napisał/a:
Na postoju go nie zagrzejesz.


Przy lekkim mrozie do -5*C silnik normalnie się nagrzewa, tzn. temp. w połowie skali ale wystarczy kilka minut postoju i widać jak wskazówka opada...Szybko te klekoty temperaturę oddają...

A praktykował ktoś przysłanianie chłodnicy katonem ?
Padło pytanie wyżej ale nie widzę odp...

Co do przysłaniania w R600 to tak patrzyłem dzisiaj i można by grill od wewnętrznej strony zasłonić bo i tak jest jeszcze miejsca na dolot powietrza w zderzaku...
 
 
Haidi 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Gniezno



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 12:58   

Dzisiaj rano pojechalem do wujasa bo ma garaz i zaczelem kombinowac z tym przyslonieciem chlodnicy... wymyslilem to tak :grin: : mialem stare gumowe dywaniki, wymierzylem pod grill ile bede tej gumy potrzebowal, wymontowalem grill 5 srob na sroboktet krzyzakowy od gory a pozniej 3 takie same tylko troszke mniejsze od srodka od strony chlonicy, trzeba sie niezle na meczyc bez odpowiedniego sprzetu, przydala by sie 'grzechotka' z lamana przedluzka ale jak ktos nie ma tez idzie :wink: zrobilem otworki w gumie pod opaski 'tryt' te plastikowe i po prostu przymocowalem gume od srodka grila. Dalem czarne bo guma czarna i nie rzuca sie w oczy :grin: ladnie wyszlo nawet... teraz kiedy mialem juz wymontowany grill zabralem sie za wloty na dole zderzaka, zrobilem tak samo na opaski... nie zaslanialem wszyskich wlotow, zostawilem troche miejsca na przeplyw powietrza z lewej strony. Ok poskladalem wszysko, i w trase :mrgreen: Moge powiedziec ze zdalo egzamin szybko silnik sie nagrzal o wiele szybciej niz bez... Jesli ktos ma troche czasu polecam bo warto 40 min roboty. Pozdrawiam. :cool:
 
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 13:18   

mcjg napisał/a:
Haidi napisał/a:
Dzis odpalilem auto 15 min przed koncem pracy, przychodze a tam wskazowa lezy
Na postoju go nie zagrzejesz.


Ja wczoraj wieczorem prewencyjnie odpaliłem klekotka na 20 minut pod domem żeby rano nie było niespodzianek, po tym czasie nie ruszając się z miejsca miałem wskazówkę na połowie skali. Jeśli z autem jest wszystko OK to powinno się nagrzewać nawet na postoju.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 18, 2009 13:20   

poprawcie mnie jeśli źle myślę ale wydaje mi się że taka przesłona nie pomoże szybciej zagrzać silnika co najwyżej nie wychłodzić chłodnicy i utrzymać temperaturę po nagrzaniu silnika
skoro płyn krąży na małym obiegu do puszczenia termostatu to w czym ma pomóc ta owa przesłona?
co innego jeśli termostat już puścił i mamy duży obieg to wtedy ta przesłona może pomóc utrzymać temperaturę
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 18, 2009 13:54   

Ja wczoraj miałem swoja pierwsza trasę przy mrozach od -5°C do -10°C na Barwinku :mrgreen: I fajnie ciepło miałem aż za bardzo :mrgreen:

Ogólnie to mi się teraz auto nagrzewa jak wył. grzanie po ok 3-5km przy np -4°C w tedy dmucha fajne cieple powietrze. Niestety żeby zagrzać cale auto w środku potrzebuje ok 15-20km ale w tedy tez nie grzeje na maxa bo nie lubię takiego gorącą :> :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pią Gru 18, 2009 14:32   

filo napisał/a:
praktykował ktoś przysłanianie chłodnicy katonem ?

w tym roku jeszcze nie zasloniłem chłodnicy z braku czasu ale poprzedniej zimy miałem zasłoniętą i się szybciej zagrzewał. na pewno mu to nie zaszkodzi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Słabo grzeje
baki-79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Sty 14, 2009 20:25
baki-79
Brak nowych postów [R420] Słabo grzeje
Krzysiek420DI Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Lis 16, 2007 15:05
macenty27
Brak nowych postów [Rover 416] słabo grzeje czy to termostat????
Tjancik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sob Lis 21, 2015 11:41
Caroline
Brak nowych postów [R400] Grzeje się 2.0 16V 136 KM
Pako93 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Sie 05, 2018 13:33
Pako93
Brak nowych postów [R420Di] raz grzeje świece, 20 razy nie grzeje
enys Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lip 22, 2013 14:13
enys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink