Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4 16v 98r.] Problem z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4 16v 98r.] Problem z obrotami
Autor Wiadomość
100procentt 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj



  Wysłany: Pon Gru 28, 2009 11:11   [R200 1,4 16v 98r.] Problem z obrotami
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: < 1993

Witam wszystkich,


mam taki problem:

Samochód rano na zimnym silniku odpala ok, obroty ok (może dlatego że jest na ssaniu, jednak nie jest to tak idealnie równa praca jak kiedyś). Po przejechaniu ok. 10km (nie zdarza się tak zawsze nie wiem od czego to zelży)....samochód przy szybkim dodawaniu gazu szarpie, dojeżdżam do skrzyżowania (znak stop, jedyneczka, gaz) i szarpie...daje więcej gazu jakieś 2tys obroty....trochę pojedzie i zdechnie :( (no i jedyne wyjście aby dojechać do domu to odpalenie samochodu z dociśniętym do podłogi gazem i jazda na 3 z obrotami blisko 4 tys)

Dzieje się tak 2 razy w miesiącu....różnie to bywa (od jakiegoś pół roku)

-przebieg trochę ponad 90tys
-świece wymienione jakieś pół roku temu (w sklepie powiedzieli że to najlepsze jakie mają do tego auta)...wymiana była spowodowana objawami opisanymi wyżej
-przewody zapłonowe (widoczne jakieś brązowe przygrzania na przewodach ale nie świecą w ciemności) he


-z moich obserwacji może to być spowodowane za dużą ilością powietrza na pierwszy gra (tak jakby nie miał mocy jak występuje to szarpanie) - jakby ciągną na jeden gar

-może jakiś czujnik temp się nagrzewa wraz ze wzrostem temp silnika i coś się dzieje z silniczkiem krokowym, źle otwiera przepustnicę...


Czekam na jakieś propozycje rozwiązania tego w przydomowym warsztacie....jak nie to podjadę po nowym roku do mechanika (tylko pewnie skarze mi wymieniać wszystko po kolei)


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Brt Nie Lis 11, 2012 11:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 28, 2009 11:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Gru 28, 2009 11:18   

Jeśli twierdzisz że dostaje lewe powietrze na 1 gar to radziłbym sprawdzić przewód od podcisnienia czy nie ma gdzies przebicia bo to on wchodzi akurat na 1 gar! Ja sprawdziłbym filtr paliwa i i pompe czy dają odpowiednie cisnienie bo mi to wyglada raczej na problem paliwowy!!!

Przy lewym powietrzu sa problemy z odpaleniem na zimnym silniku a jak sie rozgrzeje to ustepują! Wiem bo przezywałem to! Natomiast co do tego szarpania to eweidentnie objaw pompy paliwa, też to przeżywałem najpierw czasem bardzo żadko jakies szarpniecie az w koncu padła! Pompa chodziła pracowała dalej ale była za słaba i dopiero wymiana na nową kompletnie rozwiązała problem!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 28, 2009 15:33   

100procentt, a powiedz czy Ty zawsze masz minimum 1/4 baku paliwa? czy zalewasz i suszysz bak niemal do konca i dopiero lejesz? czy objawy te maja miejsce gdy "konczy" sie paliwo??

[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 15:33 ]
PS
100procentt napisał/a:
przebieg trochę ponad 90tys
akurat :) od ktorego handlarza kupiles samochod?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
100procentt 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 21
Skąd: Biłgoraj



Wysłany: Pon Gru 28, 2009 15:50   

faecd napisał/a:
a powiedz czy Ty zawsze masz minimum 1/4 baku paliwa? czy zalewasz i suszysz bak niemal do konca i dopiero lejesz? czy objawy te maja miejsce gdy "konczy" sie paliwo??


zwykle zalewam tak za 50/100zł, z tego co pamiętam jak ostatnio wystąpiły opisane wyżej objawy to miałem jakieś 1/4 baku....i zwykle jeżdżę do końca, do rezerwy.

faecd napisał/a:
akurat :) od ktorego handlarza kupiles samochod?


hehehe.....samochód był mojego taty, sprowadził go z Francji jak (samochodzik) miał 5 miesięcy, był udeżony w lewe koło (lekko) i ogólnie podrapany ;p (był to pierwszy taki roverek w woj lubelskim, wiem bo musiał tato do Lublina jeździć go rejestrować)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 11:58   

100procentt napisał/a:
.i zwykle jeżdżę do końca, do rezerwy.


To nie jest zbyt zdrowe dla pompy paliwa, poza tym rezerwy ja u siebie nie stwierdziłem, masz jakiś inny model?

[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 11:57 ]
a jakie paliwo tankujesz? może w zbiorniku masz już jakieś zanieczyszczenia jak jest mało paliwa to może ciągnąć tylko te zanieczyszczenia...

[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 11:58 ]
podobne objawy tylko że dwa razy miałem przed całkowitą awarią cewki zapłonowej, padła całkiem przy temp -13 stopni
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] Problem z obrotami
przemyslaw85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Maj 13, 2011 12:09
imejdz
Brak nowych postów [R200 1.6]Problem z obrotami
DragonCRX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 16, 2009 17:29
praktis
Brak nowych postów [R200] problem z obrotami
meissnerek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Kwi 27, 2013 15:30
robsson78
Brak nowych postów [R200] Problem z obrotami
mariann Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 26, 2011 15:05
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink