Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:47 [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
Witam, zmagam sie cały czas z obrotami silnika.Problem jest taki że jak wcisne pedał gazy dosłownie o jakies pół centymetra to silnik dostaje odrazu jakieś 2000 obrotów.W ogóle w czasie jazdy świruje jak sie nagrzeje, nie chce schodzic z obrotów na biegu jałowym, wrzucę na luz to trzyma na tych 2000 obrotów, musze kilka razy wcisnąc gaz do dechy zeby spadły obroty do normy.Wymieniłem silniczek krokowy i dalej to samo.Moze ktoś z Was mi doradzi co jeszcze??
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przepustnica przeczyszczona, problem jak był tak jest nadal.Obroty strasznie wolno spadają jak tylko wrzucam na luz.Czy moze mieć cos z tym wspólnego czujnik temperatury cieczy??
Nie podmieniałem bo zauważyłem ze przy zamknietej dzieje sie to samo, obroty za wolno spadaja a jak silnik sie nagrzeje to zawieszaja sie na okolo 2000 obrotów.Chyba też wysiadł czujnik temp cieczy bo wskazówke mam cały czas na minimum, a wczoraj troszke po miescie sie kreciłem, silnik nagrzewał sie do tego stopnia ze wentylator z chłodnicy sie włączał, no a wskazówka była na minimum.
A może masz źle ustawioną śrubkę od przepustnicy i czujnik nie wie kiedy jest zamknięta?? Nie kręciłeś nią? Miałem z tym problem, instrukcja jak ją ustawić jest w tym temacie:
Witam, podłańczam sie pod temat aby nie zakładać nowego.
Uprzedzam że zapoznałem się już z większością podobnych wątków i nic z tego.
POMOCY!
Gdy nagrzeje się silnik obroty zacinają się na luzie na 2000-3000tys. i nie chcą spaść!
Tak wiem, czyściłem przepustnicę, silniczek krokowy, zmieniałem oba czujniki temp. płyn w normie, (jestem po wymianie HGF) i dalej nie ma poprawy. Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC! Zauważyłem też (przy zwiększonych obrotach) że temp. nieznacznie się podnosi (równo połowa lub 1mm powyżej a wentylator się nie załańcza) Nie mam już pomysłów co robić. Od dłuższego czasu tak mam, nie mam juz zdrowia. Proszę o jakieś pomysły, może wymienić całą linkę gazu? Może jest jeszcze jakiś czujnik? Jest ktoś z Gdańska kto mógłby pomóc. Poddaje się
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lut 17, 2010 21:19
maco napisał/a:
Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC!
A zmieniałeś przy tym czujnik położenia przepustnicy?
Ja mam właśnie z nim problemy (przynajmniej tak mi się wydaje). Obroty wiecznie wieszają mi się na takiej wartości jakbym jeździł na ssaniu.
Jak mierzyłem miernikiem oporność to zamiast 595ohm na zamkniętej mam 770ohm i zamiast 3*** ileś tam nie pamiętam mam prawie 4000 na otwartej.
Wnioskuję więc że jest walnięty.
Chociaż z drugiej strony napięcie powinno być 5V a u mnie jest 6V
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad czujnikiem temp. bo blokowanie się obrotów na tej wartości wygląda jakby czujnik podawał złe info. do kompa i włącza się ssanie.
Trzeba będzie powymieniać to i owo ale to w swoim czasie. Najpierw muszę się uporać z wyciekiem płynu chłodniczego.
Jak mi walnie HGF to wy.... ten silnik, kupuje anglika i robię swapa na 2.0
Już nie będzie problemów z uszczelką pod głowicą, padającą skrzynią biegów (już druga zaczyna piszczeć) itd.
Co pól roku mam problemy z układem chłodzenia , już mnie to na prawdę zaczyna ostro wk....
Sorry że się tu żale ale już nie wyrabiam.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Witam ponownie, odpowiem sam na swój problem gdyż już sie z nim uporałem.
Przyczyną zacinających się obrotów (mimo czyszczonej przepustnicy - (później wymianie na metalową), silnika korkowego zmianie czujników temp., sprawdzeiu sondy i wymianie filtra powietrza po których nie było efektów) okazała sie linka gazu. Wystarczyło ją popuścić tuż przy przepustnicy (o kilka obrotów) i problem znikł. Nie wiem jak to się ma do wzrostu obrotów tylko przy pełnym rozgrzaniu silnika (w korku) ale pomogło gdzie inne metody zawodziły! Aha obroty przed jak i po są na tym samym poziomie.
_________________ Polska wasza, bieda nasza
Ostatnio zmieniony przez maco Czw Lut 25, 2010 11:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum