Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:05
[R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
Autor Wiadomość
grzesiek-neomix 



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: świdnica



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:47   [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??

Witam, zmagam sie cały czas z obrotami silnika.Problem jest taki że jak wcisne pedał gazy dosłownie o jakies pół centymetra to silnik dostaje odrazu jakieś 2000 obrotów.W ogóle w czasie jazdy świruje jak sie nagrzeje, nie chce schodzic z obrotów na biegu jałowym, wrzucę na luz to trzyma na tych 2000 obrotów, musze kilka razy wcisnąc gaz do dechy zeby spadły obroty do normy.Wymieniłem silniczek krokowy i dalej to samo.Moze ktoś z Was mi doradzi co jeszcze??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 07:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 08:20   

grzesiek-neomix, podwiesza sie przepustnica....
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 13:46   

wymień przepustnice na metalową i po problemach powinno być.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 14:18   

Przeczyść przepustnicę. Gdyby była uszkodzona to mam plastikową na zbyciu, bez czujnika.
_________________
Tom
 
 
 
grzesiek-neomix 



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: świdnica



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 08:42   

Przepustnica przeczyszczona, problem jak był tak jest nadal.Obroty strasznie wolno spadają jak tylko wrzucam na luz.Czy moze mieć cos z tym wspólnego czujnik temperatury cieczy??
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 08:55   

Podmieniles przepustnice?
 
 
 
grzesiek-neomix 



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: świdnica



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 13:52   

Nie podmieniałem bo zauważyłem ze przy zamknietej dzieje sie to samo, obroty za wolno spadaja a jak silnik sie nagrzeje to zawieszaja sie na okolo 2000 obrotów.Chyba też wysiadł czujnik temp cieczy bo wskazówke mam cały czas na minimum, a wczoraj troszke po miescie sie kreciłem, silnik nagrzewał sie do tego stopnia ze wentylator z chłodnicy sie włączał, no a wskazówka była na minimum.
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 14:51   

A może masz źle ustawioną śrubkę od przepustnicy i czujnik nie wie kiedy jest zamknięta?? Nie kręciłeś nią? Miałem z tym problem, instrukcja jak ją ustawić jest w tym temacie:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36873
_________________
Tom
 
 
 
maco 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 75
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 20:12   

Witam, podłańczam sie pod temat aby nie zakładać nowego.
Uprzedzam że zapoznałem się już z większością podobnych wątków i nic z tego.
POMOCY!
Gdy nagrzeje się silnik obroty zacinają się na luzie na 2000-3000tys. i nie chcą spaść!
Tak wiem, czyściłem przepustnicę, silniczek krokowy, zmieniałem oba czujniki temp. płyn w normie, (jestem po wymianie HGF) i dalej nie ma poprawy. Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC! Zauważyłem też (przy zwiększonych obrotach) że temp. nieznacznie się podnosi (równo połowa lub 1mm powyżej a wentylator się nie załańcza) Nie mam już pomysłów co robić. Od dłuższego czasu tak mam, nie mam juz zdrowia. Proszę o jakieś pomysły, może wymienić całą linkę gazu? Może jest jeszcze jakiś czujnik? Jest ktoś z Gdańska kto mógłby pomóc. Poddaje się :cry:
_________________
Polska wasza, bieda nasza
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 21:19   

maco napisał/a:
Wczoraj zamontowałem metalową przepustnicę mając nadzieje na efekty i NIC!
A zmieniałeś przy tym czujnik położenia przepustnicy?

Ja mam właśnie z nim problemy (przynajmniej tak mi się wydaje). Obroty wiecznie wieszają mi się na takiej wartości jakbym jeździł na ssaniu.
Jak mierzyłem miernikiem oporność to zamiast 595ohm na zamkniętej mam 770ohm i zamiast 3*** ileś tam nie pamiętam mam prawie 4000 na otwartej.
Wnioskuję więc że jest walnięty.
Chociaż z drugiej strony napięcie powinno być 5V a u mnie jest 6V :roll:

Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad czujnikiem temp. bo blokowanie się obrotów na tej wartości wygląda jakby czujnik podawał złe info. do kompa i włącza się ssanie.

Trzeba będzie powymieniać to i owo ale to w swoim czasie. Najpierw muszę się uporać z wyciekiem płynu chłodniczego.
Jak mi walnie HGF to wy.... ten silnik, kupuje anglika i robię swapa na 2.0
Już nie będzie problemów z uszczelką pod głowicą, padającą skrzynią biegów (już druga zaczyna piszczeć) itd.
Co pól roku mam problemy z układem chłodzenia , już mnie to na prawdę zaczyna ostro wk....

Sorry że się tu żale ale już nie wyrabiam.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
maco 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 75
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Lut 24, 2010 18:24   

Witam ponownie, odpowiem sam na swój problem gdyż już sie z nim uporałem.
Przyczyną zacinających się obrotów (mimo czyszczonej przepustnicy - (później wymianie na metalową), silnika korkowego zmianie czujników temp., sprawdzeiu sondy i wymianie filtra powietrza po których nie było efektów) okazała sie linka gazu. Wystarczyło ją popuścić tuż przy przepustnicy (o kilka obrotów) i problem znikł. Nie wiem jak to się ma do wzrostu obrotów tylko przy pełnym rozgrzaniu silnika (w korku) ale pomogło gdzie inne metody zawodziły! :grin: Aha obroty przed jak i po są na tym samym poziomie.
_________________
Polska wasza, bieda nasza
Ostatnio zmieniony przez maco Czw Lut 25, 2010 11:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 18:36   

chodzi ci o to żeby poluzować ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maco 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Paź 2006
Posty: 75
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 11:43   

leszczu19901 napisał/a:
chodzi ci o to żeby poluzować ??


Tak dokładnie!
_________________
Polska wasza, bieda nasza
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] Potencjometr gazu
gralu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Mar 18, 2009 21:04
Thomas
Brak nowych postów [R25] Problem z pedałem gazu/ potencjometr ..
krystof87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Kwi 07, 2011 08:25
sew87
Brak nowych postów [R 25] Czy można samemu zmienić potencjometr gazu?
sluchawa21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Cze 20, 2011 15:30
sluchawa21
Brak nowych postów [r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr
Gregoryyy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Sie 09, 2018 16:58
seraph



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink