Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 08:59
Wg opisu jest to sonda lambda, na tylnym bloku. Wskazania sond przkładają się bezpośrednio na spalanie, zwykle większe bo komp przechodzi w tryb serwisowy, wszytkie wtryski leją wtedy naraz benzynę.
Można oczywiście wymienić taką sondę, niestety dostęp jest trudny, u siebie zepsułem gwint na przednim bloku ale jakoś cudem udało się wkręcić nową (NTK jednoprzewodowa 0-1V).
Natomiast w przypadku instalacji gazowej 1 generacji można zapomnieć o sondach, u siebie wymieniałem ją jedynie aby mieć podgląd wskazań na miernikach AFR, i odpowiednio wyregulować blosa.
Cytat:
1986-1990 Legend (G1)
Code # Explanation
1 Front Oxygen Sensor
2 Rear Oxygen Sensor
3 Manifold Absolute Pressure Sensor
5 Manifold Absolute Pressure Sensor
4 Crank Angle Sensor
6 Coolant Temperature Sensor
7 Throttle Angle Sensor
8 Top-Dead-Center Position Sensor
9 Number 1 Cylinder Piston Position
10 Intake Temperature Sensor
12 E.G.R. System
13 Atmospheric Pressure Sensor
14 Electronic Idle Control Module
15 Ignition Output Signal
17 Vehicle Speed Sensor
18 Ignition Timing Adjustment
Mam instalację LPG sekwencyjną i przy ok. 120km/h zapala się PGM/Fi, czy ten kod błędu może właśnie tego dotyczyć bo nie zauważyłem żeby jakoś więcej palił.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 13:49
W takim przypadku (lpg) sonda może być dobra, a błąd może wynikać np:
-skład spalin propan-butan jest inny niż na benzynie
-jakaś usterka emulatorów sond (jeśli takie są zamontowane)
Sondę można przetestować diodowym miernikiem AFR, (mam takie zamontowane, bardzo dobra sprawa)
albo voltomierzem sprawdzić w jakich granicach się zmienia napięcie (nie robiłem tego, raczej analogowym)
Skoro nie pali więcej , albo silnik się nie dławi to widocznie nie ma jeszcze tragedii.
Można się jedynie pocieszać że do tylnej sondy jest lepszy dostęp niż do przedniej, ale i tak powodzenia. Np specjalny klucz Jenox mi pękł, dorabiałem sobie jakieś własne. Oczywiście kabel musiałem uciąć a po przykręceniu nowej dolutowałem starą wtyczkę.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Sty 05, 2010 19:20
hmm.. o tym nie wiedziałem, więc dobra rada dla innych. Pewnie chodzi o to żeby nie dochodziło później do korozji na styku dwóch metali, tzn stal i cyna.
Warto zauważyć, ze przy nowych sondach zawsze sa te metalowe złaczki. Najlepiej jest to rozwiązane przy sondach BOSCH, są tam specjalne skręcane złączki, dzięki czemu konduktywność w miejscu połączenia jest zawsze na odpowiednim poziomie.
Posiadam Hondę Legend z 89 (bliźniak Rovera 827). U mnie pod siedzeniem pasażera jest komputer od automatycznej skrzyni biegów. Więc te dwa mrugnięcia oznaczają zupełnie coś innego niż sonda.
Problem pewnie już dawno rozwiązany, ale ale ciekawy jestem czy H i R jednak się bardzo różnią.
Pewności nie mam, gdyż nie widziałem na własne oczy co siedzi pod siedzeniem pasażera w Roverze. Jednak patrząc na głupie alledrogo to komputery od skrzyni mamy identyczne (a właściwie mieliśmy, bo niedawno wrzuciłem manualną skrzynie ).
Komputer silnika u mnie jest pod stopami pasażera, prawie że leży na ściance grodziowej, pod dywanikiem. I tam również ładnie migają diody zaraz po zaświeceniu się checka.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Sie 22, 2010 09:04
nie chce mówić na 100% bo już raz mnie zmyliła brytyjska instrukcja ale to mój aktualny stan wiedzy:
komputer silnika (pgmfi) pod prawym fotelem (pasażer) , patrząc od przodu , widać żółtą (od obrotów) i czerwoną diodę (błędy silnika):
Komputer skrzyni (pod lewym fotelem (kierowca) patrząc od tyłu):
widać czerwoną diodę i coś pomarańczowego, ale to raczej nie dioda.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Sie 22, 2010 10:17
Jeśli żółta dioda miga lub pali się ciągle to oznacza że obroty są złe (za niskie lub za wysokie), po ustawieniu ok ~550 obr/min śrubką przy przepustnicy żółta dioda powinna zgasnąć. Fajnie że w tym silniku wogóle można regulować obroty jałowe, na gazie miałem ciut za niskie więc sobie podkręciłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum