Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16V 2000r] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16V 2000r] Problem z odpalaniem

Kolejna historia R25 :)
Autor Wiadomość
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 13:33   [R25 1.4 16V 2000r] Problem z odpalaniem

Witam!

Mam problem :) Otóż dotyczy on odpalania. Wiem nie raz był poruszany, i oczywiście szukałem :) Zacznę od początku. Miałem remoncik mojego żuczka "uszczelka pod głowica" i po tym śmigał pięknie cichutko odpalał na dotyk. Mimo że akumulator słabo kręcił. Było tak do momentu nauki jazdy mojej dziewczyny. Otóż zamiast jedynki dała 3 :( w panice gaz do "dechy" wynik szarpanie jak cholera. Oczywiście zdechł. Później miałem problem by go odpalić. Jak odpalił to bez nagi na gazie gasł.Po kilku minutach troszkę się poprawiło ale falował na obrotach. Zauważyłem ze jakimś cudem linka od gazu się poluzowała. I teraz mam z rana problem z odpaleniem, za 1 razem złapie i zgaśnie potem już bez wciśnięcia gazu nie odpali. Czasem nawet na ciepłym silniku dziwnie odpala tak jakby bez "ssania". Mam również nieodparte wrażenie że głośniej chodzi, na jałowym i przy przyspieszaniu. Nie czuje spadku mocy ale ja nigdy nie kręcę samochodu :) Czy możliwe by pasek rozrządu przeskoczył o ząbek? Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział ze jeśli by się tak stało nie palił by wogóle. To prawda?

Pozdrawiam! Z góry dzieki za pomoc. Może troche jestem przewrażliwiony ale trochę się wykosztowałem i tu znów coś.
_________________
Świerzak :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 05, 2010 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 18:41   

MrFrog napisał/a:
Czy możliwe by pasek rozrządu przeskoczył o ząbek?

nawet bardzo prawdopodobne :/
MrFrog napisał/a:
Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział ze jeśli by się tak stało nie palił by wogóle. To prawda?

nie, to nie prawda.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 19:04   

gdzieś widziałem zdjęcia jak ma być prawidłowo ustawiony rozrząd jak sam nie możesz sobie sprawdzić to wydrukuj zdjęcie i podjedz ze zdjęciem do mechanika żeby sprawdził .:)Jak dobry fachowiec to i bez zdjęcia sie on obejdzie :)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 19:22   

słabo naciągnięty pasek po takim przeskoku miał prawo przelecieć do nawet 2 -3 ząbków i będzie silnik pracował
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:27   

A jakie są objawy takiego przeskoku? I oczywiście czy silnik się nie rozsypie?
_________________
Świerzak :)
 
 
 
papaj747 



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 39
Skąd: ns



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:33   

pokrzywi ci zawory tak jak mi ;) i bedziesz zakładał nowe zawory a prawdopodobnie głowice nową kupisz bo nie oplaca sie robic tego sprawdz na znakach czy ci nie przestawiło i na kole pasowym



mi przeskoczył o 3 zeby na kole pasowymi poszło całe 16 zaworów dokladnie miesiac temu ;(
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:50   

jeśli chodzi to tak żle może nie jest ale trzeba pomierzyć ciśnienie
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:50   

Cytat:
jeśli chodzi to tak żle może nie jest ale trzeba pomierzyć ciśnienie

oczywiście po uprzednim ustawieniu rozrządu, bo teraz to na pewno za dobrze nie będzie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:56   

Ja jak żle spiołem rozrząd to autko miało czkawke
co do cisnienia to u mnie teraz mam około 14 bar(mimo przebiedu 140 tys na LPG :mrgreen: )
 
 
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 16:35   

Rorząd jest OK. Autko się najprawdopodobniej "zalewa". Gdzie zacząć szukać? Może przepustnica?
_________________
Świerzak :)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 11:24   

jak się zalewa, to wtryskiwacz któryś się nie zamyka... listwa na aledrogo jakieś 150 plnów, wymiana 15 minut... tylko to trochę dziwne w benzynie... :hm:

[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 11:24 ]
wykręć listwę wtryskiwaczy i włącz zapłon, żeby pompka zrobiła ciśnienie. wtedy jak wtryskiwacze puszczają, to będzie widać...

inna sprawa... nie ubywa Ci przypadkiem płyny chłodniczego??
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 11:50   

nie nie. Płyn OK, tym bardziej że silnik jest 1 miesiąc po remoncie głowicy. Wszystko się zaczęło od tego "kursu jazdy". Musze wykręcić przepustnice i krokowca. Może to jest powodem. Z drugiej strony dziś zapalił bez problemu ale przed odpaleniem ruszałem kable od czujnika położenia przepustnicy. Jeszcze jedno jak krokowiec pracuje to słuchać go "buczy" to normalne?
_________________
Świerzak :)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 11:53   

nie tyle buczy, co brzęczy lub terkocze... jak zwał tak zwał ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 10:09   

Wracamy do tematu. Rozrząd OK. Ale nadal ma problem z odpaleniem rano. Bez dodania gazu nie odpali. Czyściłem krokowca. I sam nie wiem co jest. Najzabawniejsze że jak zabieram aku żeby naładować i wracam z nim do samochodu to pali bez problemu. Czy może krokowiec się zawiesza? Kilka razy falował na obrotach ale przez chwilkę.
_________________
Świerzak :)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 14:19   

sprawdź napięcie na odpalonym silniku.. Jak pada alternator, to może obciążać silnik podczas rozruchu...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 15:02   

Sprawdź działanie alternatora. Te Magneti-Marelli to dziadostwo, mi taki w Poldoroverze dwa razy hocki-klocki odstawił (spalił diody prostownicze a potem podwędził jedną z faz stojana).
Odpal go, najlepiej w nocy, powyłączaj wszystkie światła i sprawdź lampkę ładowania - nie ma prawa zupełnie nawet lekko bździć. Jak tak będzie - to alternator do wyjęcia i szczegółowego sprawdzenia (ciągłość uzwojeń wirnika i stojana, brak przebić do masy i poprawne działanie wszystkich diod - sześć prostowniczych i trzy wzbudzania, no i pierścienie ślizgowe wraz ze szczotkami regulatora do sprawdzenia).
Napięcie przy pracującym silniku bez włączonych odbiorników powinno wynosić jakieś 14.5 V. Z włączonymi światłami mijania gdzieś ze 14 V. Jeśli po odpaleniu napięcie na akumulatorze jest mniejsze, niż 14V - to jest coś nie tak z ładowaniem, tudzież czystością złącz akumulatora, alternatora, itd..

Acha - czasami za kłopotami z odpaleniem silnika stoi niewinny czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdź jego złączkę i jego samego. To najzwyklejszy termistor o ujemnej charakterystyce.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 19:16   

Zabawne, mieliśmy ujemne temperatury aku ledwo co kręcił a samochód odpalił bez problemu. Zdarza sie tak że czasem jak stanę i wyłączę silnik np polecę do sklepu to później mam problem odpalić, muszę dodać gazu lub dłużej kręcić rozrusznikiem jak załapie to startuje z bardzo niskich obrotów (brak ssania). Może wymienić krokowca? Może się zawiesza? Zauważyłem że jak dynamicznie dodam gazu - tak do 1500 obrotów to obroty później spadną poniżej 600 wskoczy na 1200 i dopiero się stabilizuje powoli. A jak sprawdzić tan czujnik? Muszę go wykręcić? On się znajduję z przodu z prawej strony? S sumie tam są 2 czujniki.

Muszę sprawdzić jeszcze ten alternator.
_________________
Świerzak :)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 20:21   

MrFrog napisał/a:
Zauważyłem że jak dynamicznie dodam gazu - tak do 1500 obrotów to obroty później spadną poniżej 600 wskoczy na 1200 i dopiero się stabilizuje powoli

nie chcę Cię martwić, ale sprawdź ciśnienie smarowania... tak na wszelki wypadek :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Lut 17, 2010 21:01   

Normalnie mam ten sam problem w 25-tce :razz: . Swiece, cewki ,krokowiec itp juz sprawdzilem , pompa wydaje sie pracowac oki, po wymianie filtra nawet jakos ciszej. Biore sie w weekend za wymiane rozrzadu to sprawdze ustawienie i posprawdzam wszystkie wezyki podcisnienia natchniety tym tematem :mrgreen: :
http://forum.roverki.eu/v...klakson&start=0
Pozdr.
 
 
MrFrog 



Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: Z LASU



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 16:03   

Więc ROverek pali elegancko :) W 80% uważam że to krokowiec. Jednak to nie 100%. Tak wiec co myślicie? Zgodnie z

· [Seria K] Jak sprawdzić czy silnik krokowy jest sprawny?

Można to zrobić na dwa sposoby: z rozkręcaniem, i bez rozkręcania.
1. Z rozkręcaniem: należy odkręcić silniczek krokowy, włączyć i wyłączyć zapłon i jeśli pracuje to będzie widać.
2. Bez rozkręcania: włączyć klimatyzację i powinien być widoczny skok obrotów (z tym że jeśli silniczek jest mocno zabrudzony, to może być to niezauważalne. Można też sprobować ruszyć na ręcznym bez gazu, tak żeby przydławić silnik (ale nie zgasić całkiem) i po ponownym wciśnięciu sprzęgła obroty powinny się podnieść na kilka sekund, tak jakby na chwilkę został wciśnięty gaz.
A w ogóle to podstawową funkcją krokowca jest automatyczne ssanie, czyli po odpaleniu zimnego silnika powinno obroty silnika powinny być powyżej obrotów jałowych. W miarę nagrzewania wolne obroty spadają do ok. 850 obr/min. Jeśli od razu po odpaleniu zimnego silnika obroty są stałe to silnik krokowy prawdopodobnie nie działa.

U mnie problem widzę właśnie z tym że nie reaguje gdy ruszę bez gazu.

[ Dodano: Pią Lut 26, 2010 16:03 ]
I nadal problem :( Smarowanie wyglada na spoko. Ale jak dodam delikatnie gazu (dynamicznie) tak max do 1,5k obrotów to spadają za nisko, oczywiści po chwili się stabilizuje. Nie ma takiej sytuacji jak obroty dojdą do np 2k. Czasami też spada z obrotów jak zbyt mu przygazuje, np błotko itp :) Szukam problemu i znaleźć nie mogę.

Ps. Jest jakiś dobry opis czyszczenia krokowca z wersji K? Bo dostęp w celu wyczyszczenia go dokładnie nie jest taki łatwy.
_________________
Świerzak :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Prezes89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Gru 08, 2008 20:07
Brt
Brak nowych postów [R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!
bryslukasz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Mar 23, 2010 23:41
Jugol
Brak nowych postów [i]Problem z odpalaniem 214 si
Nowyrover Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Mar 15, 2016 19:46
BigBoyPL
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] Problem z odpalaniem
Mg Zr 1.8 problem z odpaleniem
damianz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lis 12, 2009 19:05
damianz11
Brak nowych postów [R 214 Si] problem z odpalaniem
gerwazy214si Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sty 17, 2011 23:29
radomraptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink