Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0 iDT]Uszczelnienie klimatyzacjii
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0 iDT]Uszczelnienie klimatyzacjii
Autor Wiadomość
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 10:30   [R45 2.0 iDT]Uszczelnienie klimatyzacjii

Witajcie

Jakieś cztery miesiące temu uszczelniałem (wymiana oringów na łączeniu przewodów z pompą klimy) i napełniałem klimę, jednak mechanikowi przy teście azotem wydawało się że jest mikro nieszczelność i miał rację po czterech miesiącach klima przestała działać.
Prawie na pewno jest to nieszczelność na łączeniu przewodów ciśnieniowych z pompą, ponieważ tam w pierwszej kolejności zauważyłem ślady barwnika.
Może zostały zastosowane zbyt małe oringi. Dlatego tu mam pytanie o dokładne wymiary (średnicę i grubość), do osób które mają wprawę w wyszukiwaniu takich informacji w RAVE, bo ja nigdy tam nic co potrzebuję nie mogę znaleźć. :)
Ewentualnie jak w inny sposób próbować zlikwidować tą nieszczelność? Może jakieś podkładki miedziane lub aluminiowe?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 10:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:51   

Jordan87, Ja miałem to samo ale przy parowniku niby wszystko ładnie skręciłem na o-Ringach a dalej było nie szczelne. Rozkręcić i jeszcze raz na nowych o-Ringach dokręcić delikatnie az do skutku. Wiem tyle ze jak za mocno się dokręci o-Ringi to nie trzymają a jak za słabo to tez nie.

O-ringi jak O-Ringi takie używałem co można wszędzie kupić maja chyba jedna grubość tylko.

chyba ze węzę na złączkach metalowych juz nie trzymaja i tam ucieka tobie gaz ale dziwne ze napełnili mimo ze wiedzieli ze jest nie szczelne. Powinni rozkręcić i jeszcze raz na nowych o-Ringach dokręcić lub dokładnie zlokalizować wyciek. :cry:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:55   

Napełnił dla tego że nie był wtedy w stanie sprawdzić w którym miejscu jest jeszcze ta nieszczelność (w końcu cztery miesiące działała).
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 12:58   

ale oni robia test prozniowy i maszina sie drze jak nieszczelne i powinni to zrobic w koncu to zaklady od klimy:-)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 16:51   

o ile wiem, to o-ringi do układów klimatyzacji są ze specjalnego materiału .... i tylko takie należy stosować (kolor zielony) ... raczej niczym innym tego się nie uszczelni, wiec jedynie jeszcze raz odkręcić i poskładać na nowo :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:39   

Co do testu szczelności to ten gość sprawdzał go azotem i na tej podstawie stwierdził tą mikro nieszczelność, jeśli inne zakłady są w stanie zlokalizować taką nieszczelność (podkreślam że cztery miesiące trwało zanim freon uciekł) przed nabiciem układu barwnikiem, to więcej tam nie pojadę :)

Z tych co miałem zaraz po zakupie auta pamiętam że tylko ten mały był zielony a te wieksze czarne. Jak mi gość je wymienił to wszystkie założył czarne. Teraz pojade do innego zakładu i mam nadzieje że uda się to uszczelnić.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:54   

Skiba we Wrocku gdzieś jechał z klima i był zadowolony ... koleś uzupełnił olej w układzie za free, i bardzo rozsądnie gadał ... może wpisze tutaj adres a jak nie to zapytaj na PW :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 23:07   

Wtedy nabijałem w Legnicy kawałeczek, prawie że przy Poznańskiej-Leszczyńskiej i gość mówił całkiem rozsądnie. Za wymiane tych oringów, nabicie i ozonowanie klimy zapłaciłem 180zł, chyba nie tak drogo. No ale nie zawsze dobra gadka warsztatowca pokrywa się z umiejętnościami :)

edit
Dziś (środa) byłem zapytać się na Sztabowej (łatają tam też całe układy klimy) we Wrocławiu i powiedzieli mi 50zł za wymianę oringów (w sytuacji jeśli to wina tylko uszczelek) + 150 za napełnienie więc jakoś najtaniej nie jest :/
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 13, 2010 15:49   

O ile mnie pamięć nie myli, to byłem tu: http://www.klima-kar.wroclaw.pl/
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:49   

"14-I-2010"
Byłem dziś w Klima-kar ale powiedzieli mi 240zł za napełnienie i oringi więc zrezygnowałem i pojechałem na Sztabową. Niestety okazało się że mam jeszcze malutką nieszczelność na chłodnicy klimy. Oringi wymienione ale za dwa tygodnie mam podjechać sprawdzić czy są świeże ślady barwnika na chłodnicy i przy tych uszczelkach. Jeśli chłodnica jest nieszczelna to bede miał dodatkowy koszt około 450zł


edit

W czwartek byłem na kontrolę i uało się uszczelnić przy sprężarce ten wyciek ale niestety chłodnica klimy jest do wymiany. I mam pytanie, bo za 340zł (w sklepie w którym mam zniżki) moge kupić nową firmy Hella ale w tym serwisie klimy zasugerował mi że jest to "chińszczyzna" i że lepiej kupić Nissens za około 400 u niego. Chicałem się zapytać opinię o firmie Hella.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Uszczelnienie silnika
kadmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lip 21, 2011 21:36
kasjopea
Brak nowych postów [r45] uszczelnienie pompy wtryskowej. mazowieckie
dareklis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Paź 11, 2016 19:26
Kam971



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink