Wysłany: Czw Mar 30, 2017 20:08 [R75] problemy z elektryką
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, otóż w niedzielę zakupiłem Roverka 75 2.0 v6 z LPG. Jest to tak naprawdę moje pierwsze auto. Podczas zakupu był problem z obrotomierzem, wskaźnikiem temparatury, elektrycznymi szybami (działa tylko od str. pasażera i tylko z przełącznika po stronie pasażera) oraz odcięty układ chłodzenia tzn. wentylator zrobiony na krótko podciągniety kabel do środka i przełącznik wyjęty przekaźnik w skrzynce ten od pracy wentylatora oraz pozaślepiana chłodnica brak obiegu wygląda na uszkodzoną na co nie zwróciłem uwagi podczas zakupu... Myślałem że spokojnie się to wszystko zrobi najbardziej przeraża mnie teraz ta elektryka. Dodam że dziś po przekręceniu na zapłon przestałem czuć na pedale hamulca taki uderzenie no niewiem jak to nazwać oraz przestał działać prędkościomierz. Jestem załamany po prostu... Czy jest ktoś z okolic Radomia znający się co nie co na tym modelu? A zapomniał bym odkryłem również że w samochodzie jest woda...
[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 21:08 ]
Dodam, że przeglądałem forum niestety nie jestem zbyt dobry w dłubaniu przy samochodzie i w zasadzie chodzi mi o kogoś bądź warsztat w okolicach Radomia, który mi pomoże w usunięciu usterek...
Ostatnio zmieniony przez Mateusz_Radom Pon Kwi 10, 2017 16:14, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 30, 2017 20:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uwaga! Ten temat zostanie usunięty jeśli autor nie poprawi jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, autor musi w pierwszym poście użyć funkcji
Szczerze Ci napiszę, że nie polecam Ci grzebania, bo jeszcze bardziej spier...lisz. Nie znasz się, nie masz zacięcia, to nie sądzę, abyś po dwu-trzy dniowej lekturze forum i schematów doznał olśnienia.
Musisz oddać to auto do kogoś kto ma o nim pojęcie, dostęp do części i nie boi się takich prac.
Z Radomia masz blisko do Warszawy. Możesz podskoczyć do lokalnych znawców sztuki:
- Adi Części (Duchowizna, Zakroczym)
- Britishcars (Mory, Poznanska)
- GTParts(Garage 91) (Lubiczów, Warszawska)
Jeśli wynegocjowałeś dobrą cenę za auto, to powinieneś z zaoszczędzonych pieniędzy go naprawić
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Sądząc po twoim opisie usterek wóz mógł doprowadzony do stanu BSS (Byle Szybko Sprzedać). W 75 jak systematycznie naprawia się to co siada to usterki nie są problemem. Jak wóz jest zapuszczony, lub naprawiany metodami druciarskimi to efekt kumulacji np kilkudziesięciu usterek na raz jest już dużym problemem
Poszukaj lepiej jakiegoś sprawdzonego warsztatu w okolicy niech ci sprawdzą gruntownie samochód, zrobią kosztorys ile kosztowały by naprawy.
Wtedy dalej zadecydujesz co dalej naprawiać w warsztacie, samemu, czy sprzedać samochód.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Podejrzewam, że winą niektórych usterek jest BCU znajomy mechanik wyjął BCU odłączył po czym podłączył szyby eletryczne zaczęły działać ale wszystkie oprócz kierowcy oraz niedziałało sterowanie szybami z panelu kierowcy, zaczął działać prędkościomierz i pompa ABS ( zaczęło znowu "walić w pedał po przekręceniu na zapłon). Niestety problem jest taki że po może 30sek. znowu szyby przestały działać po odczekaniu paru minut odłączeniu i podłączeniu znowu zaczęło wszystko działać. Pytanie moje jest takie jeśli chciałbym zakupić BCU to wystarczy tylko tyle, że będzie o takim samym oznaczeniu jak moje obecne?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 04, 2017 09:26
Mateusz_Radom napisał/a:
Niestety problem jest taki że po może 30sek. znowu szyby przestały działać po odczekaniu paru minut odłączeniu i podłączeniu znowu zaczęło wszystko działać
Mateusz_Radom, to nie jest problem w BCU . BCU po prostu odłącza niesprawne układy gdy wystąpi w nich błąd albo bład w komunikacji.
Mateusz_Radom napisał/a:
Pytanie moje jest takie jeśli chciałbym zakupić BCU to wystarczy tylko tyle, że będzie o takim samym oznaczeniu jak moje obecne?
Czyli mam rozumieć, że najprawdopodobniej jest coś "pochrzanione" w instalacji bądź gdzieś jest zwarcie. Czy jest możliwe aby była to wina czujnika Abs? Chciałbym też zapytać czy BCU może być z Anglika w wersji EU pytam gdyż rzadko spotykane na naszych serwisach aukcyjnych jest taka wersja bcu jaką posiadam obecnie są na all.... tylko dwie szt.
Mateusz_Radom, może być z Anglika tylko będą szyby chodziły odwrotnie
Będziesz musiał podpiąć się pod komputer żeby to pozmieniać.
To może jednak lepiej odwiedzić serwis który ci wszystko sprawdzi co w twoim nowym nabytku jest nie tak.
Nie wiem, czy jest sens kupować części których zakup może okazać się zupełnie niepotrzebny.
No zapasowy BCU zawsze warto mieć tak samo jak komp silnika
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 04, 2017 10:12
BCU wykrywa zwarcia , przerwy w obwodzie i błędy w komunikacji K-bus. Wg. mnie trzeba szukać w instalacji Can-bus ( w niej jest ABS) i K-bus ( w niej jest BCU ) . Podstawa to usunięcie wilgoci i wysuszenie auta.
No musze znaleźć czas na wysuszenie bo robi sie ciepło i zaczyna nie przyjemnie pachnieć w samochodzie. Odplywy udroznilem bo byly zapchane. Mam jeszcze mozliwosc podjechania na szrot i przelozenia bcu warto jechac i przełożyć w celu sprawdzenia?
Możesz jeszcze zainwestować w kabel za 40 zł i zdiagnozować sobie usterki elektroniczne sam. Może któryś błąd w module naprowadzi Cię na to co się dzieje... pod warunkiem oczywiście, że się podłączysz i z modułami jest na tym poziomie komunikacja
Może auto ma gaz i dowcipni gaziarze wpięli się w przewody komunikacyjne - widziałem już takie kwiaty
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Auto posiada instalacje gazową. Póki co strasznie dziwne mi się wydaje to, że po odpięciu i ponownym podłączeniu BCU np. szyby elektryczne zaczynają działać na jakieś 2 minut ale w weekend może odkryje coś więcej gdyż ze znajomym zabiorę się za wyjęcie środka o ile pogoda pozwoli. Mam też pytanie o najmniejszą wtyczkę wpinaną do BCU bodajże idą 3 bądź 4 kable w niej co to za przewody gdyż czy mam je podpiętę czy nie to nie robi żadnej różnicy w moim samochodzie.
Ps. do Moderatora nazwa tematu została zmieniona już kilka dni temu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum