Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si '97] [seria K] - długość szpilki głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:47
[R416 Si '97] [seria K] - długość szpilki głowicy
Autor Wiadomość
frar 



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: szczecin



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:41   [R416 Si '97] [seria K] - długość szpilki głowicy

Witam
Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą oraz tuleje cylindrów. Koszta mi rosną i wolałbym uniknąć dalszych niepotrzebnych wydatków. Wiem ktoś może jaka powinna być długość szpilek głowicy. Jak nie trzeba to wolałbym ich nie wymieniać.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:53   Re: [R416 Si '97] [seria K] - długość szpilki głowicy

frar napisał/a:
Witam
Mam do wymiany uszczelkę pod głowicą oraz tuleje cylindrów. Koszta mi rosną i wolałbym uniknąć dalszych niepotrzebnych wydatków. Wiem ktoś może jaka powinna być długość szpilek głowicy. Jak nie trzeba to wolałbym ich nie wymieniać.
A tuleje po co chcesz wymieniac??
 
 
 
frar 



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: szczecin



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:59   

Mała poprawka, chodzi o podkładki pod tuleje nie o same tuleje. Nurtuje mnie ino długość tych śrub.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 23:13   

http://www.roverki.pl/article.php?sid=481
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
frar 



Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 14:33   

Super, dzięki.
 
 
capri1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 21:16   

Właśnie mam ściągniętą głowicę, wkręciłem śrubę w palcach do pierwszego oporu, zmierzyłem odległość A jak na procedurze sprawdzania śrub i wymiar A mam 72 mm. I w tym momencie nie mam pojęcia co jest grane, co robię nie tak, przecież żeby śruba była zła musiałaby wyciągnąć się o 25 mm, a przecież to jest niemożliwe. Gdzie popelniam błąd w rozumowaniu ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 10:18   

nie ma błędu. tak to właśnie wygląda. za pierwszym razem pewnie nigdy się tak nie wyciągną, ale po każdym dokręceniu naprężenie w tych śrubach przekracza granicę plastyczności, więc pewnie po dwóch dokręceniach są dużo dłuższe...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 10:24   

Mechanik który naprawiał mi HGF powiedział że próbował stare śruby ale .... były jak z gumy. Wydłużały sie podczas wkręcania. Troche sie zdziwił :mrgreen:

Więc kupił nowe i z tymi problemu nie było.

Ciekawe ile razy te stare były już użyte...i jak to mogło dobrze działać? Albo jakiś najtańszy szajs był wkręcony.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 10:51   

Raczej sruba Ci sie nie wydluzy tylko gwint sie przeciaga. Zauwaz, ze gdyby chodzilo o wyciagniecie sie sruby to procedura przydatnosci polegalaby tylko na zmierzeniu jej calkowitej dlugosci a nie dopiero po wkreceniu w magistrale. Myk polega na tym ile ja idzie wkrecic bo nowa to mozna i do konca gdyby nie miska.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 11:35   

No nie wiem, mechanik juz k-series niejedno widział, ale te śruby były jakieś dziwne.
 
 
capri1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 29
Skąd: Krosno



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 12:54   

Chyba jednak bardziej skłaniałbym się do zdania, że chodzi o odkształcenia gwintu i jego późniejszą możliwość lekkiego wkręcenia. Przekraczanie granicy plastyczność na pewno nie może następować bo wtedy głowica wesoło podskakiwała by na bloku:). W momencie dokręcania zapewne śruba wydłuża się ale w granicach odkształceń sprężystych i teoretycznie po odkręceniu powinna wrócić do poprzedniego wymiaru, prawdopodobnie po odkręceniu może pozostać odkształcenie trwałe ale będzie to wartość minimalna. Wydłużenie o 25 mm w trakcie użytkowania jest dla mnie nierealne chyba, że montować i użytkować by głowicę na tych samych śrubach powiedzmy 50 razy :) i śruba miałaby już przewężenie rzędu połowy średnicy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Szpilki do głowicy - problem
firewerk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 29, 2007 06:39
piter34
Brak nowych postów [R416] jaka długość bagnetu i gdzie kupić
stanlej42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sob Sie 27, 2011 13:35
polakpolak29
Brak nowych postów [R416] szpilki do koła
majek823 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 18, 2012 20:34
Harry
Brak nowych postów [R416] Szpilki i nakrętki koła
pol72 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Kwi 29, 2007 17:51
Brt
Brak nowych postów [R416] Jakie śruby (szpilki glowicy)... 2 rodzaje w katalogu
kamil89jbl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Wrz 06, 2011 19:53
kamil89jbl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink