Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam mam taki problem . Od dwóch tygodni zapala mi się kontrolka ABS i przestaje działać , razem (licznik ABS i trakcja ) . Ale po odpaleniu auta czsami wszystko jest o.k. a po przejechaniu kilku a czasem kilkunastu kilometrów, znowu sie zapala i nic nie działa . Raz przez dwa dni jezdziłem i czały czas było o.k. Ale teraz już coraz częściej nie działa. Podłączałem kompóter kilka razy , raz pokazało , prawy tył, innym razem obydwa tyły ,a raz prawy przód . Z tego co czytałem to wynika że licznik jest podpięty pod prawy przód . Sprzwdziłem wtyczki i wszystkie są dobre . Nie wiem co mam z tym zrobić ? ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 01:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 17:18
wtyczki, a kabli tez sprawdzales?:-D przycieraja sie w nadkolach.
miałem ten sam problem ale na komputerze pokazało mi lewy tył wymieniłem czujnik i ok ale z licznikiem nie miałem problemu kabel był cały a czujnik uszkodzony jak nie działa spróbuj z komputerem i pewnie to jakis czujnik powodzenia
U mnie zaczynało się podobnie a skończyło się jak wyjąłem wtyczkę z pompy ABS i wyczyściłem ją sprayem KONTAKT, komp pokazywał błąd zaworu wysokiego ciśnienia pompy ABS a wcześniej czujnik prawy przedni.sprawdż bo może faktycznie zzieleniały ci styki na pompie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pią Sty 01, 2010 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 20:02
jak nawalają naraz ABS, TC i szybkościomierz ( i pewnie inne np. blokada drzwi po ruszeniu czy automatyka wycieraczek ) to może być wina przewodów modulatora tak jak pisze sknerko, . Zdarza się tak po jakimś czasie jak np.zagotuje aku albo jego odpowietrzenie jest skierowane na pompę ABS. Ktoś wcześniej miał ten problem i pisał ,że kiedyś faktycznie wywaliło mu elektrolit. Ale i bez tego jest tam agresywne powietrze.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 111 Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Sty 01, 2010 07:19
sknerko i SeniorA dzięki , sprawdzę to, bo w wakacje kupiłem nowy akumulator i wyciekał z niego elektrolit, tak jak by go było za dużo , więc go reklamowałem i po odebraniu z reklamacji już nie wycika. Może i on tak narozrabiał !! . Sprawdzimy to .
Senior ma rację. Tylko prawy przedni czujnik. Odpowiada za wskazania prędkości, ABS i ASR. Powinien jeszcze szaleć wskaźnik paliwa ale to z racji braku wskazań prędkości.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 22:30
czujnik w prawym przednim kole , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska , pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników , także tempomatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum