Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover all]światła mijania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:18
[rover all]światła mijania
Autor Wiadomość
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 19:17   [rover all]światła mijania

Witam mam takie pytanko.., spaliła mi sie żarówka od świateł mijania od strony pasażera ok wymienilem bo to się zdarza ale po 2 dniach jadę i wrocielem już z trasy stanołem na parkingu i cos mnie tkneło zeby zobaczyć te światła i parzte znow ta sama żarówka jest spalona i teraz sie zastanawiam czego to jest wina bezpiecznik?? czy moze jakieś zwarcie??
Ostatnio zmieniony przez wlodi1991 Wto Sty 19, 2010 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 19, 2010 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 19:28   


Moderator thef informuje

wlodi1991! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji




Sprawdź czy aby na pewno żarówki się przepalają, czy może tylko brak jest styku na kostce (poruszaj przewodami przy niej). Może też być gdzieś zwarcie, np. w okolicach tejże kostki, musisz poszukać.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 19, 2010 19:30   

A może być też zwyczajny pech, że żarówka była wadliwa
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:04   

może być ze wadliwa żarówka ale jakoś malo mnie to przekonuje;/
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:27   

ja raz kupiłem jakąś tanią żarówkę i przepaliła się po 1 dniu myślałem że coś nie ok ale lepsza firma załatwiła sprawę. Aha i nie dotykać szklanej powłoki bo przez to też sie potrafią przepalać.
 
 
wlodi1991 



Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 20:57   

aha no dobra dzieki za porade a zeby szkła nie dotykać to to ja wiem :grin:
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 15:15   

zazwyczaj jest tak że jak wymienisz jedną żarówkę to druga padnie nie długo po niej, wymienia się od razu obie żarówki i wtedy nie ma takiego problemu.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 15:20   

...miałem podobnie jak Ty, raz jedna, raz druga się paliła, później dowiedziałem się, że jak padnie jedna i wymienisz tylko jedną, to zaraz pada druga. Zrobiłem tak, zakupiłem dobre żarówki Philips Bluevision- 98pln, wymieniłem i zapomniałem co to spalona żarówka :ok:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 15:37   

pierwszy raz słyszę że wymieniana w koło tylko jedna żarówka będzie się przepalać a gdy wymienimy dwie to nie będzie :głupek:
ja tam zawsze wymieniałem tylko tą spaloną i problemów nie było że się paliła znowu :cool:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 15:46   

szoso420 napisał/a:
ja tam zawsze wymieniałem tylko tą spaloną i problemów nie było że się paliła znowu :cool:


Dokładnie :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 16:28   

szoso420 napisał/a:
ja tam zawsze wymieniałem tylko tą spaloną i problemów nie było że się paliła znowu

...jak ja tak robiłem, to max 2 tygodnie i paliła się następna :(
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 16:41   

Moze dupne zarowki wkladales. W moim R siedzialo juz chyba 10 kompletow zarowek marketowek niebiesko swiecacych. Efekt fajny, ale baaaardzo krotki. Teraz siedza zwykle Philipsy i dzialaja juz ponad rok.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 16:44   

Jugol napisał/a:
... zakupiłem dobre żarówki Philips Bluevision- 98pln, wymieniłem i zapomniałem co to spalona żarówka...


Massakra. Ja kupuję żarówki max 15PLN za sztukę i nie wymieniam częściej niż raz na pół roku.

Co do tego, żeby stara żarówka miała się przepalić po wymianie drugiej na nową to już totalna bzdura.

Z technicznego punktu widzenia jest tak:
1. Każda żarówka ma swoją żywotność różnie zależnie od producenta i typu i to warunkuje czas jej świecenia.
2. w samochodzie masz jeden akumulator i jeden przekaźnik na 2 żarówki więc możesz być pewny, że obie pracują w tych samych warunkach
3. najcięższym momentem dla żarówki są tzw "stany nieustalone" czyli włączenie i wyłączenie. W tym momencie przez ułamki sekund napięcia na żarówce mogą dochodzić do kilkuset V. W tym momencie ujawniają się wszystkie wady konstrukcyjne żarówki.

Jeśli włożyłeś nową żarówkę i nie dotykałeś klosza a spaliła Ci się po kilku włączeniach to prawdopodobnie trafiłeś na felerny model . Jeśli sytuacja się powtórzy to szukałbym bardziej przyczyn mechanicznych niż elektrycznych (żarówka dotyka do obudowy, lub wadliwe mocowanie i żarówka się telepie).
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 16:52   

iwan00 napisał/a:
Massakra. Ja kupuję żarówki max 15PLN za sztukę i nie wymieniam częściej niż raz na pół roku.

Co do tego, żeby stara żarówka miała się przepalić po wymianie drugiej na nową to już totalna bzdura.

Z technicznego punktu widzenia jest tak:
1. Każda żarówka ma swoją żywotność różnie zależnie od producenta i typu i to warunkuje czas jej świecenia.
2. w samochodzie masz jeden akumulator i jeden przekaźnik na 2 żarówki więc możesz być pewny, że obie pracują w tych samych warunkach
3. najcięższym momentem dla żarówki są tzw "stany nieustalone" czyli włączenie i wyłączenie. W tym momencie przez ułamki sekund napięcia na żarówce mogą dochodzić do kilkuset V. W tym momencie ujawniają się wszystkie wady konstrukcyjne żarówki.

Jeśli włożyłeś nową żarówkę i nie dotykałeś klosza a spaliła Ci się po kilku włączeniach to prawdopodobnie trafiłeś na felerny model . Jeśli sytuacja się powtórzy to szukałbym bardziej przyczyn mechanicznych niż elektrycznych (żarówka dotyka do obudowy, lub wadliwe mocowanie i żarówka się telepie).


...kupowałem podobnie jak Ty żarówki max 12-15 pln, żadnego dotykania paluchami nie było, żadnego telepania również, ani dotykania do klosza, żadnego problemu po stronie elektr. też nie było, a mimo tego paliły się za często. Teraz nie mam problemu. Może tak jak piszesz miałem pecha i jakieś wadliwe mi się trafiały, ale nie 6-7 razy :niee:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 16:57   

Ja to miałem na odwrót kupiłem tez takie drogie Philipsa +90% chyba coś ok 70zl zapłaciłem i pochodziły nie cały rok :neutral:

Teraz mam tez Philipsa ale takie w kartoniku za 12zl i trzymaja do tej pory :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 17:06   

...a podobno mam szczęście w życiu, ale jak widać do żarówek :niee:
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 17:11   

Rzeczywiście, po 6 wymianach żarówek też bym chyba zainwestował. ale chyba szybciej zmieniłbym dostawcę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 17:14   

iwan, po bodajże 3 spalonej zmieniałem producentów i dalej była lipa, w końcu zainwestowałem i za każdym odpaleniem serce w gardle- czy aby nie poszła :szok: , ale odpukać- teraz jest :ok: :mrgreen:
 
 
kfrankiewicz 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 42
Skąd: pabianice



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:58   

A może trzeba sprawdzić ładowanie alternatora bo jest za duże.
_________________
kfrankiewicz
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 15:41   

iwan00 napisał/a:


Co do tego, żeby stara żarówka miała się przepalić po wymianie drugiej na nową to już totalna bzdura.
to co napisałeś to jest dopiero totalna bzdura.

iwan00 napisał/a:
Z technicznego punktu widzenia jest tak:

2. w samochodzie masz jeden akumulator i jeden przekaźnik na 2 żarówki więc możesz być pewny, że obie pracują w tych samych warunkach
bzdura do kwadratu. Nie znasz elementarnych zasad elektroniki to nie głoś herezji. Nowa żarówka ma inną (większą) rezystancję żarnika wolframowego co sprawia że na drugą (tą nie wymienianą) żarówkę płynie większy prąd (kłania się prawo ohma) co w większości przypadków prowadzi do jej przepalenia.

iwan00 napisał/a:
3. najcięższym momentem dla żarówki są tzw "stany nieustalone" czyli włączenie i wyłączenie. W tym momencie przez ułamki sekund napięcia na żarówce mogą dochodzić do kilkuset V. W tym momencie ujawniają się wszystkie wady konstrukcyjne żarówki.
kolejna bzdura, wiesz w ogóle co to są stany nieustalone? Instalacja elektryczna samochodu jest instalacją prądu stałego a nie zmiennego. Nie wiem skąd wziąłeś te kilkaset V napięcia w kilkunasto-voltowej instalacji, no chyba że masz w bagażniku jakiś ogromny kondensator :D
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 1.8] światła do jazdy dzienniej
hribsatan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Pon Lip 13, 2015 23:02
manuel
Brak nowych postów [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
Traianus Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 71 Wto Lip 07, 2015 16:28
Mimi
Brak nowych postów [All] światła dzienne zamiast długich
rafalmis1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Paź 17, 2013 22:08
rafalmis1
Brak nowych postów [rover all]
spalanie
pawel.o83 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Nie Sie 30, 2009 13:35
sknerko
Brak nowych postów [all] Rover *ZERO* ?
WildChild Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Lip 12, 2011 17:19
wild_weasel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink