Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 1,8 +LPG 2001r] Check engine mryga co jakis czas
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 1,8 +LPG 2001r] Check engine mryga co jakis czas
Autor Wiadomość
pajak_r45 



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 34
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 18:27   [R45 1,8 +LPG 2001r] Check engine mryga co jakis czas

Witam. Mój problem jest następujący. Pomijając to ze check engine co jakiś czas zaświecał się i gasł, myślałem ze jest to spowodowane źle ustawioną instalacja gazowa, ale jeżdżąc na benzynie zauważyłem jakąś dziure mocy przy 3000 obr/m, nic z tym nie robiłem i podejrzewam ze przez to tez gazownik na regulacji miał straszne problemy z ustawieniem instalacji, no ale ustawił i niby było jak było, choć twierdze ze najlepiej było zaraz po założeniu instalacji. Przy tej dziurze mocy i zazwyczaj przy dodaniu ostro gazu do końca przy jeździe na benzynie kontrolka CHECK ENGINE ze świecącej zmieniała się w mrygającą pulsacyjnie jak żółte światło sygnalizacji i wtedy auto traciło moc a następnie po chwili znów zmieniało się w stale świecącą kontrolke. Niedawno ,nie wiem czy jest to spowodowane mrozami, zaczęło się dziać to samo przy jeździe na gazie i niekoniecznie przy ciśnięciu na pedał gazu,dzieje się to nawet na obrotach jałowych np. podczas postoju na czerwonym świetle, zazwyczaj zaraz po tym jak komputer przełączy z benzyny na gaz i w kabinie śmierdzi gazem. Nie wiem co to może być. Auto mam 2 lata i kupiłem je ze świecącą kontrolka ale pojechałem na komputer i nie wiedział koleś co to za błąd, po prostu go usuną, później świecąca kontrolka pojawiła się pierwszy raz jakiś czas po założeniu instalacji LPG. Dodam tez ze jak kupiłem auto we Francji , autostradą leciałem max 205km/h , teraz czy na LPG czy Pb95 max 170 i to jak na prawde warunki sprzyjają. Chyba niemożliwe żeby auto zajechało się tak przez rok. Powiem jeszcze ze auto w Warszawie po mieście pali mi ok17l a wcześniej max. 13 zie zważając jak bardzo wciskałem pedał gazu, na trasie zaś teraz pali ponad 13l a wcześniej palił 11.Czy znajdzie się ktoś kto miał już podobną sytuacje lub ktoś kto z takim czymś już się uporał? Pomóżcie bo jazda takim autem jest naprawde porażka ponieważ stwierdziłem ze narazie nie ma sensu jechać na ustawienie gazu jeżeli na benzynie tez jest coś nie tak.Dodam tez jeszcze bo może to uznacie za przydatna informacje ze po zgaszeniu silnika przez chwilke słychać tak jakby gdzieś silnik zaciągał powietrze a napewno przy zakupie auta tego nie było, może to jest przyczyna mniejszych osiągów auta?Byłbym naprawde wdzięczny gdyby ktoś mnie nakierował na jakiś trop ewentualnie polecił jakiegoś mechanika w rejonach warszawy lub sandomierza który naprawde zna się na tego rodzaju usterkach.

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 18:27 ]
Wczoraj jadac na benzynie przygladnalem sie tej sprawie jeszcze dokladniej i zauwazylem ze podczas gdy kontrolka sondy mryga silnik zaczyna przerywac i szarpie samochodem tak jakby zle wtryskiwalo paliwo.
Czy jest to powod do podejrzen Sondy ?
Widze ze nie ma nikogo jak narazie kto moglby pomoc, moze jednak sie ktos znajdzie kto chocby cos podpowiedzial i naprowadzil na jakis trop? Bardzo prosze o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 21, 2009 18:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Gru 21, 2009 23:10   

Poszukaj na forum bo był opis jak zczytać błędy przez kontrolkę Check Eng i będzie wiadomo w którym kierunku szukać - może być problem z sondą, czujnikiem przepustnicy, czujnikiem wału itd.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pajak_r45 



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 34
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 00:11   

kontynułuje temat poniewaz nie posiadam na tyle pieniedzy zeby jezdzic po mechanikach i zeby sie madrzyli jak wiekszosc bez podstawnie, bo odrazu powiedza ze polowa silnika do wymiany, a nie znam zaufanego mechanika w okolicach warszawy.Sytuacja wyglada teraz tak:
-Na benzynie obroty jalowe sa ekleganckie ale przy depnieciu do konca na pedal gazu szczegolnie na wyzszym biegu samochod robi kangorki.
-na LPG silnik na obrotach jałowych chodzi tak jak czołg, jakby nie palil na wszystkie swiece, szarpie nim i rzuca, przy jecdzie na LPG podczas delikatnego dodawania gazu auto powoli sie rozpedza ale silnik dalej telepie calym autem i jest to caly czas juz nie przestaje nawet na chwile, a gdy wcisne pedal gazu mocniej auto tak jakby sie zamulalo calkiem i wogole obroty nie chce wzrastas i wskazowka staje w miejscu, podejrzewalem nawet przewody poniewaz od kad mam auto 2 lata nie wymienialem przewodow tylko same swiece, kolega ktory jezdzi audi 80 b4 zasugerowal mi ze moze to przeplywomierz(nie znam sie na mechanice ale chyba dobrze powtorzylem) poniewaz on mial podobne objawy i byl to owy przeplywomierz.
Czy moze teraz komus cos to wiecej wyjasnilo i pomoze mi poniewaz jazda na LPG jest mozna powiedziec prawie niemozliwa, bo odnosi sie wrazenie jakby zaraz mial silnik wyskoczyc z pod maski.Czy te problemy sa zwiazane jedna wspolna usterka czy jest to moze usterka instalacji gazowej???
POMOZCIE!!!
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 01:05   

pajak_r45, zaufany mechanik w okolicach Warszawy to nasz Klubowicz - mariusz418. Skontaktuj się z nim :smile:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 07:33   

z tego co tu przeczytalem to widze jedno spartolona instalacje LPG temu tym sie przyjrzal dokladnie
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 07:43   

Cytat:
z tego co tu przeczytalem to widze jedno spartolona instalacje LPG temu tym sie przyjrzal dokladnie


Ja bym tak szybko tej tezy nie stawiał. Skoro problem jest i na benzynie i na LPG... Mi bardzo te objawy przypominają silnik pracujący na trzy gary :|

Auta na LPG są szczególnie wrażliwe na zużyte świece... Ile km mają przejechane Twoje pajak_r45? Spadek mocy, większe spalanie.... Jakoś te świece nasuwają mi się na pierwszą myśl.

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 07:43 ]
"Wybuchu" gazu nie było? Sprawdz też wszelkiego rodzaju wężyki, czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 08:47   

Kolego pomożemy spokojnie, nie Ty jeden taki problem miałeś ;)
1) jaka instalacja gazowa? sekwencyjny wtrysk czy 2 generacja??
2) w jakim stanie są świece i kable? w 75 2.5 Taty spalanie spadło o ponad litr po wymianie JEDNEJ świecy... na kompie pokazało wypadanie zapłonu i silnik nie dopalał na jednym cylidrze...odrazu strachy, że to wypalony zawór itp, na próbe inna świece założylismy i motor ciągnie na 6 garków i spalanko 1litr w dół ;) aktualnie czekam na świece, bo kable już mam ;) i Tobie też radze sprawdzić stan przewodów zapłonowych i świec ;)
3) Z poprzedniego posta wnioskuję, że masz dyskoteke na desce rozdzelczej (migająca kontrlka) więc nawet się nie zastanawiaj tylko wal do Mariusza418! To super spec od Rovera i MG, ma zakład w Warszawie, to jego profil :) http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2277
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pajak_r45 



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 34
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 16:48   

ciesze sie ze cos sie ruszyło w moim temacie
- kolego Markzo instalacja sekfencyjna stag 3000
- przewodow nie wymienialem od kad mam auto 2 lata, swiece byly wymieniane jakis rok temu
- filtr paliwa wymieniany na jesieni 2009
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 18:16   

Możliwe ze wtryski LPG padły i rozjechały sie mapy LPG i skopało mapy Pb
Odłącz klemy zrestartuj kompa PB i zobacz czy pomogło
Jak masz kabel do staga to podejzyj na ustawienia
Jak nie napisz na PW to Ci powiem jak tanio zrobic kabel
Pozdrowionka

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 18:16 ]
Napisz dokładnie jakie masz graty LPG
reduktor
wtryski
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 18:58   

hudy23_1985 napisał/a:
Możliwe ze wtryski LPG padły i rozjechały sie mapy LPG i skopało mapy Pb
Odłącz klemy zrestartuj kompa PB i zobacz czy pomogło


Jakoś nie wierzę, że przy regulacji LPG którą przeszedł nikt tego nie sprawdził.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pajak_r45 



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 34
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:02   

Ah... dodam jescze ze zaworki LPG obecnie "cyklają" moze uznacie ze to istotne .
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 21:06   

Stag 300 to popularna instalacja więc to duzy +. Cykające zaworki to elektro zawory, jak cykają to gra gitara. W Twoim przypadku sprawdziłbym, jak gazownicy wpięli się pod sonde lambda, cyz czegos nie pokisili (często wpinaja tylko 1 kabel :/ ja tak miałemw coupe i się lamba świeciła :/ ) potem wtryski i sam parownik, raczej nic więcej nie da się skopać :) do tego noweświece, kable i przyjżeć się reszcie elektryki :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:26   

Kolego rovero w dzisiejszych czasch wszystko jest mozliwe
Mi gazownik wymienił Sonde Lambda Niepotrzebnie koszt 530 zł :sad:
Okazało sie ze źle była wpieta w sterownik gazu
przy skrajnie zużytych wtryskiwaczach mogą dziac sie cuda

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 22:26 ]
Markzo napisał/a:
. Cykające zaworki to elektro zawory, jak cykają to gra gitara. W :)


Tu sie nie zgodze Cykają głównie Valteki jak są rozkalibrowane i mają wybite zderzaki(takie odraniczniki)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:28   

mi chodzi o elektrozawór na butli i przy parowniku (jeśli czegoś nie zrozumiałem albo nie namieszałem ale chyba nie chodzi o same wtryski :)) a valteki to chyba zawsze sie tłuką?? bo w Vectrze V6 hałasowały zawsze...nawet nowe ;/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:34   

U mnie też tłuką i do tego są strasznie Wolne i szybko potrafią sie rozkalibrować
Do roverków magit jet albo matrix
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 12:34   

hudy23_1985 napisał/a:
U mnie też tłuką i do tego są strasznie Wolne i szybko potrafią sie rozkalibrować
Do roverków magit jet albo matrix


Ja u siebie mam zalorzone czerwone valteki i sa dosc ciche. A problemu z gazem nie mam zadnego. Cala intalacja to STAG 300 + reduktor zavolli.

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
pajak_r45 



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 34
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 19:58   

Pierwotnie bylo tak stag 300 + reduktor zawoli i wtryskiwacze zawoli, mimo tego ze zasugerowalem po wczesniejszej konsultacji na forum , koledzy podpowiedzieli zeby magicjet'a wtryskiwacze, gazownik powiedzial ze zawsze montuja wtryskiwacze zawoli i wszystko jest elegancko wiec przystalem na to, ale po pierwszej regulacji niezbyt dobrze wyregulowal i pojechalem do niego jakby z reklamacja- siedzial wtedy nad moim autem 5 godzin i wiem ze zmienil cos i nie wiem czy nie wtryskiwacze bo pierwotnie byly czerwone a teraz sa zółte.

Dodam tez od razu spostrzezenie z dzisiejszej jazdy moim autem:
auto na gazie po wtoczeniu sie na obroty około 2500-3000 zaczyna normalnie ciagnac i rozpedzac sie i az do konca obrotomierza tak jakby wszystko mijało po przekroczeniu 2-3tys obrotow
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 20:48   

e chyba wtryskiwacze VALTEK
Fakt żółte są lepsze od czerwonych ale mniej wytrzymuja
Skombinuj kabel podepnij sie pod staga i zobaczymy jak to wygląda
PS. koledzy DOBRZE radzili z tymi magicami :grin:
 
 
pajak_r45 



Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 34
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 21:19   

Ok. Umówiłem sie z kolegą mariusz418 na piątek zobaczymy co zaobserwuje. Będę informował w miare możliwosci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Autoalarm włącza się co jakiś czas
kozman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 25, 2007 20:02
kozman
Brak nowych postów [416Si][SOLVED]Co jakiś czas nie odpala, wahające się obroty
us3r Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Lip 12, 2012 14:22
us3r
Brak nowych postów [R45] Check engine
hrv Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Maj 29, 2013 04:16
barney79
Brak nowych postów [R 400] Check engine
opos100 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Cze 25, 2019 12:53
opos100
Brak nowych postów [R45] CHECK ENGINE ?
aa66 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Gru 14, 2010 14:36
aa66



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink