Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:10 [R75] Jak odpowietrzyć układ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam!
Mam mały problem, ponieważ brakło mi paliwa a ze mam zepsutą kontrole paliwa to kręciłem rozrusznikiem i najprawdopodobniej zapowietrzyłem układ.
Moim pytaniem czy da sie go odpowietrzyc samemu,i jesli tak to jak to zrobić?i czy mozna naprawic zepsuty licznik paliwa?wskazówka opada do pewnego momentu i wtedy stoi w miejscu;/
Prosze o szybką pomoc ponieważ samochód stoi mi na podwórku i ani myśli odpalić;/
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:24, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:19
1 Sposób.
Odkręć filtr paliwa i zalej go ropą.
2. Przekręcaj parę razy w odstępach ok 10-15s kluczykiem bez odpalania auto. Tak aby ruszył tylko rozrusznik. Myślę że za 5 razem odpali.
Lepszy sposób nr1.
Jak nie odkręcisz samego filtra to wlej ropę przez otwór obok wtyczki z kablami.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sty 23, 2010 14:20, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:21
Z tego co wiem,a wiem to od kolegów z Forum,układ paliwowy w R75 odpowietrza się sam,inaczej jest w układach wolnossących.Po wymianie filtra paliwa pokręciłem trochę dłużej i odpalił.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:21
Tylko czysta ropą go zalej. Żadną spuszczaną z wiadra.
Dziadek Nikt z nas nie pisze że się nie odpowietrzy sam. Bo tak na pewno będzie. Chodzi tylko by niepotrzebnie nie kręcić silnikiem. Tym bardziej w takiej temperaturze.
A czy to mozliwe ze przyczyną moze byc cos innego?dość ciezko mi odpalał na mrozie powyżej -10... Zadna kontrolka błędu sie nie pokazała gdy zgasło mi auto.
[b]Buleczka1988 [/b]! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 12:07
domel-x, to jaki tam przebieg masz? A jakie były objawy? Gasł, ciężko odpalał, miał tryb awaryjny? Kurcze ja najbardziej rozwaloną pompę widziałem w HDI jednym. Odpalał, normalnie jeździł, ale gasł, a przyczyną były wtryski. Ale pompa choć miała spory luz osiowy to i tak robiła normalnie ciśnienie, choć już sporo wolniej. Przebieg był 240kkm.
Rowan, przebieg tu nic niema wspulnego,nowe auta sie psują,wszystko chodziło ok.może przy granicy górnych obrotów był słabszy, zaczeło mi sie pocić w tym miejscu,
po jakimś czasie wiecej,pompiarz powiedział ze to standart i czesto to robi tylko za uszczelke 470zł +200 wyjecie i włożenie
te same pompy są w wielu silnikach CR kumpel ma w renówce
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Sty 24, 2010 13:13
kris-tofer niestety nie masz do końca racji. Pompka poda paliwo, ale w układzie jest powietrze które musi zostać gdzieś wywalone. Więc pompa poda tylko tyle paliwa ile da się jej ścisnąć powietrza. Dalej wszędzie będzie niestety powietrze. Pompa, listwa, wtryski będą zapowietrzone do momentu aż nie dotrze z filtra do nich ropa. Dlatego wskazane jest zalanie filtra ropą aby zmniejszyć ilość powietrza w układzie.
przekładka pompy 5h,a z angola sam kumpel mechanik wyciągał bo bał sie ze zębatka wpadnie i bedzie dupa z rozrządem,ale ładnie sie opiera i można pompe śmiało wyciągać,
oglądałem dokładnie drążek i niema zadnych numerów
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Sty 25, 2010 09:08
domel-x napisał/a:
przekładka pompy 5h,a z angola sam kumpel mechanik wyciągał bo bał sie ze zębatka wpadnie i bedzie dupa z rozrządem,ale ładnie sie opiera i można pompe śmiało wyciągać,
Ale przecież w każdym CR pompa napędzana jest z paska, czyli rozrząd tutaj nie ma nicdo tego, bo wtrysk jest sterowany i tak elektronicznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum