Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 97' Coupe] Odpalanie na pych a rozrząd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:36
[R 216 97' Coupe] Odpalanie na pych a rozrząd
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 20:48   [R 216 97' Coupe] Odpalanie na pych a rozrząd

Cześć mam takie pytanko ostatnio jak pisałem że miałem problem z paliwem i mnie koleś holował kilkaset metrów to próbowałem odpalić auto na holu z drugiego biegu.

Był to jeden raz i bardzo krótki. Czy przy takim odpalaniu może przeskoczyć rozrząd? Bo samochód mi nieco osłabł i nie wiem czy to wina przestawionego rozrządu czy po prostu wina pogody?

Wiem że mogę ściągnąć pokrywe i zobaczyć czy dobrze jest ustawiony ale zimno na dworze..... dlatego najpierw pytam tutaj.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 25, 2010 20:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
yamaha00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 121
Skąd: jelenia góra



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 20:58   

mozliwe choc nigdy nie slyszalem takiego przypadku jak powoli puszczales sprzeglo to sie nie powinno nic stac gorzej jak puscilems odrazu zreszta jak ci czasami auto zgasnie przy ruszaniu to tez moglby ci rozrzad przeskoczyc malo prawdopodbne ale kto wie
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 21:17   

Nie powinien ;) odpalałem swojego na lince (swój aku dałem do 75 a u siebie miałem jakieś padło) i chwile go tak pocholowałem i nie było problemu, vectre V6 tez raz tak odpalałem ;) może osłab bo masz to syfskie paliwo jeszcze??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 21:22   

przeskoczyć mógł .... ale dużo zależy od tego jak puszczałeś sprzęgło ... na przyszłość lepiej odpalaj jeśli już musisz na 3 lub 4 biegu :ok:

Markzo napisał/a:
może osłabł bo masz to syfskie paliwo jeszcze??

też bym to najpierw zweryfikował ... a sprawdzanie rozrządu zostawił na koniec :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 21:24   

jakby przeskoczył, to by się mógł tłok z zaworem pocałować... mi to na paliwo wygląda, na przestawionym rozrządzie się mega cyrki z autem dzieją (nie pali, krzywo chodzi, nie ma mocy, pali za duzo itp) wiem, bo niestety jakieś fagas przy wymianie pompy wody i wspomagania w Vectrze nam rozrząd pokiełbasił i nie mogliśmy z autem do ładu dojść, dopiero goście z automachera sprawdzili i wyszło szydło z worka...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 21:37   

W sumie dzis zatankowałem na lotosie ale taka tam mała dolewke 15l i było już lepiej ale starego paliwa nie zdazylem wypalic
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bielawnym 



Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 22:04   

Ja miałem taki przypadek, że właśnie próbowałem odpalić na hol i rzeczywiście rozrząd się przestawił;) z tym, że u mnie bez ponownego ustawienia rozrządu auto w ogóle już nie odpaliło;) także jak najbardziej jest możliwe przestawienie rozrządu podczas brania na pych!
pozdrawiam
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 22:56   

Nauczcie się, ludziki, wreszcie, poprawnie odpalać samochody na "pych" czy tym bardziej "zaciąg"!

Robisz tak - podłączasz wózek do pojazdu holującego w miarę dość długą "nitką" - bo pojazd z niepracującym silnikiem nie ma wspomagania układu hamulcowego, co wymaga - przy zahamowaniu pojazdu użycia o tyle większej siły na pedale hamulca - ile nie daje nie działające serwo. Jaka to jest siła - to niech sobie każdy z was w bezpiecznych warunkach sprawdzi. Gwarantuję, że każdy z was dość mocno będzie zdziwiony, jeśli nie zszokowany, jak mocno trzeba nadusić na pedał, żeby pojazd wogóle raczył zacząć hamowanie.
Jak hol będzie za krótki, to przy konieczności zahamowania pojazdu holowanego, może dojść do sytuacji, że proces ten skończy się dość przykro, acz widowiskowo, na zderzaku tylnym pojazdu ciągnącego.
Także - jeśli pojazd ma wspomaganie układu kierowniczego - należy liczyć się równie zwiększonymi oporami koła kierownicy, związane z niedziałającą pompą wspomagania układu.
Po drugie - w holowanym pojeździe musi jako-tako działać akumulator, i to nieważne, czy to "benzyniak", czy diesel. W pojeździe ciągnionym należy włączyć zapłon - czyli przekręcić kluczyk w tą pozycję, aż zapalą się lampki na kokpicie.
Pojazd holujący musi jechać z niewielką prędkością. Generalnie - nie więcej, jak 20 km/h, co oznacza "koniec" jedynki lub "początek" dwójki.
W pojeździe holowanym należy wrzucić CZWARTY (w przypadku silnika diesla lub silników benzynowych o dużej pojemności) lub TRZECI bieg (w przypadku małych, wysokoobrotowych jednostek benzynowych). Powtarzam jeszcze raz - 4 bieg - dla diesla lub dużego benzyniaka, 3 - dla małego benzyniaka.
Sam proces rozruchu w samochodzie holowanym robimy tak - przede wszystkim przed włączeniem biegu w samochodzie wciskamy sprzęgło. Wrzucamy stosowny bieg i delikatnie, powoli i NIE DO KOŃCA puszczamy sprzęgło.
Istota rozruchu na zaciąg, czy na pych polega na zastąpieniu pracy rozrusznika. A - jeśli ktoś nie wie - obraca silnikiem w czasie swej pracy obrotami rzędu 100 - max 200 rpm - czyli około PIĘĆ-SZEŚĆ razy mniejszymi, niż obroty biegu jałowego silnika!
Ponadto, w średniej mocy silniku moc rozrusznika to jakieś max. 1.5 kW - czyli jakieś 2 konie mechaniczne.
W związku z tym, jak pisałem powyżej, odpalamy silnik z biegu 3 - 4 oraz tak operujemy sprzęgłem, by przekazywana na silnik moc była niewielka, wręcz znikoma - co będzie miało miejsce, gdy sprzęgło będzie pracowało na granicy całkowitego poślizgu.

Gdy odpalany tak silnik 'zaskoczy' - wtedy sprzęgło znów włączamy, przerzucamy skrzynię na luz, puszczamy wreszcie sprzęgło i dajemy jakoś sygnał holującemu, żeby się zatrzymał i sami zatrzymujemy pojazd.

Gdy odpala się silnik na zaciąg czy na pych umiejętnie, to żadnego paska rozrządu nie zerwiemy i nic złego z silnikiem się nie stanie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 23:07   

:ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 23:14   

oprawca_1978,

Dziękuje bardzo za rady. Przydadzą sie na przyszłość zapewne nie tylko mi!
Nie jakoż odnosze wrażenie że jest to napisane troche na przekąs.

Tak dla pewnośći zaznacze że rorząd jest cały pasek nie pękł tłoki nie spotkały sie z zaworami uszczelka głowicy też się ma dobrze gorzej nieco z tą na kolektorze dolotowym bo mam wrażenie że puszcza płyn do komory spalania chociaż to tylko moje wrażenie. Ogólnie auto złoto tylko modle sie do wszystkich znanych mi bóstw aby mrozy odpuściły abym mógł umyć autek bo stan zasolenia przeraża mnie i śmiem twierdzić że na wisone zostane bez lakieru! Naszczęście chwała Ci że to ocynk!

A ogólnie jak pisałem jak zalałem na Lotosie dziś to była mega poprawa. Pojeżdze troche jeszcze żeby zeszło paliwa z baku jak najwięcej i zaleje na bp 98 i będzie miodzio, jeszcze doleje czegoś na przeczyszczenie wtrysków...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 23:27   

spal to pseudo paliwo i będzie git :P a co do mycia, to ja sie załamałem jak moja rakieta wyglada...kolor słonno pustynno brudny...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 23:34   

Vesper416 napisał/a:
Ogólnie auto złoto tylko modle sie do wszystkich znanych mi bóstw aby mrozy odpuściły abym mógł umyć autek bo stan zasolenia przeraża mnie i śmiem twierdzić że na wisone zostane bez lakieru! Naszczęście chwała Ci że to ocynk!
ja na początku stycznia też nie wytrzymałem i przy słonecznej pogodzie przy -2 pojechałem na myjnie, potem do Plazy na podziemny parking gdzie jest zawsze dodatnia temperatura, pewnie z 5-10 stopni. Swoją drogą ktoś wie ile tam jest?. No i tam sobie autko dosuszyłem szmatką i potem postało jakiś czas aby ładnie podeschło. Wsiąść do takiego czystego auta gdy dookoła same smoluchy bezcenne :ok:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 23:35   

nie robić mnie tu offtopa :P :nonono:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] odpalanie
maldini Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 31, 2014 13:51
maldini
Brak nowych postów [R 214 Si ] odpalanie :/
j4cekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Mar 12, 2010 18:16
j4cekk
Brak nowych postów [R200i, 97r. + LPG] Odpalanie
przempu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 08, 2008 10:18
piter34
Brak nowych postów [R200] odpalanie.
roverx3 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Lis 24, 2021 20:48
roverx3
Brak nowych postów [214si 97r.] odpalanie
michael77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Sie 23, 2009 15:46
michael77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink