Wysłany: Wto Lut 02, 2010 17:00 [R25 Strettwise 2.0 iDT 2004] iDT co to za silnik?
Proszę o napisanie mi kilka informacji na temat silnika iDT podobno to silnik hondy, czy to prawda? Jak wygląda w nim podawanie paliwa czy są to pompowtryskiwacze czy system Comon Reill i tym podobnie... Proszę o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 17:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silnik Rovera, a nie Hondy, ale to nie znaczy że zły. Honda z niego korzystała.
Ośmiozaworowy silnik doładowany z intercoolerem. 101 lub 113 KM w zależności od wersji.
Jest to pompo-wtrysk. Raczej silnik bezawaryjny.
to nie jest pompowtrysk ... silnik ma pompę wtryskową rozdzielaczową sterowaną elektronicznie Bosch VP-30 i zwykłe wtryskiwacze dieslowskie. Silnik z gatunku "nie do zajechania" .... nie ma kultury pracy silników z common railem, ale tragedii nie ma i w porównaniu do wcześniejszej wersji przyjemniej pracuje ... dość długo się rozgrzewa, ale dość oszczędnie obchodzi się z paliwem a i co ważne na gorszym paliwie też pojedzie w przeciwieństwie do wielu nowocześniejszych silników ..... w samej pompie czasem siada sterownik, ale temat jest już znany i naprawa zamyka się w ok. 500 PLN a no i trzeba uważać, żeby nie wyjeżdzać paliwa do końca - pompę trudno się odpowietrza. Pozatym wad brak .... godny polecenia moim zdaniem A no i nie ma dwumasy
Mam ten silnik w Hondzie Civic Aerodeck. Rzeczywiście silnik jest mało awaryjny, pali mało paliwa ok. 5l w trasie, długo się rozgrzewa po około 7 kilometrach jazdy (więc na krótkie trasy to średnio się nadaje). Łatwość dostepności części zamiennych nowych jak i używanych np. rozrząd kpl. kosztuje około 450 zł. Silnik troche "mułowaty" nie poszalejesz na nim. V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.
V max to 160km/h przy 105KM. Nie "pobiera" oleju i nie cieknie (przynajmniej mój). Raczej cicho pracuje.
Trochę mało Ci wyciąga. Ja wykulałem 185 licznikowe, a są wpisy o osiąganiu większych prędkości. Czy pracuje cicho to raczej bym się nie zgodził, zwlaszcza jak się porówna z dieslami z Common rail. Co do reszty to się w pełni zgadzam.
Wiem 160km/h to trochę mało. Może coś z silnikiem jest nie tak. Leje dobre paliwo, wymieniam filtry, olej itp., lecz 160 na 105KM to troche mało. Polecasz jakość to sprawdzić.
nie jestem pewny czy to może mieć wpływ ale na pewno nie zaszkodzi sprawdzić odpinając przepływomierz i wtedy przetestować. Na odpiętej silnik dostaje bogatą mieszankę co wiąże się z minimalnie większym spalaniem. Jak jest uszkodzona przepływka to mieszanka nie jest odpowiednia.
Jeśli masz wersję 105 KM to jest to wcześniejsza wersja czyli odpowiednik roverkowego Di/SDi .... iDT miały 101 lub 113 KM .... Bartosz18041982, z którego rocznika jest Twoja Honda
Powinien spokojnie się dokulać do 180 - 190 km/h ... posprawdzaj czy masz szczelny dolot i weże od intercoolera a i możesz odpiąć przepływomierz i zobaczyć czy auto będzie lepiej jechało
Na zdjęciu jest wersja SD z mechaniczną pompą bez intercoolera o mocy 86KM i m
momencie 170Nm. Może dlatego te 160km/h to max jaki wyciąga.
tronsek napisał/a:
A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?
iDT to nowsza wersja SDi .... inna jest pompa wtryskowa, wtryskiwacze, komputer i sterowanie silnikiem, pozmieniano ustawienie turbiny, inny jest termostat i pewnei parę innych drobiazgów .... nowsza pompa ma wyższe ciśnienie wtrysku co spowodowało zmniejszenie spalania i poprawienie "ekologii" silnika, a no i niestety nie da się go zdiagnozować już bez komputera.
_________________ Pozdrawiam - Brt
keponzo [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 19:12
Brt napisał/a:
keponzo napisał/a:
czyli to samo co sdi - 105kM
Na zdjęciu jest wersja SD z mechaniczną pompą bez intercoolera o mocy 86KM i m
momencie 170Nm. Może dlatego te 160km/h to max jaki wyciąga.
tronsek napisał/a:
A jaka jest różnica zasadnicza pomiędzy silnikiem SDI a iDT?
iDT to nowsza wersja SDi .... inna jest pompa wtryskowa, wtryskiwacze, komputer i sterowanie silnikiem, pozmieniano ustawienie turbiny, inny jest termostat i pewnei parę innych drobiazgów .... nowsza pompa ma wyższe ciśnienie wtrysku co spowodowało zmniejszenie spalania i poprawienie "ekologii" silnika, a no i niestety nie da się go zdiagnozować już bez komputera.
Jutro zrobię dokłądna fotkę i podeślę. Sprawdzałem po numerze VIN, ze to jest ITD 105KM. Musze przyznać że zaskakujecie mnie znajomoscią wiedzy na temat tej marki
[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 19:18 ]
Teraz dokładnie zobaczyłem na to zdjęcie i nie ma intercoolera, a mój ma
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum