Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam
Panowie, zastanawiam się czy nie założyć licznika z komputerem.
Mój rover ma numer seryjny 115262, jest to benzyniak z 1999 , a licznik który zamierzam kupić YAC 112362 też z benzyniaka, wersja europejska z kwietnia tylko, że nie wiem dokładnie z którego roku czy z 2000 czy 2001.
Jak wielkie jest prawdopodobieństwo, że po zamontowaniu wyskoczy mi error? czy musze znać dokładny przebieg kupowanego licznika?
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Sty 23, 2012 18:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 23, 2012 03:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Licznik powinien pasować. Możesz podpiąć i sprawdzić czy wyświetla poprawnie wszystkie informacje.
Zmieniając licznik później w przypadku wpięcia w komputer będzie informacja ze występuje niezgodność licznika i modułu świateł gdyż i tu i tu zapisuje się przebieg.
...kup te liczniki razem z modułem świateł bo w przeciwnym razie error wyskoczy, chyba że liczniki były by z początku produkcji ale te z 2000/2001 już sprawdzają zgodność przebiegu ...co do przebiegu to oczywiście będzie wyświetlał się taki jak był w aucie z którego pochodzi licznik (ach no i jeśli nie miałeś komputera to dodatkowo potrzebna będzie manetka przełącznik świateł z przełącznikiem od komputera)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 23, 2012 11:17
Tomi_114 napisał/a:
Pytanie. A czemu chcesz zmieniać licznik?
kranik01 napisał/a:
zastanawiam się czy nie założyć licznika z komputerem
Ponieważ licznik jest węzłem komunikacji magistrali danych,to musi być od modelu z takim samym wyposażeniem i przebieg musi być skorygowany do oryginalnego.W OBC będą dane np. nr. VIN ,data produkcji ,serwis olejowy ,zużycie paliwa , błędy z auta w którym był licznik wcześniej.
synchronizacja liczników to nie jest żaden problem, w katowicach (czyli blisko mnie) jest firma, która się tym zajmuje, ja boję się tylko tego erroru, postaram się dopytać jak jest z tym modułem świateł.
Przeczytałem wszystkie tematy o licznikach i komputerze pokładowym zanim zdecydowałem się założyć nowy temat.
Panowie a ten moduł świateł to jest taka biała kostka czy chodzi wam o ten zwykły panel z przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł itp ?
Więc jeżeli wszystkie tematy o licznikach przeczytane, to prosty sposób uniknięcia Err to przelutowanie EEPROM'u z jednych zegarów do drugich. Ewentualnie napisz do roadking i zapytaj o szczegóły.
Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać
Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać
...u mnie były paski na wyświetlaczu i wymieniłem na zegary z anglika kupiłem je za 30zł, przełożyłem tarcze ze starych, ale pozostała sprawa jednostek mile i galony, w planie mam przelutowanie kostki pamięci ze starych zegarów lecz trochę się boję że uwalę i jedne i drugie zegary bo nie wiem jak się zachowają po przelutowaniu eeprom-a (stare mam w wersji bez halogenów a nowe z kontrolką halogenów)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać
...u mnie były paski na wyświetlaczu i wymieniłem na zegary z anglika kupiłem je za 30zł, przełożyłem tarcze ze starych, ale pozostała sprawa jednostek mile i galony, w planie mam przelutowanie kostki pamięci ze starych zegarów lecz trochę się boję że uwalę i jedne i drugie zegary bo nie wiem jak się zachowają po przelutowaniu eeprom-a (stare mam w wersji bez halogenów a nowe z kontrolką halogenów)
Można top zrobić inaczej ale nie zawsze się udaje.
Ten licznik angielski który masz musisz zamontować do jakiegoś Anglika sprawnego. Podpinasz do T4 i przeprogramujesz auto na rynek np niemiecki. Na 2 sztuki udało mi się w 1 przeprogramować na kilometry. Zawsze coś
...licznik z anglika niczego nie zawyża ani nie zaniża, tylko w komputerze spalanie pokazuje w galonach na mile oraz przebieg wyświetlany jest w milach, o tyle też to ciekawe że same jednostki takie jak ilość km jaką można przejechać na pozostałym w baku paliwie można przestawić z poziomu navigacji z mil na km oraz temp z F na stopnie C
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Witam, udało mi sie kupić w dobrej cenie licznik z komputerem pokładowym oraz przełącznik kierunkowskazów z przełącznikiem komputera z rocznika 99r. żamontowałem i wszystko działa
jak nalezy . jedyny problem to włączajaca się kontrolka awarii kontroli trakcji,moj Roverek tak owej nie posiada.Może ktos podpowiedzieć w jaki sposób i czy wogóle można usunąć ten błąd ?
jedyny problem to włączajaca się kontrolka awarii kontroli trakcji,moj Roverek tak owej nie posiada.Może ktos podpowiedzieć w jaki sposób i czy wogóle można usunąć ten błąd ?
Przeprogramować licznik wylutowująć jego pamięć i ręcznie grzebiąć w zawartości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum