Wysłany: Pią Lut 05, 2010 12:28 [R45/1.6] WYSOKIE HC Tylko na jałowym
Siema kupiłem roverk'a 45 auto ma pewne problemy ale z jednym nie daje rady podjechałem na stacje i ma przekroczone HC.
Wykonaliśmy kilka pomiarów pierwszy na jałowym
wszystko w normie poza HC - około 330 ppm
na obrotach wszystko w normie a HC około 43 ppm
nagrzałem (przepaliłem silnik tak z 10 minut na 4k rpm) i wjechałem i na jalowym przez pierwsze 30 sekund HC blisko 0 i stopniowo bardzo powoli powróciło do 330 ppm trwalo to jakies 1.5 minuty
Wywnioskowałem że katalizator ok ale nie wiem czy dobrze i czego szukać dalej.
Z tego, co pamiętam, ten silnik powinien mieć ciśnienie sprężania 1.4 MPa. Jak spada poniżej 11, to już wypadałoby cosik zrobić, bo 75% wartości nominalnego ciśnienia to 10.5 MPa. Od tego może silnik już niedopalana paliwa z racji za małego sprężenia mieszanki przed zapłonem.
Zrób mu próbę olejową i ponownie zmierz ciśnienie sprężania (silnik nagrzany, aku naładowany, przepustnica w pełni otwarta, zapłon rozpięty na zasilaniu uzwojenia pierwotnego cewki, wszystkie świece wykręcone.
No i wypadałoby sprawdzić poprawność działania sondy lambdy i czystość wydechu. Jeśli świece będą czarne, odymione nagarem, który potrafi ubrudzić palce, to jest nie tak.
Pewne też i uszczelniacze trzonków zaworów też są do wymiany.
Zobacz, jak wygląda stan kolektora ssącego wewnątrz i zespół przepustnicy. Jak będzie dużo oleju i nagaru, to znaczy, że są już dość duże przedmuchy na pierścieniach. Jak będzie mało oleju, to nie ma co się przejmować, każdy silnik tak ma.
Czasami nieco poprawić może ciśnienie sprężania wlanie na noc do cylindrów jakiegoś "odmaczacza" - nitro, nafta, benzyna, itd..
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum