Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:11 [R620] Problem z biegami
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Cześć,
mam od jakiegoś czasu problem z biegami. Biegi od 1 - 4 wchodzą lekko i bez problemu, natomiast wsteczny i 5 stawiają opór.
Przy wstecznym czuję twardy opór, udaje mi się wrzucić dopiero po kilku próbach, poprzedzonych wrzuceniem innego biegu.
Przy piątce też jest opór, wtedy wracam na czwórkę i po chwili próbuję ponownie, zwykle za 2-3 razem się udaje.
Szukałem na forum ale nie mogę dopasować żadnego z opisanych przypadków do mojego.
Czy to może mieć związek ze znanymi problemami z drążkiem (stuka w czasie jazdy) czy coś poważniejszego?
Niedawno wymieniałem pompę sprzęgła, być może ma to jakiś związek. Mój pojazd to Rover 600 diesel z 1998.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 14, 2011 21:50, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 17:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 614 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 20:35
Gdyby problem tkwił tylko we wstecznym to bym sie nie bardzo przejmował ponieważ wsteczny w wielu autach lubi być oporny. Na Twoim miejscu zbadałbym stan oleju w skrzyni a jeśli jest ok to w najlepszym przypadku wodziki do roboty a w najgorszym mechanizm różnicowy stawia kolano. Łożyska wykluczam bo one zazwyczaj wydają charakterystyczny szum a nie stukot. Wydaje mi się że to mechanizm różnicowy. Tak czy owak trzeba rozebrać skrzynie i rzucić okiem. Jeżeli to mechanizm to warto się zastanowić nad kupnem innej skrzyni niestety bo koszt naprawy może być wyższy a w razie czego z dwóch zawsze jedną dobrą zrobisz. Pozdrawiam
_________________ Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy
Proponował bym sprawdzić drążek zmiany biegów,prawdopodobnie ma duży luz i krańcowe biegi nie trafiają precyzyjnie,albo któraś z poduszek jest oberwana i skrzynia jest przesunięta.Pozdrawiam.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 23:13
Moderator thef informuje
SzymonK! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 39 Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 04:15
kfrankiewicz napisał/a:
Proponował bym sprawdzić drążek zmiany biegów,prawdopodobnie ma duży luz i krańcowe biegi nie trafiają precyzyjnie,albo któraś z poduszek jest oberwana i skrzynia jest przesunięta.Pozdrawiam.
dokładnie popieram
drążek ma luz jest tam taki element metalowo gumowy który pada notorycznie i to jest przyczyną
pewnie lewar ci tez dziwnie lata i jest mało precyzyjny
gdyby to była pompa sprzęgła miał byś problemy przy każdym biegu szczególnie 1
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:02
krzepa_s napisał/a:
to łącznik między wybierakiem skrzyni a cięgnami lewarka
znajduje się przy skrzyni biegów
No właśnie, tak myślałem, że chodzi Ci o wersje z silnikami hondy. Tu (w dieslu serii L) jest inaczej to rozwiązane, nie ma linek, jest tylko połączenie krzyżakowe.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 39 Skąd: Starachowice
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 15:11
właśnie pisze o dieslu jak wejdziesz pod auto to łącznik zobaczysz,łączy wybierak(wałek wystający ze skrzyni) z prętami idącymi do lewarka
w benzynie są linki i to całkiem inna bajka:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum