Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam, w moim Roverku na diagnostyce komputerowej wykryto następujące błędy ( po skasowaniu występują natychmiast na nowo ) : impulsator, przepływomierz, czujnik temp. silnika. Objawy to: falowanie obrotów ( szarpanie ), turbo dziura ( turbina załącza się powyżej 2000 obr/min ), paląca się kontrolka "Check engine", gaśnięcie silnika podczas zmiany biegów, brak możliwości ponownego odpalenia silnika po nagrzaniu się go i wyłączeniu zapłonu ( do czasu ostygnięcia ), czasem niedziałający obrotomierz. Wymiana przepływomierza to żaden problem ale moje pytanie brzmi czy impulsator w tym przypadku to czujnik położenia wału ? gdzie się znajdują razem z czujnikiem temperatury silnika i czy jest możliwość samodzielnego wymienienia tych elementów w warunkach przydomowego garażu ? Przeszukałem forum ale jakoś nie miałem szczęścia. Jeżeli dysponuje ktoś jakimiś info na ten temat to bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 16, 2011 22:59, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Impulsator wkręcony jest od góry w skrzynię. Dochodzi do nie go wtyczka bodaj trzypinowa. Znajduje się mniej więcej na wysokości łuku rury dolotowej do turbiny. Na początek sprawdzić wypada samą wtyczkę, a potem sam impulsator.
Impulsator odpowiada tylko i wyłącznie za prędkościomierz. Jeśli obrotomierz nie działa także to przyczyna pewnie leży gdzie indziej. Warto sprawdzić masę od zegarów oraz bezpieczniki.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Sro Maj 19, 2010 20:40
z tego co sie orientuje to w dieselkach za obrotomierz odpowiada alternator. to pod niego podłaczony jest obrotomierz. i raczej tam trzeba szukac przyczyny. moze jakis kabel sie odłączy.
Witam Galli. Jestem z Twoich okolic i posiadam części do R600 jak mogę w czymś pomóc to proszę o kontakt. Możemy podmieniać dowolnie części i sprawdzić co pomoże. Pozdrawiam.
sprawdz tez korek wlewu paliwa i w tym momecie nie robie sobie jaj bo tez zmagalem sie z problemem gasniecia szarpania itp mechanicy chcieli mi pol silnika wymienic a okazalo sie ze to zatkane odpowietrzenie w korku od baku
z tego co sie orientuje to w dieselkach za obrotomierz odpowiada alternator. to pod niego podłaczony jest obrotomierz
za obrotomierz w SDi odpowiada czujnik położenia wału ... i po objawach jakie opisałeś to bardzo możliwe, ze Twój umiera (gaśniecie i niemozność odpalenia na ciepło)
przepływomierz po prostu odepnij i sprawdź czy auto będzie inaczej (lepiej) jechało, a co do czujnika temp silnika, to sprawdź jego wtyczkę i kabelek (czujnik jest za alternatorem, wkręcony od strony paska wieloklinowego w kolanko wychodzące z głowicy) Są rysunki na forum gdzie ten czujnik jest
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 00:35
nie wiem jak to jest naprawde. tak mi powiedzial mechanik u ktorego byłem na przeglądzie. a z tego co wiem to gostek zna sie na rzeczy bo robi od kilku nastu lat samochody zwłaszcza diesle i chyba nikt na niego nie narzeka skoro ma klientów. Chyba że się mylę
[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 01:24 ]
a tu proszę przykład z AUTO ŚWIAT
W dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) tam powinno sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Oni chyba sie nie mylą
[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 01:35 ]
i jescze jedno z WIKIPEDI
Tachometry samochodowe (obrotomierze) pokazują ilość obrotów wału korbowego w danej jednostce czasu (najczęściej ilość obrotów na minutę). W silnikach o zapłonie iskrowym (benzynowych) realizowane jest to poprzez pomiar ilości i częstości iskier na świecy zapłonowej, natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym (wysokoprężnych) impuls pomiarowy pobierany jest z alternatora lub czujnika na kole zamachowym. Wskaźnik ten ma zastosowanie głównie w pojazdach z ręczną skrzynią biegów, gdzie pomaga kierowcy dobrać odpowiednie przełożenie skrzyni biegów.
zimek-1985, może i się znają ... ale spróbuj odpiąć wszystkie wtyczki z alternatora i zobacz czy obrotomierz będzie działał W starszych dieslach bez elektroniki sterujacej owszem obrotomierz był sterowany sygnałem z alternatora, w nowszych już tego nie robią bo dużo dokładniejszy sygnał otrzymuje komputer z czujnika wału korbowego.
PS. A Auto-świat w encyklopedii aut dalej nie ma marki Rover, wiec na ich wiedzy bym się nie opierał.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Pią Maj 21, 2010 12:22
Brt może masz i racje. ja się tak nie znam na samochodach jak niektórzy. Kolega zadał pytanie wiec napisałem to co wiem na ten temat. Ale to co powiedziałeś, może (oby nie) mi się kiedyś przydać. Będę pamiętał o tym
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum