Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Jako że już kilka razy pytano mnie co może stukać (głośny metaliczny stuk w tylniej części auta )w tylnym zawieszeniu auta przy :
-ciasnych skrętach 90*
-Gwałtownym ruszaniu do przodu/tyłu
-Wykrzyżu zawieszenia (wjazd na krawężnik ect.)
Postanowiłem zamieścić nieco informacji ze swojego własnego przykładu dla innych.
Tak więc jeżeli na w/w objawy nie pomaga wymiana tulei mocujących tylny dyfrer. Przyczyną jest jedno z mocowań sanek/wózka tylnego zawieszenia. Dokładnie prawe przednie mocowanie tylnego wózka które już wygląda mniej więcej tak (zdjęcie zapożyczone z forum landrovernet.com):
Może wyglądać lepiej lub gorzej zależnie od użytkowania auta.
Troszkę informacji o wadzie : Dotyczy ona KAŻDEGO freelandera pierwszej generacji. Land rover stwierdził że uszkodzeniu ulega tylko prawe przednie mocowanie wózka ze względu na rozkład sił z dyfra. W praktyce dobrze jest zrobić mocowania po obydwu stronach. W takim stanie jak na zdjęciu wyżej - śruba trzyma się w gnieździe przymocowanym do górnego profilu podłużnicy. stuki pochodzą z dolnego mocowania widocznej tulei (stuka na boki o ścianki)
Dla dociekliwych polecam biuletyn techniczny LV nr 112. (LINK)
Przebieg napraw: Dolną część podłużnicy - tą z otworami (skorodowaną i urwaną) , należy wyciąć. Przez uzyskany otwór wzmacnia się górne mocowanie tulei wraz z gwintem, potem całość należy zabezpieczyć , i zamknąć nową płytką z otworami na śrubę i bolec. Całość zabezpieczamy nową warstwą antykorozyjną. Tak samo postępujemy po drugiej stronie.
Nie poleca się nadspawywania płyt NA podłużnicę, gdyż może to zmienić geometrię zawieszenia.
Największym bólem jest fakt że trzeba rozebrać sporą część tylnego zawieszenia : Dyfer, wózek , półosie , drążki. Jeżeli nasze auto nie przechodziło konserwacji dyfra i/lub wymiany tulei metalowo gumowych zawieszenia , należy to zrobić , aby za jakiś czas bez sensu nie ponosić kosztów i nie rozbierać wszystkiego jeszcze raz 'bo znowu coś szumi, stuka'
Części
-Renowacja/konserwacja dyfra.
Cyfry w nawiasach to numery elementów na schemacie. Czerwony kolor to łożyska, zielony uszczelniacze.
1 x Łoż. WALKA ATAKU DYFER ZEWTZZ100150 (4)
2 x Łoż PRZEGUBU DYFER TZZ100160 (11)
1 x Łoż. WALKA ATAKU DYFER WEW TZZ100140 (9)
2 x łoż KOSZA dyfer. TYL TZZ100170(6)
2 x Simering półosi Dyfer. TOC100000 (12)
1 x Simering walka ataku dyfer FTC5258 (5)
1 x Tuleja rozprężna TXT100010 (10)
1x nowy Olej zgodny ze specyfikacją API GL-5 (fabrycznie texaco multigear 80W90) do dyfra wchodzi 750 min -830 max ml oleju
-Tuleje metalowo gumowe zawieszenia:
(ilości są podwójne , gdyż trzeba zrobić to z prawej i lewej strony auta)
2 x SILENBLOK WEWN. DR. POPRZECZN RGX101440 (8)
6 x SILENBLOK ZEWN. DR. POPRZECZN. NIEREG. / ZEWN./WEWN. DR. REGUL. RGX101020 (7 i 15)
2 x SILENBLOK PRZY NADWOZIU DR. PODLUZNY TYL RGX101000 (2)
2 x SILENBLOK ZWROTNICY TYL RGX101010 (przy kole , nie ma na rysunku)
czy warto to robić, każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Zależy to od stanu auta. Mój egzemplarz mimo 10 lat nie ma praktycznie żadnych ognisk korozji na podwoziu (kilka niewielkich wielkości paznokcia do oczyszczenia i zabezpieczenia nową warstwą) i całkowicie proste podłużnice - uznałem więc że warto.
Warto też wybrać do tego celu odpowiedni warsztat który specjalizuje się w naprawach ram samochodów terenowych i ma odpowiednie doświadczenie.
Może warto gdzieś to przykleić, albo dodać do jakiegoś faq. Jeżeli coś się zmieni , wyjdzie nowego uzupełnię
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 22, 2010 00:16, w całości zmieniany 8 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 21:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dobra robota.
Czy można to umieścić na stronie klubowej w formie artykułu?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
win32 [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 13:31
oczywiście. Tylko niestety zdjęcie tak jak napisałem jest z netu, bo nie udało mi się zrobić swojego. Wstawiłem je w celach poglądowych o co chodzi. Ale myślę że przy podaniu źródła nie powinno być problemu. Nie czerpiemy z tego korzyści majątkowych
Dołożyłem też oficjalny biuletyn land rovera na ten temat w pdf
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum