Mam pytanie, może już ktoś próbował tego o co chcę zapytać. Wymieniam teraz chłodnicę klimatyzacji i pomyślałem że warto od razu kupić nowy osuszacz. Szukałem na różnych stronach i na początku najtańszy jaki znalazłem to 221zł
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-2799.html
Zacząłem grzebać i znalazłem na stronie www.e-chlodnice.com.pl że do mojego auta pasuje osuszacz Nissens NIS95246 którego prawie nigdzie nie ma. Na stronie intercarsu zauważyłem że podają zamiennik dostępny u nich NIS95043 który pasuje również do R200, na allegro są po 70zł.
Aktualnie u siebie mam chyba taki http://allegro.pl/item905...01r_czesci.html , może różnica to właśnie tylko umiejscowienie tego czujnika? Czy ktoś próbował taki zastosować w 25/45?
Do tego dochodzi jeszcze jedno pytanie czy warto oszczędzać na tańszym osuszaczu czy jednak w tym przypadku producent też ma spore znaczenie?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 21:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 22:31
ZTCW wymiana osuszacza może nie być konieczna. Najpierw wymień chłodnicę klimy i jedź sprawdzić szczelność. Po podłączeniu instalacji do urządzenia powinno wyjść czy jest konieczna wymiana osuszacza. Ale jeśli będzie konieczna to raczej warto brać te droższe. Rozmawiając z ludźmi robiącymi klimy słyszałem opinie, że te tańsze z allegro po niedługim czasie trzeba wymieniać.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Konieczna raczej nie jest bo jeszcze do niedawna klima działała ale chciałem to zrobić okresowo, tak jak zmienia się olej silnikowy mimo tego że auto jeszcze jeździ Jak się objawia zużycie/zapchanie osuszacza? Nie chciał bym później płacić ponownie za nabicie jeśli będę musiał za jakiś czas wymienić osuszacz.
"Zapchanie" podobno widać na zegarach przy nabijaniu klimy .... mi tak mówił klimaludek przy ostatniej obsłudze serwisowej klimatyzacji ... mój leży i czeka na wiosnę, bo planuję przy okazji serwisu klimy go wymienić. Masz młode auto i ja bym osuszacza narazie nie ruszał .... wymień skraplacz (chłodnicę) klimy i będzie ok
Jordan87, Też spotykałem się z podobnymi cenami przy szukaniu dla siebie osuszacza rok temu, aż zadzwoniłem do PHJOWI i zaśpiewał 40zł za nowy + wymiana też coś koło tego Warto czasami zrobić sobie wycieczkę do Nowego Miasta.
Używane ponoć się nie nadają do ponownego użytku za bardzo tak na marginesie.
Chyba jednak zdecyduję się kupić jeszcze osuszacz bo z tego co czytam różne artykuły to powinno się go zmieniać przy każdym rozszczelnieniu klimatyzacji lub co dwa pełne cykle wymiany środka chłodzącego. Dodam że auto kupiłem z rozszczelnioną klimatyzacją więc bardzo możliwe że pochłonął już tyle ile mogł.
Doszedłem też do wniosku że chyba producent w tym przypadku nie ma aż tak dużego znaczenia bo tam w środku są tylko te granulki pochłaniające wodę, choć mimo to będe starał się dostać jak najtaniej Nissens'a
Jestem po wymianie skraplacza i osuszacza. Po dokładnej analizie tego osuszacza z czujnikiem z boku stwierdziłem że pasował by on tylko i wyłącznie w przypadku gdyby podniosło się przewody łączące się z osuszaczem o około 5cm, czyli krótko mówiąc trzeba je giąć co sobie odpuściłem.
Mam teraz jednak inny problem, widzę że klima nie zawsze chce się włączyć (zwłaszcza jak ciepły), i tu mam pytanie.
Pyt.1 Czy R45 ma czujnik temperatury oleju tak jak to jest w R200? Nad filtrem oleju jest jeden czujnik ale chyba od ciśnienia bo sprawdzałem na gorącym i na zimnym i cały czas był zwarty do masy (przy wyłączonym silniku), ale co mnie zdziwiło to że z odpiętym tym czujnikiem i na włączonym silniku nie świeciła się kontrolka oleju, więc w tym momencie jestem głupi.
Pyt.2 Oprócz presostatu które czujniki mają wpływ na klimatyzację?
I czy jeśli zamieniłem wtyczki od w tej skrzynce nad zbiorniczkiem wysprzęglika może mieć takie objawy (były tam 3 komplety wtyczek po dwie w jednym kolorze, identyczne) choć na 95% wpiąłem je z powrotem tak jak były.
Pyt.1 Czy R45 ma czujnik temperatury oleju tak jak to jest w R200? Nad filtrem oleju jest jeden czujnik ale chyba od ciśnienia bo sprawdzałem na gorącym i na zimnym i cały czas był zwarty do masy (przy wyłączonym silniku), ale co mnie zdziwiło to że z odpiętym tym czujnikiem i na włączonym silniku nie świeciła się kontrolka oleju, więc w tym momencie jestem głupi.
tak, jest to czujnik ciśnienia oleju i gdy jest padnięty to nie świeci się kontrolka oleju, przerabiłem to u siebie.
wszystko działa prawidłowo .... w SDi był z boku filtra drugi czujnik ... właśnei temperatury oleju do układu klimatyzacji ... ale może w iDT już go nie stosowali rzuć okiem na schematy w rave ... tam jest wszystko
w tym przypadku .... szukasz swojego auta ... później electric diagrams ... air condition i masz schemat ... warto jeszcze zajrzeć do opisu działania układu klimatyzacji .. może jest napisane, że np w pewnych warunkach sprężarka się nie włącza (bo za zimno na zewnątrz, bo ptaszek zaćwierkał itp.)
Dzięki, znalazłem schemat i doszedłem do wniosku że są tam trzy czujniki sterujące:
-presostat S195
-czujnik temperatury w parowniku T165
-sensor-engine coolant temperature (czyżby czujnik temperatury płynu? ten od spodu zbiorniczka wyrównawczego?) T121
pomierzyłem sobie rezystancję presostatu i czujnika w parowniku przy działającej i zobacze jakie bedą miały parametry gdy klima nie będzie chciała się włączyć
Po dłuższych obserwacjach doszedłem do wniosku że winowajcą jest ... temperatura zewnętrzna, a dokładniej jej czujnik. Klimatyzacja nie chce się włączyć jeśli temperatura spadnie poniżej +1stC,no i gdy odepnę czujnik temperatury zew (ten w przednim zderzaku) sprężarka włącza się ale na wyświetlaczu klimatronika zaczyna migać napis "SERVICE" i błąd E4.
Wskazanie temperatury jest raczej właściwe więc nie dopatrywałbym się uszkodzenia czujnika.
Jeśli miało tak być fabrycznie to bardzo szybko odcina klime. Da się coś z tym zrobić oprócz sztucznej zmiany rezystancji ów czujnika za czym idzie przekłamanie temperatury? Może jakaś modyfikacja przy pomocy T4?
Mi jakieś trzy tygodnie temu to bardzo przeszkadzało gdy podczas wyjazdu na narty padał intensywny śnieg no i zwykły nadmuch nie wyrabiał z odparowywaniem szyb No ale w przyszłości będe wiedział żę zawsze mogę odłączyć ten czujnik.
W sumie właśnie wpadł mi pomysł do głowy aby zamontować na przewodzie ów czujnika prosty wyłącznik "pstryczkowy" dzięki czemu będę mógł go w razie potrzeby szybko wyłączyć
Witam Panów. Ja zakupiłem Roverka 45 2000r ITD w listopadzie i także nie włącza mi się klima:( jednakże wiem że w niektórych samochodach poniżej zadanej temperatury tak po prostu jest:) postanowiłem więc na razie nie kombinować tylko poczekać na wyższe temperatury na zewnątrz:) jeśli nadal nie będę mógł jej włączyć to wtedy będę się zastanawiał:) Klima była nabita i wszystko niby było cacy ale jak się sam nie przekonam że działa to na słowo nie bardzo wierzę:) Apropos : może mieliście podobne "akcje" z Roverkami w tym roczniku? Pozdrawiam forumowiczów:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum