Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 99r.] [Wrocław] Serwisowanie - gdzie i co?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:14
[R200 1.4Si 99r.] [Wrocław] Serwisowanie - gdzie i co?
Autor Wiadomość
wedrujacy 



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 00:32   [R200 1.4Si 99r.] [Wrocław] Serwisowanie - gdzie i co?

Witam,

jestem nowy na forum przeto może wpierw się przedstawię.
Na imię mam Michał i jestem z Wrocławia.
Ku mojej uciesze niedawno zakupiłem ROVERka (takiego jak w temacie).
W zasadzie jest to nie tylko mój pierwszy Rover ale i moje pierwsze auto.
Dlatego też prosiłbym o kilka porad w kwestii eksploatacji auta.

Po przeczytaniu znacznej ilości postów już wiem, iż zagapiłem się w kilku dosyć istotnych kwestiach. Przez co nasuwają się moje dodatkowe pytania, a część z nich już została rozwiązana (np. niedziałająca dmuchawa na 1-szym biegu), ale i część czeka na dokładniejszą diagnozę (np. niedziałający spryskiwacz tylniej szyby).

1. Samochód ma aktualnie na liczniku około 145kkm.
Wiem, że przy około 135kkm nastąpiła:
- wymiana klocków hamulcowych i tarcz
- wymiana paska rozrządu i rolki
- wymiana mikro pasków i rolki
- regeneracja przekładni kierownicy
- uszczelnienie pompy wspomagania
Niestety nie posiadam wiedzy na temat tego co było wcześniej.

Czy istnieje możliwość sprawdzenia, który z elementów mechanicznych wymaga wymiany w trybie natychmiastowym a który może poczekać?
Jeśli tak, to może ktoś z klubowiczów wie gdzie na terenie WROCŁAWIA takiej pewnej kontroli dokonać można?

2. Na pewno będę chciał wymienić olej a wraz z nim filtr oleju i paliwa.
Niestety w tym przypadku również nei wiem jaki olej był dodawany wcześniej.

Jaki olej najlepiej zastosowany do silnika z 10-siecio letnim przebiegiem?
Lepiej kupić samemu czy w warsztacie?

3. Czy należałoby wymienić również pozostałe płyny (hamulcowy, wspomagania)?

4. Posiadam jedynie jeden komplet kluczy oraz nie dostałem kodu do immo.
Czy we WROCŁAWIU bądź okolicach jest znany ktoś, kto może odczytać kod z immo oraz zaprogramować pilota?
Ostatnio zmieniony przez wedrujacy Wto Gru 29, 2009 12:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 29, 2009 00:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 08:30   

Witaj w gronie roverków

Odnośnie pytań -
1. dobry diagnosta może stwierdzić ze znaczną dozą prawdopodobieństwa co należy już wymieniać a co może poczekać szczególnie jeśli chodzi o układ jezdny. Silnik raczej trzeba by było w tym celu rozbierać więc dopóki chodzi lepiej nie ruszać
(warto podjechać na diagnostykę i porozmawiać z ludkami)
2. z doświadczenia wiem, że to czy kupisz olej sam czy podczas wymiany nie daje to ani oszczędności ani strat więc ja kupuję w zakładzie podczas wymiany razem z filtrami.
Trzeba tylko zwracać uwagę na klasę lepkości oleju aby była zgodna ze specyfikacją producenta - do większość naszych kilku-kilkunastoletnich aut leje się olej 10W40
3 można (w sumie jeśli już to tylko hamulcowy) aczkolwiek ja nie wymieniałem i nic się nie dzieje :smile:
4. tu niestety nie pomogę

pozdrawiam i miłego śmigania
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 09:07   

wedrujacy napisał/a:
np. niedziałający spryskiwacz tylniej szyby


chodzi o to że słychać jak pompka podaje płyn ale nie widać go na szybie? jeśli tak to na 99% węrzyk który idzie do tylnego spryskiwacza jest przecięty w miejscu zawiasów klapy tylnej. to częsta usterka tego modelu. węrzyk idzie lewą stroną jak otworzysz klape tylną to po lewej stronie masz czarną gume koło zawiasa ( po prawej też jest taka guma ale tamtędy idą przewody instalacji bodajże) , jak zdejmiesz tą gume z lewej strony to pojawi sie węrzyk do spryskiwacza.
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 29, 2009 09:20   

Miałem jeszcze 3 miechy temu 214Si,lałem do niego 10W40 mobil 1, i jeździł cacy.Tylko jak pojechalem na wymiane to mi fachury za duzo oleju wlaly i zaczął sie pocić.Teraz mam 416Si i olej 0W40(przebieg 146 tysiecy) też mobil i wszystko spoko.
Jeśli chodzi o immo to zrobilem sobie na wiosnę wycieczke do Nowego Miasta nad Wartą(jakies 2 godziny jazdy w WIELKOPOLSKE)i za 2 stówy mialem drugiego pilota,natomiast kluczyk dorobilem sobie w kerfurze kolo optyka.W sumie w kazdym punkcie dorabiania kluczy powinni dorobic.Wejdz na allegro i w usługach we Wrocku jest warsztat,ktory dłubie w roverkach,po zjezdzie z milenijnego(w kierunku osobowic)na swiatlach w prawo.
Pompa wspomagania...po uszczelnieniu za pol roku wysiadla(wyła jak zarzynane zwierze)i ją wymieniłem na nie cieknącą.Płyny wymień wszystkie,tak dla pewności.
Miłego ujeżdzania:)
 
 
wedrujacy 



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:45   

darek_wp:
Cytat:
1. dobry diagnosta może stwierdzić ze znaczną dozą prawdopodobieństwa co należy już wymieniać a co może poczekać szczególnie jeśli chodzi o układ jezdny

Ale gdzie takie znaleźć np we Wrocławiu?
[poszukam zakładu podanego przez shilus82]

darek_wp:
Cytat:
do większość naszych kilku-kilkunastoletnich aut leje się olej 10W40

to jest mineralny czy pół-syntetyk?

cortex:
Cytat:
chodzi o to że słychać jak pompka podaje płyn ale nie widać go na szybie? ...

Wężyk jest "złamany" na 100% bo podglądałem lewą stronę po otwarciu bagażnika.
Pytanie jest jak się do niego dostać by go wymienić? Po rozkręceniu elementu pomiędzy szybą a karoserią od strony wewnętrznęj (plastik) zobaczyłem resztę szyby i karoserii :grin: (wężyk gdzieś głębiej biegnie).
Co do pomki: a) nie słychać jej b) nie widać wycieków z pękniętego wężyka
Staram się rozgryść coś na schematach i wychodzi mi, iż pompka tylna jest podpięta pod "multi function unit" a to ustrojstwo ma pośrednio wyjścia na wsystkie bezpieczniki więc nie wiem, który bezpiecznik ewentualnie mógłby za to odpowiadać. Chyba że "F15 - Cooling fan, rear wash/wip, abs", ale abs działa :???: .
Jak dojdę do tego, że to nie bezpiecznik, to nie zostanie nic innego jak zakup nowej (gdiześ na forum widziałem post o pasującej zdaje się z Cytryny czy reno).

shilus82:
Cytat:
Jeśli chodzi o immo to zrobilem sobie na wiosnę wycieczke do Nowego Miasta nad Wartą

hmm... wygląda na to, iż też będę musiał sobie zrobić wycieczkę. Jak na razie nie ma innego wyjścia :neutral:

shilus82:
Cytat:
Wejdz na allegro i w usługach we Wrocku jest warsztat,ktory dłubie w roverkach,po zjezdzie z milenijnego(w kierunku osobowic)na swiatlach w prawo.

Nie omieszkam sprawdzić, ale mam nadzieję, że to nie ten gdzie nalali za dużo oleju? :wink:
 
 
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 29, 2009 21:23   

napisz do mnie na pw jak będę miał chwile to wpadniesz do mnie na Osobowice to przeglądniemy wspólnie tego roverka
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 30, 2009 10:15   

10W40 to półsyntetyk,a 0W40 to pełny syntetyk.Za dużo wlali mi w halfordzie(koło korony)i przy wiadukcie na zaporoskiej.Choć teraz patrzyłem gościowi na rece i wlał tyle ile trzeba(mam w połowie skali).
Jeśli nie słychać pompki,to pewnie spalona(ale warto by zajrzeć pod maske do bezpieczników).Jak kupowałem swojego,to obie były walnięte(na przód i tył).Wężyk mi też w końcu poszedł,ale chąc go naprawić musiałbym rozebrać tapicerke koło tylnej szyby,bo tam mi sie gdzieś lało.
A co do temtego warsztatu koło milenijnego,to ulica ma związek z jakąś rośliną. :mrgreen:
 
 
hanys 



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 22:11   

Witam wszystkich

Podobnie jak kolega niedawno nabyłem 214

Ubywa mi płynu chłodniczego dosyć sporo 3 litry w 2 miesiące ok 3000 km - temat już obczytałem na naszych stronach , ale nie mam możliwości cokolwiek sprawdzić czy zrobić brak garażu czy miejsca i zdolności jako mechanik
Oddałbym mojego 214 do jakiegoś mechanika we Wro ( bo tu zamieszkuje ) ale gdzie ??
Jaki zakład poradzi sobie z analizą problemu , a później pracą ?? ?
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 14, 2010 22:41   

wedrujacy, we Wrocławiu jest przemiły Pan, który naprawia roverki. /to były pracownik ASO Rovera. Teraz pracuje w PolMotors, ASO Suzuki i Hundaia. Tam przyjmuje roverki. Ja u niego serwisuje już trzeciego Roverka i jestem bardzo zadowolona. Jeśli jesteś zainteresowany namiarami na Gawina pisz PW albo szukaj na forum, podawałam już namiary na Gawina. :)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 08:45   

walkie napisał/a:
Hundaia


hyundai :P :P
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 09:47   

kzrr, masz jeszcze coś do dodania? :P
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 09:49   

Duuuuzo bardzo :P

Chyba że to grożba to nie :P
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 10:02   

zgadnij :)
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 10:04   

No i tak z Tobą zawsze: zgadnij, domyśl się, itp itd :P

Wpadnij na fajke do
walkie napisał/a:
PolMotors
- Pol-Motors.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 10:08   

:rotfl:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:53   

oj wpadnę, wpadnę... ;>
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R214i]Serwisowanie Roverka we Wrocławiu
nostra Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Kwi 02, 2007 16:45
rovero
Brak nowych postów [r200]Uszczelka pod głowicą - mechanik Wrocław
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 13, 2007 23:40
Brt
Brak nowych postów [R200 1.4SI WROCŁAW]Zaufany mechanik do swapa silnika
poszukiwany żywy ;-)
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Mar 20, 2008 22:47
walkie
Brak nowych postów [R200 97r] Dobry mechanik i sklep z częściami WROCŁAW
themartino Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Mar 23, 2009 14:04
kzrr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink