Wysłany: Sob Lut 13, 2010 08:57 [R 216 97' Coupe] Po przeglądzie/ cofnięte koła przednie ???
Witam dziś odebrałem autko od mechanika. Wymieniał mi wahacze. łączniki oraz przegub.
Po tej czynności pojechałem do geometrii oraz do przeglądu zerowego /rejestracyjnego! na schemacie poniżej przedstawiam jak wyglądają u mnie przednie koła.
MEchanik po wymianie powiedział że jest wszystko dobrze i że on nic więcej nie zrobi z tym i kazał jechać na geometrie! To pojechałem. Pokazałem o co chodzi zrobili pomiar i tu zaznaczam ze ówczesnie oczyscili podwozie i koła z chlupy! Geometria wyszła ok! Powiedzieli ze tak musi byc chyba ze był puknięty i blotniki nie tak są założone....
Robie przegląd i kilo w majtach co będzie czy mnie cofną czy nie! Przeszedł bez problemu badanie i dostał pieczątke dopuszczenia do ruchu.... jedynie lewy tylny hamulec nie odbija tak jak powinien (nie znosze hamulcy bębnowych) Zero jakichkolwiek luzów ani nic. Powiedzieli że podwozie jest w stanie idealnym: zero dziur, zero rdzy i ze podłużnice są również w stanie idealnym!!! Stwierdzili jedno znacznie ze samochód z całą pewnością nie był bity! Pytam się im o te koła jak to jest że nie są w środku a oni mi na to że nie mam się martwić bo koła są równo względem siebie i nie ściąga samochodu i że tak widocznie musiał mieć.
Z takim rozstawem kół spotkałem się jedynie na forum BMW gdzie chyba w e39 i e36 specjalnie ludzie cofają koła żeby coś tam z driftem lepiej szło.
Więc pytam co jest bo inne Roverki mają koła idealnie w środku nadkola a ja nie a teraz zimą mocno mnie to denerwuje bo snieg mi trze opony!
Reasumują: mechanik mówi że jest wszystko ok, Ci z geometrii też, no i panowie od przeglądu to samo a gdyby jednak było coś nie tak to by mi nie puścili a w łape nic nie dawałem... powiedzieli jedynie jeszcze ze amory i sprezyny mają 90% sprawności to ja już nic nie kapuje!!!!!
doradźcie coś
P.S
Kto poleci jakiegoś dobrego blacharza w Poznaniu lub okolicach???
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 08:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 12:32
Są dwie możliwości. Wymiana gumek (wkładów) na drążkach reakcyjnych, albo (jeśli drążki są już wyciągnięte), nagwintowanie drążków reakcyjnych i skręcenie ich głębiej.
Drążki reakcyjne, to te pręty, przykręcone na 2 śruby do wahacza i osadzone w pasie przednim w gumowych wkładkach. To one odpowiadają za ustawienie koła przód-tył.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 12:39
najpierw weź miarę , i wymierzyć trzeba obydwie strony od środka kół , zobaczysz o ile masz cofnięcie , tak jak gonia mówi te gumy się wyrabiają i czasami potrafią robić różnicę 2mm ,
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Możliwe że auto nei było bite tylko zaliczyło mocny krawęznik i belka się wygieła do tyłu - własnie taki efekt by był. Ale to wtedy powinno jedno koło tylko odstawać i z pewnościa by wyszło na geometri.
Sposób z skróceniem drązków działa i jeśli po pomiarze osi wyjdzie ci ,że jest za krótki rozstaw osi to możesz spróbować taką czynność .
Przestawienei koła w stronę kabiny może skutkować obcieraniem o nadkole plastikowe na dziurach przy hamowaniu
Vesper416, pisałeś że wymienili wahacze - rozumiem, że przed wymianą też tak było to cofnięte? Jak na drążki czy gumy 2 cm do tyłu to chyba trochę za dużo.
Przed wymianą wahaczy koło od strony kierowcy było cofnięte maksymalnie w stronę drzwi brakowało mu z pół centymetra zeby tarło o plastyk nadwozia. Fakt faktem ze po wymianie wahaczy jest po prawa a stary wahacz wyglądał tragicznie. Tuleje wyjechane na maksa i pokrzywione łączniki. Na sworzniu nie było praktycznie już gumy....
PHJOWI, luzów w zawieszeniu nie ma no i oba koła są równo cofnięte. No nic pozostaje mi zaczekać do środy czwartku na odebranie blach i podjechać gdzieś do znających sie na rzeczy żeby rzucili na to okiem! zresztą pojde teraz na parking i zrobie fotki i wam pokaże jak to wyglada w rzeczywistości!
Prosze fotka koła od strony kierowcy:
Tutaj koło od strony pasażera:
Przy okazji prawy (pasażera) zawias i drążki:
Zawias od kierowcy
Jak widać na starym wahaczu ośka od strony pasażera ocierała o sanki chyba widać na zdjęciu to ładnie na nowym wahaczu ośka jest zdecydowanie oddalona....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
łącznik stabilizatora wygląda na dosyć mocno cofnięty przez wahacz.
Skoro oba koła nie sa równo cofnięte to nie możliwe żeby na geoimetrni wyszło wszystko równo.
A geometrię tyłu sprawdzałeś ? Bo jeśli tył jest krzywo to sprawdzając przód może się wydawać wszystko ok.
Same wahacze trudno pokrzywić , do tego piszesz ,że są wymienione więc należało by sprawdzić sanki czy nei wykrzywione są .
Prostszym zabiegiem było by skrócenie drązków co naciągnie koła. Zabieg dosyć prosty do wykonania.
Sprawdzałeś kąty pochylenia kół ? Po tym też można wywnioskować krzywe sanki a diagności często nie sprawdzają tego gdyż skoro nie jest ona regulowana to po co sprawdzać.
Hmm, może jakiś dres coś tam wydresił po włosku, tylko co miał na celu cofając przednie koła, to już jego tajemnica a tak na serio, chyba najprostsze w tym przypadku wydaje się skracanie drążków.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 10:13
UniculTLX napisał/a:
Chyba, że to jakieś fabrycznie wykrzywione wahacze
Ciekawa teoria
obstawiam, drążki reakcyjne... jeśli auto nie było rozbite, to nie ma tam nic innego. W tym modelu nie jest to jakiś precedens... a mogę się założyć, że od nowości nikt tego nie wymieniał.
PHJOWI wymienił mi drążki reakcyjne i nic to nie dało. Auto było u 3 blacharzy i nic nikt nie wykrył.
Dziś miałem zamówić nowe felgi no i sie powstrzymałem bo zamawiając felgi 16" musiałbym założyć opony 195/40 żeby średnica koła się nie zmieniła żeby nic nie obcierało.
Pomysłów brak. Zastanawiam się czy skrócenie drążków i jazda z tym jest bezpieczna?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum