Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
witam ,jest to pierwsze moje wejście na forum , gdyż dopiero dzisiaj mam problem ze swoim roverkiem r75 .
samochodu nie moge uruchomić , rozrusznik nie kręci , pali się kontrolka na żółto Check Engine.
w południe miałem ten sam problem ale za piątym , czy szóstym razem rozrusznik zakręcił i dojechałem pod dom.teraz wieczorem wyszedłem i problem się powtórzył z tym ,że już samochód nie zakręcił . co może być tego przyczyną ?
proszę o porady gdyż jestem laikiem .
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 12:45, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 20, 2010 22:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
być może to po prostu rozładowany akumulator, lub przewody akumulatora nie mają dobrego styku. Samochód ma zabezpieczenie przed nadmiernym osłabieniem akumulatora i jak jest trochę za niskie napięcie w instalacji to nie pozwala uruchomic silnika.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
jest to pierwszy problem i to już po zimie , a jeszcze zapomniałem o takim zjawisku ,że jak dojechałem do domu i wyłączyłem silnik , zamknąłem z centralnego to zanim odszedłem od samochodu wycieraczki same się włączyły i tak kilka razy zaczynały pracę i kończyły .na wyświetlaczu zapaliły się lampki kontrolne. wszedłem do samochodu i już go nie mogłem uruchomić .teraz nie działają już same wycieraczki , ale samochód nie chce nawet zagadać.czy może być to jakaś inna przyczyna jak zły akumulator , albo przewody ?
może szczotki się zawiesiły ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 20, 2010 23:10
sprawdź czy nie ma wody w grodzi miedzy silnikiem i kabiną. Tam jest sterownik silnika i wiązka z przewodami i 2 odprowadzenia wody , które mogą być zatkane. Woda mogła zrobić swoje.
kupiłem samochód rok temu i nie wiem ile czasu jest w nim ten akumulator , klemy sprawdzałem tą są czyste , aczkolwiek zdjąłem je praktycznie bez pomocy klucza , z tym że dokręcić mocniej ich za bardzo nie mogę , gdyż już nie można mocniej zacisnąć . do tej pory samochód palił od dotknięcia , za pierwszym razem
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:20 ]
jutro rano przejdę jeszcze raz do autka i popatrzę jak to wszystko wygląda , z tą wodą to może jest coś na rzeczy bo ostatnio nieźle padało.dzięki za wskazówki , jutro napiszę , czy coś udało się zrobić .
a gdybym nie potrafił nic zrobić to jest sposób na to , aby jakiś magik przyjechał i podpiął komputer ? , czy też musi być silnik uruchomiony aby wykazało błędy ?
kupiłem samochód rok temu i nie wiem ile czasu jest w nim ten akumulator , klemy sprawdzałem tą są czyste , aczkolwiek zdjąłem je praktycznie bez pomocy klucza , z tym że dokręcić mocniej ich za bardzo nie mogę , gdyż już nie można mocniej zacisnąć . do tej pory samochód palił od dotknięcia , za pierwszym razem
nie panikuj, wyciągnij aku i naładuj na prostowniku, sprawdz poziom elektrolitu w celach i razie czego dolej, drugie tak jak pisał kolega, sprawdź czy Cie nie zalało. Ja obstawiam akumulator.
byku1969, Ja w zeszłym roku miałem dokładnie to samo. Akumulator przetrzymał największe mrozy i odmówił posłuszeństwa jak temperatury powróciły do ok zera. Wtedy raz palił raz nie ale zawsze wystarczały kable z matiza więc bardzo nie wiele mu brakowało. Wymieniłem akumulator i problem znikł.
dziękuję bardzo wszystkim za pomoc ,problem tkwił w klemach , za luźnych ,złe styki .samochód odpalił , ale w poz. nr 2 kluczyka , dalej się świeci na żółto check engine.czy tak już zostanie ? pozdrawiam wszystkich miłośników i pasjonatów tych pięknych autek.
niestety moja radość trwała krótko znowu moje autko nie chce gadać , znowu rozrusznik nawet nie kręci , próbowałem odpalać z drugiego samochodu poprzez kable , też bez rezultatu.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 22, 2010 10:46
byku1969, masę silnika można sprawdzić miernikiem mierząc oporność która powinna być około 5 omów. Nieskończoność oznacza brak połączenia.Jeden przewód miernika do - aku , a drugi do metalowej części silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum