Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Luz na pedale gazu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Luz na pedale gazu
Autor Wiadomość
jarek73 




Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 68
Skąd: Gorzów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sty 20, 2009 09:13   [R75] Luz na pedale gazu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam

W roverze od początku był na pedale gazu luz tak około półtora centymetra, gdzie można wciskać i obroty nie ruszają się. Nie przeszkadza to w niczym, dobrze się jeździ itp, ale czasem za mocno się przygazuje, łapiąc obroty. Chciałbym go zmniejszyć, tak na 1 centymetr. Sęk w tym, że gdy podjechałem do warsztatu gość mówi, że to auto nie ma linki do gazu :roll: , żeby ją naciągnąć, tylko ma gaz sterowany elektronicznie. I jak powiedział, nie ma sensu tego ruszać. Bo może być więcej kłopotów niż korzyści z tego. Hmm co myślicie??

Jarek
_________________
jarek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 20, 2009 09:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 20, 2009 09:19   

Ja mam podobnie, też lekki luz i uważam że to jest normalne jak na używany samochód. No i gość z warsztatu chyba ma racje, może być więcej kłopotu niż to warte. Jak jeździ to lepiej nie ruszać.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 14:26   

ktoś ten luz regulował i czy w ogóle jest taka możliwość?
U mnie jest też luz około 1,5-2 cm. W porównaniu z innymi autami jest to dużo i przyznam, że troszkę mnie to irytuje.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 15:57   

Panowie,chyba musi być jakaś regulacja bo mój ma prawie 200 tys. i nie ma najmniejszego luzu.Mam skalę porównawczą,bo jeżdżę wieloma autami i często się to zdarza,np.w Ducato przed liftem.Nawet nie zastanawiałem się,czy sterowanie potencjometrem jest linką,czy prętem.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 16:01   

Dziadek od początku wciskania pedału, silnik zwiększa u Ciebie obroty?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 20:02   

pedał jest połączony z czujnikiem za pomocą łącznika i ramienia z przegubami kulistymi , które mogą dawać taki luz na skutek zużycia , albo może trzeba dokręcić nakrętkę dźwigni na osi czujnika. Najlepiej ściągnąć wykończenie panelu nad pedałami i sprawdzić.

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 20:02 ]
jak połączenie nie wykazuje luzów to raczej trzeba wymienić czujnik , który składa się z 2 potencjometrów współpracujących ze sobą przy wychyleniu pedału i dających różne napięcia na które reaguje dopiero ECM zwiększając obroty silnika.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 20:57   

Mówię prawdę.Trochę zaskoczyły mnie wasze problemy z gazem,bo u mnie od początku,nawet przed chipem gaz był jak żyła-dawno już nie miałem takiej kontroli nad obrotami silnika.Jestem kierowcą zawodowym już 33 lata,więc możecie mi wierzyć.
Senior A jest tu guru,jeżeli twierdzi,że da się to zrobić,to tak jest.
Wiem jak to może wkurzać,bo miałem kiedyś Nysę 521;miała taki sam luz w gazie,jak w układzie kierowniczym.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:03   

Luzów nie ma na elementach pośrednich. Pedał bardzo dobrze chodzi, płynnie jak masło. Tylko jakby później potencjometr zaczyna działać, potem jest OK.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:09   

W razie czego w BMW jest chyba ten sam.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 23:07   

A może być jakiś inny powód,niż mechaniczny? Może to nie luz na cięgłach?To auto ma tyle elektroniki,że wątpię aby sam potencjometr był walnięty,chociaż może on wyglądać całkiem inaczej niż taki z telewizora.Mam to auto prawie dwa lata i niewiele przy nim robiłem,a elektronika to już kosmos.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Plastikowa puszka przy pedale gazu - co to...?
ernesto Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lis 03, 2008 20:29
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Stukanie na pedale sprzęgła
nestor_45 Rover serii 75, MG ZT 26 Pią Lut 05, 2010 18:03
nestor_45
Brak nowych postów [R75] Hamowanie na niższych prędkościach - pukanie na pedale
Mario1988 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Maj 30, 2014 15:01
Mario1988
Brak nowych postów [R75] - drganie na pedale sprzegla po nacisnieciu hamulca
R75 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Kwi 13, 2016 13:53
MokraWoda
Brak nowych postów [R75] Pedał gazu
blondina Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Maj 22, 2008 13:02
blondina



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink