Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witajcie
Z dnia na dzień przestała działać mi wskazówka od temp wody. oraz przestalo leciec cieple powietrze z nawiewow.
Wiec wymieniłem termostat na nowy cały z obudowa. I to pomogło na tyle ze zaczeło leciec cieple powietrze z nawiewow, ale niestety nadal wskazowka lezy na dole.
Wiec wymienilem czujnik wody na nowy. I niestety dalej wskazowka lezy na dole.
Zauwazylem ze po wl.zaplonu lekko drgnie w dol doslownie o pol milimetra...i nic.spr na aparacie na kostce od czujnika nie ma przerwy jest pelny ,,obieg" wyciaglem zegary niby ok...
Prosze was o pomoc...bo juz nie wiem gdzie szperac....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 12, 2011 21:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 13:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 13:42
Sprawdź podłączenie masy do silnika i czy po zdjęciu wtyczki z czujnika i podłączeniu jej do masy wskazówka na zegarach idzie na max (wtedy wiadomo, że zegar i instalacja są ok). Układ jest oczywiście dobrze odpowietrzony?. Jest jeszcze możliwośc (choć mała), że z uszkodzonego termostatu coś dostało się do obiegu i zatkało dopływ płynu do czujnika.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 13:44
W Twoim samochodzie są dwa czujniki temperatury wody. Jeden (z wtyczką dwupinową) odpowiada za podanie wskazań do komputera, drugi (wtyczka jednopinowa) podaje wskazania na deskę rozdzielczą. Kwestia teraz, który czujnik wymieniałeś. Przyczyną takiej usterki jak u Ciebie może być uszkodzenie (ewentualnie rozłączenie na wtyku) kabelka idącego do czujnika jednopinowego.
A wiec tak....czujnik wymienilem ten z gory... teraz wzielem sie za spr. tego z dolu...z jednym kabelkiem i narazie reakcja taka ze jak dalem mu kebel na uziemienie to wskazowka podniosla sie do gory na maxa...ale nie wiem co dalej..co to oznacza i co dalej szukac...jakie on powinien miec ampery po spr.aparatem?
Czyli wychodzi na to, że wymieniłeś czujnik ten do kompa. Wymień czujnik ten jednoprzewodowy, ale przed tym jeżeli masz możliwość to sprawdź czy po nagrzaniu silnika jest on ciepły.
No tak, ale chodziło o sprawdzenie, czy się nagrzewa do temperatury płynu (czy układ chłodzenia nie jest zatkany lub zapowietrzony w miejscu czujnika tak jak zasugerował darek_wp). Jeżeli mówisz, ze czujnik jest ciepły, a po podaniu masy na przewód doprowadzony do czujnika wskaźnik wychyla się na maksa, to ja z cała pewnością obstawiałbym na uszkodzenie czujnika.
I ja też tak podejrzewam, dlatego juz zamowilem nowy czujnik bedzie jutro....i jutro odrazu go wmontuje...i oczywiscie dam znac co i jak...
pozdrawiam
[ Dodano: Pią Lut 26, 2010 14:43 ]
No wolna chwila...w koncu moge sie podzielic informacjami co do zaistnialego problemu..otoz okazało sie tak jak słusznie koledzy pisali ze zepsuty okazał sie czujnik ktory podaje info na deske,....swoja drogą makabryczny dostep do niego jest...wieczorkiem mozliwe ze bedzie jazda probna dalej niz 20km wiec zobacze ile osiagnie temp...jak naraze na postoju poszla poza biale..dluzej nie czekalem......ucieszlem sie jak wogole zadzialala...
A wiec serdeczne dziękuje dla waszystkich...no i zasluzone,,pomogl"::)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum