Wysłany: Czw Lut 25, 2010 17:02 [Freelander] Freelander problem z alarmem
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Mam problem z alarmem w Land Rover Freelander 98 rok 5 drzwi.
Objawia się to w następujący sposób:
1- zamykam samochód za pomocą pilota, drzwi się zamykają, światła kierunkowskazów migną 3 razy, czerwona kontrolka miga na liczniku.
Po około 5 minutach uruchamia się sygnał dzwiękowy i tak jest za każdym razem.
2- po zamknięciu samochodu za pomocą kluczyka drzwi się zamykają, jest 3 krotne mignięcie kierunkowskazów kontrolka miga na liczniku wszystko jest ok.
W samochodzie jest jeszcze problem z zamkami prawy przód i tył, nie otwierają się za pomocą pilota. Zamykanie odbywa się bez problemu.
Czy jest jakaś opcja żeby zdiagnozować uszkodzenie?
Czy w prawych drzwiach (w zamku) jest czujnik który może powodować uruchomienie alarmu? To jest wersja angielska
Bardzo proszę o pomoc.
[Freelander]
[2.0 TD Diesel]
[1998r]
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 20, 2010 23:52, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 17:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
win32 [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 17:34
Kolego, czujnik ruchu wewnątrz do sprawdzenia
Zamykając alarm pilotem uzbrajasz alarm wraz z kontrolą wnętrza 'wybicie szyby/ruch w środku'.
Zamykając auto kluczykiem w zamku, zamykasz same drzwi. System ignoruje czujnik wnętrza i reaguje tylko na otwarcie drzwi/maski.
Piszesz że po zamknięciu kluczykiem wszystko jest OK - więc najprawdopodobniej winę ponosi ów sensor. Siedzi on pośrodku dachu (mniej więcej nad linią przednich zagłówków)
Trzeba opuścić/zdjąć podsufitkę żeby tam się dostać.
co do zamków, otwierają się jak naciśniesz przycisk na konsoli ?
Generalnie sygnał otwarcia dla zamków idzie pomarańczowym kabelkiem do wszystkich drzwi. Komputer podaje ten sygnał do kostki zbiorczej , która znajduje się pod deską rozdzielczą z prawej strony (za tunelami nagrzewnicy) - jest kupa roboty żeby się tam dostać , więc sugeruję rozebrać jedne drzwi , miernik w dłoń i zobaczyć czy pojawia się odpowiednie napięcie na pomarańczowych przewodach (dla wszystkich drzwi są takie same kolory.) Ewentualnie sprawdź pod tą gumą która jest między drzwiami a nadwoziem czy kable tam są OK.
Pomiędzy kostką a drzwiami nie powinno być już żadnego połączenia.
On jest już przełożony , czy dalej jest 'anglikiem' ?
BARDZO, BARDZO DZIĘKUJĘ .
Po odłączeniu kostki z czujnika samochód zachowuje się normalnie
Jeśli będziesz w moich okolicach postaram się zrewanżować
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum