Forum Klubu ROVERki.pl :: [75] jak zrobić reset wtryskiwaczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75] jak zrobić reset wtryskiwaczy
Autor Wiadomość
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Pią Maj 15, 2015 18:38   [75] jak zrobić reset wtryskiwaczy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witajcie jak w temacie jak zrobić reset wtryskiwaczy chodzi o to, że wymieniłem wtryski bo stare były zajechane i słyszałem że podobno resetuje się wtryski jakoś przez program inpa?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 15, 2015 18:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 18:54   

a miałeś już styczność z INPA? masz kabel?
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 19:04   

Konieczność adaptacji wtryskiwaczy jest w BMW, w naszych Roverkach chyba się tego nie robi (przynajmniej tak czytałem).

Jeśli bardzo chcesz, możesz spróbować "usunąć adaptacje", jest na to odpowiednia funkcja w INPA, gdy połączysz się z komputerem silnika, ale czy to coś rzeczywiście da? Nie wiem.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Pią Maj 15, 2015 20:02   

tak mam kabelek i oprogramowanie podłączyłem sie ze sterownikiem ale chcąc zrobić reset wywala mi taki błąd

[ Dodano: Pią Maj 15, 2015 20:54 ]
ogólnie chciałem zrobić coś z tym bo zauważyłem w jednym z postów "finalshare", że u niego również w 5 bloku na live dacie po rozgrzaniu dwa cylindry niedomagają tylko u mnie to bywa różnie raz np 2 i 4 a po przegazowaniu 1 i 2 cylinder. Nie rozumiem tego przecież te odchylnia powinny być niewielkie chyba ?

[ Dodano: Pią Maj 15, 2015 21:02 ]
wgl. jakie wartości powinny być wyświetlane w tym bloku bo u mnie jest tak żee jak jest zimny to na wszystkich cyl. pokazuje ok 812 a po rozgrzaniu jest tak ze dwa cyl. mają ok 850 a kolejne dwa ok 760 ;/
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 22:02   

U mnie w "analog values 5" wszystkie cztery wartości są zawsze bardzo zbliżone, różnice oscylują w granicach +/- 5. Na biegu jałowym mam na wszystkich równo 780, na jednym skacze do 782.

Sprawdź jeszcze korekty w "analog values 4", jakie tam masz wartości?
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 22:06   

Tak w ogóle ktoś wie co oznaczają te wartości?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 22:23   

analog values 5 ... na prawdę nikt z Was na to nie wpadł że to odczyt obrotów na minutę? właśnie siedzę w aucie z INPA porównajcie sobie odczyty tych paramentrów z obrotomierzem... jeśli macie tam duże różnice to coś jest nie halo
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 15, 2015 23:29   

NAPRAWDĘ, longer86, to chyba każdy widzi, że to w uproszczeniu wartość obrotów dla poszczególnych cylindrów, a duże różnice poszczególnych wskazań mogą różną mieć przyczynę. :-) Z lektury for BMW wnoszę, że wahania w granicach 3-5 to norma.

U mnie na biegu jałowym tak właśnie jest. Przy tym wahania są większe na zimnym, a podniesienie obrotów do 1500-2000rpm powoduje, że wszystkie cztery wartości się idealnie zrównują.

Może się trochę czepiam, ale nie rozumiem, dlaczego napisałeś "macie", skoro problem dotyczy tylko xXADIXx. :-) Niemniej znaczne różnice w poszczególnych cylindrach mogą ale nie muszą być zależne wprost od wtrysków, stąd moje pytanie o korekty.

Nie to, żebym się jakoś bardzo znał i chciał wymądrzać, ale w miarę skromnych możliwości chociaż próbuję pomóc. :-)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 00:45   

sorry jak Cie uraziłem tej.

Moim skromnym zdaniem wartości te są obliczane na podstawie korekt i danych o ilości wtryskiwanego paliwa i jeśli pojawiają się rozbieżności większe niż te przyjęte za normę to może oznaczać, że są jakieś problemy z wtryskiem/wtryskami jedne podlewają mocniej inne mniej, trzeba by było zerknąć w INPIE na zakładkę gdzie jest predkość obrotowa silnika i wtedy wiadomo które wyliczenia na danym cylinrze są zbliżone do obrotów.

Ale mogę się mylić
_________________
75 Red Edition
 
 
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 05:23   

korekty w 4 bloku są między -0.70 do max +0.80
zrobiłem test przelewowy i po 4 min na rozgrzanym silniku pokazało
1.78ml
2.67ml
3.84ml
4.96ml
a obroty pokazuje 850 a jak przegazuje wzrastają do 980 ;/
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 07:06   

Wg google translatora są to "drgania skrętne cylinder" ("zylinder drehungleichförmigkeit") cokolwiek miałoby to znaczyć.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 07:23   

właśnie o co w tym chodzi xD ?

[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 08:23 ]
jak to zrozumieć i czy to wina wtrysków? i jaka powinna być wartość obrotowa po rozgrzaniu?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 08:56   

prebenny napisał/a:
Wg google translatora są to "drgania skrętne cylinder" ("zylinder drehungleichförmigkeit") cokolwiek miałoby to znaczyć.


Trochę poczytałem i drgania skrętne są powiązane z ruchem obrotowym, ale to nie zmienia faktu ze u większości z nas te 4 wartości są zbliżone.
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 09:09   

xXADIXx, wydaje się, że wtryski leją Ci troooochę za mocno. :-) W przelewie nie powinno być po 4 minutach więcej niż 30ml.

Obroty na jałowym też wydaje się, że masz trochę za wysokie. Teoretycznie powinno być 780rpm +/- 50. Zawsze miałeś trochę wyższe? Może ktoś grzebał przy sterowniku silnika, masz jakiś chip czy coś?

Dziwne tylko to, że po przegazowaniu zostają jeszcze wyższe.

longer86, daleki jestem od bycia urażonym. :-) Tak tylko... zauważyłem. :-)
 
 
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 09:35   

No wlasnie komp jest w oryginale na starych wtryskach bylo tak samo jak i natych tyle ze przelewy sa mniejsze nie rozumiem czemu po rozgrzaniu te dwa zamias zmniejszac parametry to je zwiekszaja:/

[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 10:35 ]
Chyba ze komputer cos wariuje:/ na wolnych nie kopci podczas gwaltownego dodania gazu pusci delikatnie baczka
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 09:36   

wellman napisał/a:
, daleki jestem od bycia urażonym

To dobrze, nie mialem też takiego zamiaru, rozpędziłem się z pisaniem
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 09:41   

Obawiam się, że nie pozostaje Ci nic innego jak zregenerować lub wymienić te wtryski. Jeśli masz zacięcie, możesz spróbować budżetowo zrobić to samemu wg. opisu z tego tematu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789.

Regeneracja w BOSCH Service zaczyna się od 150 zł + koszt części (u mnie wyszło za jeden wtrysk 400 zł).

Nowe natomiast są w porównaniu z regeneracją kosmicznie drogie (gdy szukałem jakiś czas temu, najtańszy był za 1300 zł).
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 10:19   

Czyli to ewidentnie wtryski?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2015 12:39   

xXADIXx, tak myślę.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
xXADIXx 



Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 12



Wysłany: Sob Maj 16, 2015 14:33   

może zrobie podmiane np ten 2 wtrysk na miejsce 1 i zobacze czy parametry się zmienią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75]Kolejność wtryskiwaczy LPG
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 17 Sob Mar 28, 2015 18:34
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Oringi wtryskiwaczy PB
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lut 06, 2014 07:36
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Wymiana wtryskiwaczy
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 27 Czw Sty 23, 2014 09:47
MaReK
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Wrz 18, 2020 19:43
grota10
Brak nowych postów [R75]wymiana wtryskiwaczy
grota10 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Lip 24, 2020 20:50
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink