Wysłany: Czw Mar 04, 2010 17:33 [R75] Wymiana termostatu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam ! Czy mial ktos do czynienia z wymiana termostatu ? Jestem zmuszony do wymiany i z tego co widze ciezko do niego dojsc. Prosze o pomoc jak to zrobic. Z gory dziekuje!
Ps: wymiana w roverze 75 2.0 CDT.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 23:25, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 17:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 18:19
Bez wyciągnięcia razem z pompą nie dasz rady go wymienić. Próbowałem dociągnąć śruby to miałem duży problem aby do nich dojść, a co dopiero go wyciągnąć. Możesz jedynie próbować giętą przedłużka. Jest przykręcony na 4 śruby (klucz 10) do pompy wody.
strunqa [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 09, 2010 21:46
Idzie wymienić ale potrzebny jest kanał albo podnośnik.Musisz poluzować rurkę która
wchodzi w termostat,jest to upierdliwe morzesz odkęcić ją z góry ale potem ciężko jest ją przykręcić .Jak odkęcisz termostat to śróbki zmień na imbusowe będzie łatwiej dokręcić .Powodzenia
Termostat mozna wymienic bez sciagania pompy .Musisz tylko podstawic lewarek pod silnik odkrecic mocowanie silnika i podniesc silnik i jak nie masz lap jak kowal to dojdziesz.A po wymianie radze zmienic sruby na imbusy,latwy dostep przy przykrecaniu.Ja wymienialem i wedlug ksiazki trzeba wyciagac pompe ale to duzo roboty.
Kolega Sash997 wymienił mi termostat bez podnoszenia silnika oraz wyjmowania pompy wody. Cała operacja trwała ok 4,5h ale się da! Kupiłem oryginalny termostat, ale bez dodatkowego oringu (na zamówienie - koszt ok 20pln) - warto zwrócić uwagę czy takowy jest, jeśli nie to przed zmontowaniem wszystkiego i robieniem testów należy użyć silikonu na łączeniach pompy wody i termostatu.
Podpowiem, że aby ułatwić sobie pracę należy "zmajstrować" sobie odpowiednio krótki/mały kluczyk do odkręcania i przykręcania trudno dostępnych śrub. Po więcej info odsyłam do Sash997 gdyż ja tylko asystowałem
wymieniałem niedawno u siebie ,popuszczałem łape silnika lecz samego silnika nie podnosiłem,najwiekszy problem to wyjecie i pózniejsze wsadzenie termostatu z odkreceniem nie ma takiej tragedi kanał nie jest niezbedny
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Temat wielokrotnie wałkowany przez to forum. Będę wymieniał termostat. Jedni wymieniają termostat podnosząc silnik po odkręceniu łapy silnika. Inni wymieniają wraz z demontażem pompy. Mam jedno pytanie do całości. Czy jak będę wymiał termostat demontując wraz z pompą to czy trzeba będzie jakąś dodatkową uszczelkę dla pompy wody? Jeżeli tak to jaką? Jakie są potrzebne uszczelki poza oringiem?
Jeszcze jedno. Na forum radzą użytkownicy, żeby wymienić śruby mocujące obudowe termostaty z klucza 10 na imbusowe. Jakiej długości mają być te śruby? Nie chciałbym być zaskoczonym podczas wymiany.
Przepraszam za zbyt banalne pytania, ale niestety nie mam garażu, mam mało czasu i nie chciałbym zostać zaskoczony.
Wymiana śrub byłaby piękna! Zwłaszcza górna jest trudna do odkręcenia, bo przeszkadza rurka. U mnie niestety ktoś już wcześniej zniszczył gwint gniazda tej śruby w obudowie pompy, i śruba kręci się dookoła. Jak będę zakładał termostat to muszę to skręcić z nakrętką po drugiej stronie. Wyobraźcie sobie ile tam jest miejsca żeby przytrzymać nakrętkę kluczem! (czyli między obudową pompy a silnikiem - ale robiłem już przymiarki i da się to zrobić .
I ja dodam pytanie - z silikonem na oryginalną uszczelkę, czy bez?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sty 06, 2013 14:29
ja tam jak mam nowe uszczelki i powierzchnie są gładkie to nigdy nie paprze mazidłami,co innego jak jakieś elementy powyżerane przez rdze są ale tam akurat gładkie aluminium powinno być więc tylko dobrze oczyścić
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Witam panowie. Odświeżam kotleta może komuś pomogę. A wiec i mnie dopadło wymienianie termostatu, to była droga przez męki. Pierwszy raz jak nie wiadomo, jak się do tego zabrać to zajmuje długo czasu i masę nerwów. A wiec kanał jest niepotrzebny, nie potrzeba wyjmować pompy. Po kolei:
-odkręcić zabezpieczenie trzymania silnika 4 śruby klucz 15
-odkręcić mocowania przewodów (elastycznego od wspomagania klucz 10 i sztywne od klimy 2 śruby na 8-mke)
-odkręcić osłonę silnika z góry i filtra powietrza (na imbus z tyłu miedzy silnikiem a ścianką grodziową też są dwie śruby)
-wyjąć rurę dolotową która idzie od filtra na dół
W ten sposób zrobiliśmy sobie sporo miejsca do pracy.
-zdjąć koło i nakole
-odłączyć od dołu rurę która idzie do termostatu
Teraz musimy odkręcić nasz termostat. Ja sobie zrobiłem mały kluczyk do odkręcania (dobrałem klucz imbusowy w kształcie "L" i doszlifowałem flexem tak żeby wsadzić na niego mały klucz nasadowy).
Rurkę chłodzącą która idzie do termostatu też należy odłączyć. Z nią jest problem bo jest sztywna, dobrze jest ją poluzować ze śrub. Przy ponownym montażu należy mieć koniecznie gumowy O-ring (20x2.5 lub 19x2.5) lub kupić oryginalny. Trochę siliconu na wierzch nie zaszkodzi.
Włożyć ostrożnie termostat i skręcić. Dobrze jest zamienić śruby na imbusy M6x20.
Miłej zabawy za drugim razem poszło mi w 1.5h. Za pierwszym w 4,5h.
Grucha super opis, chyba spróbuję samodzielnie wymienić termostat w moim R. bo przy ostatnich temp. widzę że silnik się nie dogrzewa.
Tylko jeszcze pytanko:
- czy podczas wymiany wyleci (ile) płynu chłodzącego ?
- jakiego płynu użyć na uzupełnienie ?
- zauważyłem że u mnie ubyło trochę, zawsze miałem max a teraz jest min - czy to może być związane z tym ze termostat się nie domyka, czy też szukać poważniejszej usterki (po niedawnej wymianie oleju, zalane było na 1/2 miarki a teraz oleju jakby więcej czyli 3/4) ?
- dlaczego robiłeś dwa razy ?
Pozdrawiam,
Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
Witam ponownie. A wiec wyleci dużo płynu chłodzącego z 5 litrów, ale miej przygotowane 8l. Ja użyłem różowego płynu chłodzącego, podobno prestone jest ok. Następna sprawa, to ze termostat jest niesprawny nie powinno ubywać płynu, tylko przez nieszczelność układu. U ciebie źle wróży, może być walnięta uczelka pod głowica lub pęknięcie w głowicy ponieważ piszesz ze zwiększył ci sie stan oleju. Sprawdź czy pod korkiem nie ma cappuccino, powąchaj czy nie czuć spalin ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie za mocno kopci. Ja wymieniałem 2 razy ponieważ pierwszy raz złożyłem na silikon bez oringu, ale niestety ciekło.
[ Dodano: Sro Lis 05, 2014 18:35 ]
Napisz czy coś zauważyłeś i czy dałeś radę z termostatem. Pozdrawiam
W trakcie tej operacji wyleciało około 0,5l płynu, który uzupełniłem nowym w tym samym kolorze. Koszt operacji :
termostat WAHLER 3029.89 - 25 zł
opaski 35-50mm - 2 szt - 3 zł
około 30 min wolnego czasu
W efekcie autko nagrzewa się bardzo szybko po 3-4km, temperatura silnika utrzymywana na poziomie 86-88 stopni (według wskazań kompa poz.7.0). Odnośnie ubywania płynu i przybywania oleju to chyba była moja autosugestia, sprawdzam teraz od czasu do czasu i wszystko w normie.
Pozdrawiam, Adam
_________________ R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
wymieniłem wczoraj termostat samodzielnie wg opisu z forum. zajęło mi to jakieś 3 h. niestety musiałem delikatnie podnieść silnik bo łatwiej wetknąć nowy termostat na miejsce.
Sprawdza sie termostat za 95 zakupiony nowy na aukcji. do tego nowy oring 20x2,5 za 2,50zł .
a znajdziesz sam termostat w odpowiednich wymiarach?
ktoś kiedyś kombinował z wkładanie samego wkładu z bmw.. ale ponoć nie można dostać samego.
Po za tym ja odkręcając starą obudowę ułamałem jedno z plastikowych oczek przez które przechodzi śruba. Niestety obudowa niezbyt znosi czas jeśli idzie o kruchość
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum