Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] - akustyczny problem, generowanie dźwięku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] - akustyczny problem, generowanie dźwięku
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 18:38   [MG ZT] - akustyczny problem, generowanie dźwięku
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witajcie,

mam problem, który pewnie zauważają muzycy albo inni audiofile ;)
Receptą jest faktycznie zwiększenie głośności radia, ale...

Do rzeczy:

Moje auto, na seryjnych mapach lub podwyższonych, ew. PowerBOX (nie ma znaczenia), ze sprawną elektroniką silnika (sesja na T4 nie wykazała błędów) podczas jazdy (delikatnej lub dynamicznej) generuje upierdliwy dźwięk tylko i wyłącznie w zakresie obrotów od 1.7 - 2.1 tyś. obr/minutę.

Wtryskiwacze pracują poprawnie, wydech jest szczelny, drożny i cichy. Koło dwumasowe nie tłucze, sprzęgło dobrze łapie, poduszka olejowa sprawna. Wtryskiwacze pokazują prawidłowe wartości zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Interecooler uszczelniony, termostat wymieniony, ostatnio nawet zmienione sanki. Wymienione również filtry (oprócz filtra oleju i samego oleju).
Całość działa super, auto się zbiera, ma kopa, po ostatnim zabiegu jeszcze większego w szerszym spektrum obrotów. Nic nie puka i nie stuka... świszcze czasem przez wysłużone uszczelki, ale da się znieść.

Dobiega mnie jednak ten dźwięk, który można porównać z takim "burczeniem", niskie toni i jeszcze jakby przenosiło się to na auto. Jakby cała konstrukcja wpadała w rezonans. Dźwięk ten jest nieprzyjemne nie tylko dla mnie ale i dla pasażerów. Jak tylko wskazówka minie 2,1 tyś. obr/min. wszystko wraca do normy.
Jest to niezależne od prędkości samochodu i biegu na którym aktualnie jadę. Po prostu ten zakres obrotów i jest to "buuuuu" - niskie tony. Nie nagram tego, bo mikrofon przekłamuje niestety.

Druga sprawa, to czasami - nie zawsze - jak jadę wolno (60 - 70 km/h) i zacznę dodawać gazu, dochodzi z komory silnika lub spod niej dźwięk, jakby wiatraczek dla dziecka z plastikową kładką o którą zahaczają łopatki. Takie tryk, tryk, tryk. Po przekroczeniu iluś obrotów lub jakiejś prędkości przestaje to być słyszalne ;)

Bardzo chętnie przeczytam wszelkie sugestie. Ja nie mam pojęcia co to ;)

Jak już mieć problem, to poważny, a nie jakieś tam... uszczelki pod głowicą ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 18:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:55   

jeździsz cały czas na klimie??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:01   

Jeżdżę. Nie na auto, ale mam ustawione nawiew na szybę przedią i stopy i temp. ok. 23 stopni. Siła nawiewu - 2 słupki.

Oba dźwięki występują zarówno na klimie wyłączonej jak i włączonej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:11   

Może to buuu to dziura w wydechu lub poluzowana osłona silnika. Albo wydech tłucze o podwozie.
Ostatnio zmieniony przez radi Czw Kwi 04, 2013 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:12   

marek masz teraz kamerkę to powinno ładnie nagrać ten dźwięk i obraz trasy może wtedy będzie łatwiej coś ustalić a może ma to związek z kołem pasowym bądź jakąś rolką ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:16   

Nie posiadam osłony silnika, wydech sprawdzany już dwukrotnie. Wcześniej myślałem, że to problem łącznika elastycznego. Dwóch niezależnych tłumikarzy zdejmowało tłumik cały i sprawdzało jego szczelność oraz drożność. Nie ma też przedmuchów... oczywiście ten dźwięk występuje tylko i wyłącznie pod obciążeniem, na jałowym wszystko jest okej.

[ Dodano: Pią Kwi 05, 2013 00:16 ]
haszczyc używałem mikrofonu kierunkowego i też lipa. Ten dźwięk nie daje się nagrać tak, jak słyszy to ludzkie ucho. Dźwięk z kamerki - to straszna kupa ;D

Koło pasowe - myślałem o nim - jednak w/g speca naszego, jest w dobry stanie. Poza tym jego dźwięk objawia się inaczej.... rzęzi bardziej i napiernicza... a to jest tylko w określonym zakresie obrotów.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
saute 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 169
Skąd: wolbrom



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 07:21   

miałem podobnie, aż w koncu rozpadła się skrzynia biegów .... jak zaczniesz słyszeć jakieś szumu itp. po zdjęciu nogi z pedału gazu , to pada skrzynia ....z początku myślałem, że to wydech, albo łożyska , jednak na luzie było ok.... tak jeździłem ze dwa lata i w tym tygodniu całkiem ją szlag trafił i to to tak, ze aż obudowa pękła i wylał sie olej :)
_________________
w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo :D
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 07:51   

Faktycznie,skrzynia może dawać taki efekt,ale ja sprawdziłbym jeszcze wentylator chłodnicy.
Miałem kiedyś taki przypadek i opisywałem na Forum. Co prawda nie w R,ale w peugeocie,jednak było to równie wnerwiające,a winowajcą było padające łożysko w silniczku.
Szukałem tego kilka tygodni sprawdzając wszystko (łącznie ze sprzęgłem i skrzynią). Wymieniłem nawet wahacze i łożyska na McPersonach.
Częstotliwość dźwięku i natężenie było różne,ale zawsze w tym samym przedziale obrotów i prędkości,zwłaszcza w trakcie jazdy A4 było dokuczliwe.Nic nie wskazywało na winowajcę,bo dźwięk był niezależny od temperatury silnika-na zimnym płynie to pęd obracał wiatrakiem.
Na twoim miejscu wykluczyłbym to blokując śmigło jakimś sznurkiem i robiąc szybką trasę,oczywiście wcześniej trzeba wyjąć bezpiecznik.
Roboty nie dużo,a wykluczona jedna przyczyna.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 12:19   

Okej panowie ;) Dzięki za udział w diagnostyce akustycznych doznań z auta przez internetowe forum... Powiedzcie tylko jeszcze, którego dźwięku dotyczą Wasze opisy? Opisałem dwa - basowe 'buu' i 'trykanie' ;)

Cóż takiego ma się dziać ze skrzynią w tym zakresie obrotów?
Gdyby miała się rozpaść dawałaby osobie znać częściej i intensywniej.
Co umarło w Twojej skrzyni saute?

3 tyg. temu moje śmigło wentylatora zostało wymienione. Stare wyrobiło się i przy okazji było nieco źle zamontowane. Przy hamowaniu śmigła, zaczęło obijać o obudowę. W tej chwili sprawdzone, włączone na każdym biegu działa bez zarzutu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
siemion_ 
Klubowicz



Członek Zarządu
prezes


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 990
Skąd: Gliwice

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 12:42   

MaReK napisał/a:
basowe 'buu


czy to nie uszczelka przedniej szyby? mam takie buu przy prędkości 140-145 km. Zwolnię lub przyśpieszę to dźwięk zanika. Pojawia się nagle i zanika też nagle. Miałem tak przez moment w ubiegłym roku, w tym roku też mi się przytrafiło jakiś tydzień temu. Dziś już cisza.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 13:54   

MaReK, co do tego drugiego objawu Twojego... ;) Czy to aby nie występuje tylko i wyłącznie przy dużym mrozie? :) Jeśli nie, to jednak stawiałbym na jakis problem z wtryskiwaczami i stukanie wtedy zaworów, ostatnio właśnie spotkałem się z czymś takim w A klasie CDI, niby wszystko ok, moc była, a auto "tyrkotało" przy przyspieszaniu, potem bylo tylko gorzej. Po wymianie wtrysków jak ręką odjął :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 14:42   

siemion_ napisał/a:
MaReK napisał/a:
basowe 'buu


czy to nie uszczelka przedniej szyby? mam takie buu przy prędkości 140-145 km. Zwolnię lub przyśpieszę to dźwięk zanika.


MaReK napisał/a:

Jest to niezależne od prędkości samochodu i biegu na którym aktualnie jadę. Po prostu ten zakres obrotów i jest to "buuuuu" - niskie tony.
_________________
rover forever
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 21:11   

Rowan ogólnie on strasznie klekocze ;) Ale wtryski mają parametry okej ;/
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 08:12   

MaReK, a dymi może na niebieskawo po postoju i jak ruszysz? Bo jeśli strasznie klekocze, no to ewidentnie wygląda na tłukące się zawory, co wskazuje na nieprawidłowe spalanie, bo wtedy bije w zawory... :neutral:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 14:10   

MaReK, wymień tą padającą pompę niskiego ciśnienia i daj znać czy ustąpiło.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 19:28   

Wymienię, wymienię... tylko się zastanawiam czy ona ma aż taki wpływ ;/
Na INPA widzę, że jednak na rozgrzanym silniku wtryski nie pracują tak ładnie... niestety nie mam żadnego silnika pod ręką, który mógłby zostać uznany za "wzór" ;)

Błąd niskiego ciśnienia też się nie zapisał. Ostatni błąd jaki mam, dotyczy przekaźnika świec żarowych, ale słyszałem, że padnięte świeczki też mogą taki błąd generować.

Dzisiaj wyłączyłem klimatyzację i ten dźwięk buczenia, jest (tak mi się wydaje) troszeczkę mniej dokuczliwy ;)

apples a Twoje terkotanie? Może koledzy Ci tu coś podpowiedzą ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 19:43   

MaReK napisał/a:
Na INPA widzę, że jednak na rozgrzanym silniku wtryski nie pracują tak ładnie... niestety nie mam żadnego silnika pod ręką, który mógłby zostać uznany za "wzór"
U mnie chyba też i "granie zaworów" to właśnie to.
MaReK napisał/a:
Ostatni błąd jaki mam, dotyczy przekaźnika świec żarowych, ale słyszałem, że padnięte świeczki też mogą taki błąd generować.
Dokładnie tak jest.
MaReK napisał/a:
apples a Twoje terkotanie? Może koledzy Ci tu coś podpowiedzą
To bardziej "granie zaworów" ale myślę że to wtryski stukają. Jak wcisnę w dechę to ustaje, a jak przyśpieszam pomału to grają.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 04, 2013 14:05   

MaReK, doszedłeś do tego co było przyczyną tego trykania, stukania?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak dzwieku czujnikow cofania
bochas Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Mar 15, 2017 20:18
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] - Prośba o sprawdzenie dźwięku pracy silnika
stanley89__ Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sie 08, 2013 11:15
MaReK
Brak nowych postów [R75] Brak dzwieku przy zapalonych swiatlach
tazOR Rover serii 75, MG ZT 52 Nie Kwi 07, 2013 07:11
Krzysztof_89
Brak nowych postów [R75]Nie działa czujnik cofania brak dzwięku
roverr Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Gru 12, 2018 02:27
MaReK
Brak nowych postów [r75 kombi] niewyjasniona zagadka dziwnego dzwieku we mgle
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Wrz 17, 2014 05:42
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink