Ostatnio zaobserwołem dwukrotnie w swoim R następujące zjawisko:
Podczas jazdy wskazówka wskaźnika temperatury z normalnej pozycji (nieco poniżej połowy) opadła całkowicie na dół, podniosła się do odpowiedniego poziomu, znowu opadła i następnie wróciła do właściwej pozycji i tak już pozostała. Auto jedzie normalnie, wszystko sprawuje się ok, z nawiewów leci taka "ciepłość" powietrza jaką sobie ustawię.
Po lekturze naszego forum, doszedłem do wniosku, że poległ mój czujnik temperatury odpowiedzialny za wskazania na desce rozdzielczej. Czy na pewno dobrze zdiagnozowałem usterkę? Czy to może być coś innego?
Następna sprawa, jeśli to czujnik temperatury, to czy jestem w stanie sam sobie go wymienić? Widziałem na TomaTeam to ustrojstwo do kupienia (KLIK).
Można sobie z tym poradzić samodzielnie?
Dostęp jest do tego bardzo kiepski Teraz wybaczcie jeśli piszę głupoty, ale po prostu się nie znam...
Czy jeśli odkręce stary czujnik, to czy może mi ucic płyn chłodniczy? Jeśli nawet nie ucieknie, to czy taką wymianą mogę zapowietrzyć sobie układ? Jakie są jeszcze możliwości popsucia czegoś przeze mnie? Macie jakieś wskazówki albo instrukcję wymiany, może fotorelacja ? Nie znalazłem nic takiego na forum.
Proszę Was serdecznie o poradę i pomoc. Odpowiedzcie na moje pytania i wątpliwości. Czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie czujnik, z jakim efektem?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelkie info. Wszystkie wskazówki będą bardzo cenne i pomocne
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 08, 2010 16:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hej ja wymieniałem nie dawno ten czujnik. Samemu sobie na pewno poradzisz potrzebujesz klucz chyba 22 odkręcasz stary odpinasz kable i szybko przykręcasz nowy bo będzie Ci uciekać płyn z chłodnicy. Co do zapowietrzenia się to niestety nie wiem nie przejmowałem się tym zbytnio ale nie po wymianie nie miałem żadnego problemu
Mój czujnik temperatury wysiadł w trochę inny sposób. Wskazówka temperatury podskoczyła mi do samej góry i auta nie dało się odpalić a silnik nie mógł być przegrzany. Wymieniłem i wszystko było ok!
A co do ceny to zapytaj się o tą cześć w jakimś sklepie z częściami samochodowymi i bez problemu powinieneś kupić za poniżej 50zł.
wrc_fan_,
Na początek sprawdź, czy gdzieś nie przetarł Ci się gdzieś po trasie kabelek od czujnika. Wyczyść wtyczkę oraz piny w czujniku i psiknij je jakimś środkiem do czyszczenia styków. Może to pomoże i nie będziesz musiał wymieniać tego czujnika.
Proponuję wymienić, to dość częsta usterka, a czyszczenie mało tu pomoże. W sklepach motoryzacyjnych jest problem ze zdobyciem takiego czujnika. Kiedyś też miałem z tym problem. W żadnym sklepie go nie mieli. Sprzedawcy nawet próbowali zastąpić go innym ''m.in.: od BMW 7 z 2008r'' niby podobny ale gwint nie pasował. Ostatecznie kupiłem nowy i taki też polecam
Aha ogólnie problemu z wymianą nie ma. Trzeba mieć jedynie sprawne rączki ewentualnie podłóż jakiś pojemniczek pod spód, bo płyn będzie uciekał lub zatkaj palcem.
Dzięki koledzy za odpowiedzi, póki co przez ostatnie 3 dni wskaźnik funkcjonuje normalnie (wskazówka nie zmienia nagle swojego położenia). Na razie jeżdżę i obserwuję, a w weekend sprawdzę stan przewodu i przeczyszczę wtyczkę. Ewentualnie potem będę działał i wymieniał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum