Wysłany: Sob Mar 13, 2010 18:55 [R75] Wiązka przy czujniku prędkości
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam!
Ostatnio miałem problem z czujnikiem prędkości (raz działał, raz nie) Dzisiaj się do niego dobrałem i okazało się, że od prawego przedniego koła wychodzą dwie wiązki przewodów, z tym, że jedną mam uciętą i zaizolowaną.
Obydwie wiązki idą do komory silnikowej. Jedna (cała) jest zakończona niebieskim złączem, druga (ucięta i zaizolowana przy kole) kończy się czarnym złączem. Przez kilka miesięcy od zakupu auta licznik normalnie wskazywał prędkość, dlatego domyślam się, że niebieska kostka jest od czujnika prędkości (??). Od czego w takim razie jest czarna kostka?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 21:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 18:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak. Zaizolowany kabel 100% od czujnika klocków. Zamiast wymienić czujnik ktoś zaizolował "na krótko" żeby kontrolka nie świeciła. Jeśli chodzi o kłopoty z prędkościomierzem, sygnał jest pobierany z prawego czujnika abs i zapewne przewód jest gdzieś przetarty lub w inny sposób coś "nie łączy" jeśli raz działa a raz nie.
Kontrolka również niestety świeci. Wyczyściłem kostkę w komorze silnikowej i nic. Licznik działa kiedy chce. Ostatnio niestety coraz rzadziej chce... Ale co jakiś czas jednak wskazuje prędkość więc na razie obstawiam na zabrudzony sam czujnik.
A tak na marginesie, ktoś orientuje się na jakiej zasadzie działa ten impulsator? Na początku myślałem, że jest to czujnik Halla i nieruchomy magnes trwały, ale wiązka to dwa przewody, a do czujnika Halla potrzeba czterech.
Pozdrawiam.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 23:01
krist napisał/a:
Kontrolka również niestety świeci
o tym nic nie pisałes , ale jak tak jest, to wina czujnika ABS w prawym przednim kole ,albo przewód przetarty, może w kostce nie łączy.
krist napisał/a:
ktoś orientuje się na jakiej zasadzie działa ten impulsator?
czujnik w prawym przednim kole ( aktywny czujnik Halla ) , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska piasty ( pierścień ma 48 elementów magnetycznych wytwarzających podczas obrotu koła przemienne pole ), pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników .
o tym nic nie pisałes , ale jak tak jest, to wina czujnika ABS w prawym przednim kole ,albo przewód przetarty, może w kostce nie łączy.
Nie pisałem bo w zasadzie (tak jak w temacie) wątek założyłem, aby dowiedzieć się od czego jest czarne złącze. Tematów o czujniku prędkości było już sporo, dlatego poruszyłem ten temat jedynie aby wyjaśnić powód mojego pytania.
apples napisał/a:
Podjedź na myjkę ręczną i porządnie umyj piasty kół od wewnątrz, aby wypłukać cały syf. Jak nie pomoże to szukaj dalej.
Też o tym pomyślałem i jutro wybieram się na myjkę.
SeniorA napisał/a:
czujnik w prawym przednim kole ( aktywny czujnik Halla )
Ale jak wcześniej pisałem i o ile dobrze mi wiadomo czujnik Halla potrzebuje dwóch przewodów zasilających, oraz dwóch przewodów wyjściowych. Chyba, że masa jest wzięta z obudowy. W zasadzie nie jest potrzebna dokładna wartość napięcia Halla, a jedynie skokowa zmiana sygnału więc czemu nie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum