Wysłany: Czw Mar 04, 2010 15:56 [r200 SD] chyba sprzęgło?
Odpalam auto chcąc wrócić do domu nagle nie mogę wrzucić biegu ale kiedy silnik nie chodzi można wrzucić bieg, ale jeśli zapale auto nagle pedał robi lekko twardy i nie da rady wrzucić biegu, co to może być czy trzeba wymienić całe sprzęgło słyszałem ze łożysko oporowe?
_________________ 200 SDI 105KM
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 15:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Powiem ci ze moje sprzegło w roverku mi tez napedziło stracha,juz byłem pewien i przygotowany na kupno i wymiane az tu nagle sie okazało ze jakas nózka czy cus tam pekło i wystarczyło pospawac ,mechanik mi to zrobił zapłaciłem 90 zł i zgłowy moze u ciebie tez cos takiego sie stało.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi przyszło na wymiane całego sprzegła, po rozejrzeniu sie na rynku ceny sa rozne wahaja sie od 400zł do nawet 1100. Pytanie jakiej firmy sprzeglo polecacie a jakie u siebie macie zamontowane bo nie chce kupic jakiegos najtanszego by za pol roku wymieniac ponownie.
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 20:10 Re: [r200 SD] chyba sprzęgło?
dragon napisał/a:
Odpalam auto chcąc wrócić do domu nagle nie mogę wrzucić biegu ale kiedy silnik nie chodzi można wrzucić bieg, ale jeśli zapale auto nagle pedał robi lekko twardy i nie da rady wrzucić biegu, co to może być czy trzeba wymienić całe sprzęgło słyszałem ze łożysko oporowe?
Miałem dokładnie taki sam problem, jak się okazało padł mi docisk sprzęgłam, a więc musiałem kupić całe sprzęgło. Mam Roverka 220 SD 86 KM i powiem Ci, że bardzo duży miałem problem ze znalezieniem sprzęgła ponieważ jest ono inne niż w Roverku 220 SDi. Rożni się średnicą, w wersji 86 KM am ono średnice 215 mm ale w wersji 100 KM ma 230 mm. Nie ma też żadnych zamienników do niego. Byłem zmuszony kupić sprzęgło LUK-a, kosztowało mnie to 840 zł plus przesyłka. Drogo ale jak nic innego nie ma to się nic nie poradzi. Poza tym podobno nie taka zła firma, więc powinno mi trochę posłużyć.
Mi sprzęgło wytrzymało 220 i rozleciało się na spręzynach amortyzujących (same tarcze jeszcze dobre były ale nie mam pewnosci czy nie było już kiedyś zmieniane)
Ceny nowych mnie przeraziły i kupiłem używkę za 90zł z 200 kanciaka 1,8D nie pamiętam czy było troche mniejsze czy większe ale śmiga juz ponad 10K
chudson, Ja się tez obawiam ze za niedługo mi pójdzie sprzęgło ale jak już to wole kupić nowe.
Z cenna się zgodzę ze 800zl czy 1.000zl jest dużo ale jak by przeliczyć to na km w założeniu ze wytrzyma znów 200k km to jest to 40zl na kadzę 10.000km
dragon, Ja u siebie olej jakieś pół roku po kupnie wymieniłem.
Jak widać na rysunku kolo skrzyni masz takie dwie śrubki, górna jest na kontrole stanu oraz do napełniania, a dolna (klucz kwadrat 1/2", żeby odkręcić użyłem samej grzechotki bez nasadki) jest do spustu starego oleju.
Wchodzi 2,5l nie cale olej Texaco MTF 94
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum