Panowie - jeżdzę już moim obecnym Roverkiem 2 lat (obecnie model 200 z 98)
Zaczynam myśleć o zmianie auta (koniecznością bedą 4 drzwi)
Zaczynam rozpatrywać auta od "własnego" podwórka..
na tapetę idzie MG ZS 180 z silnikiem V6........
na początku może ogół.. brać nie brać ? i dlaczego ?
(moj kumpel miał 75 z 2,5 V6 - spalanie srednio wychodzilo mu 15-17L w miescie przy naormalnej jezdzie - nie jakiś eco driving, ale tez nie ciągłe kręcenie pod czerwone pole)
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?
tak pytam...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 23, 2010 22:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cześć,
nie możesz porównywać R75 do MG ZS-a bo 75tka jest sporo cięższa a więc i spalanie większe...
w ZS-ie nie ma takiego spalania, mój dobry kolega ZS_Borowa ma i pali koło 12-13 przy ostrzejszej jeździe, a tak apropo to będzie chciał sprzedać, jak coś się odezwij do niego
pozdro
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
kris_1987, Hej, rozpoczynam temat przeglądu aut, to nie jest tak, że jestem zdecydowany na ZS, ale jeden z przykładów. Co do ZS vs 75 to też tak pomyślałem, te 12-13 litrów to ok .
To może wady tego auta...
I jak z dostępem do obniżania zawieszenia ?
U mnie to norma w każdym aucie (obecnie mam w swoim R200 zawieszenie od ZR tak wysoko to dawno nie jeździłem )
Ciężko powiedzieć, bo R400/45 to udana seria, która nie ma typowych bolączek. Największą wadą wersji MG ZS 180 są przypadłości silnika, a konkretnie usterkowy układ VIS (do poczytania o nim na stronie klubowej), w którym lubią się zacinać klapki (w kolektorze ssącym) oraz sterujące nimi silniczki (aby tego uniknąć, można jednak zamontować separator oleju).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 24, 2010 10:10 Re: MG ZS 180
muzyczny_rover napisał/a:
na początku może ogół.. brać nie brać ? i dlaczego ?
Samochód z podobnymi osiagami i wyglądzie (mowa o wersji po FL) będzie albo znacznie droższy, albo znacznie starszy...
muzyczny_rover napisał/a:
(moj kumpel miał 75 z 2,5 V6 - spalanie srednio wychodzilo mu 15-17L w miescie przy naormalnej jezdzie - nie jakiś eco driving, ale tez nie ciągłe kręcenie pod czerwone pole)
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?
tak pytam...
Spalanie ZS w mieście 11-13. Pamiętam, że w skrajnych przypadkach dochodziło do ok. 16L., jednak miało to miejsce w sytuacjach, że eksploatacja wyglądała następująco:
- rano, uruchamiamy (silnik pracuje, a ja odśnieżam samochód), jadę 2 kilometry. Postuj 10-15 minut i powrót 2 kilometry.
- po południu, uruchamiamy (silnik pracuje, a ja odśnieżam samochód), jadę 2 kilometry. Postuj 10-15 minut i powrót 2 kilometry.
- wieczorem, jeśli się bardzo nie zasypał śniegiem, jadę ok. 5 km i wracam.
Przy takiej eksploatacji spalanie dochodziło do 15-16L.
Przy normalnej miejskiej jeździe (czasem pod czerwone pole), spalanie wynosi pomiędzy 11-12,5 L.
Spalanie w trasie w bardzo dużej mierze zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe powinieneś zmieścić się w 8 L.... ale jeśli chcesz korzystać z możliwości silnika (prędkości do 230 km/h.), musisz liczyć się z tym, że w 13 się nie zmieścisz
[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 10:10 ]
muzyczny_rover napisał/a:
To może wady tego auta...
I jak z dostępem do obniżania zawieszenia ?
U mnie to norma w każdym aucie (obecnie mam w swoim R200 zawieszenie od ZR tak wysoko to dawno nie jeździłem )
Hmmm... zawieszenie jest optymalne pod względem twardości, wysokości, etc. nic w tej kwestii bym nie zmieniał... może nawet spowodował, aby było trochę miększe... gdyż co jakiś czas niestety fruwam. Mam porównanie z innymi samochodami i są takie przypadki, że jadąc tą samą drogą, prawie nie zauważę łagodnego obniżenia terenu (zawieszenie wybierze nierówności i auto jedynie trochę przysiądzie, nie tracąc kontaktu z podłożem), a w ZS'ie, w tym samym miejscu leciałem z 4 kołami w powietrzu i lądowaniem w kontrze, gdyż auto wylądowało najpierw przodem i tył jeszcze w locie zaczął zmierzać na zewnątrz zakrętu... Trzeba mu jednak przyznać, że jest fajnie wyważony i łatwo wyczuć balans pomiędzy przodem i tyłem. Dodajesz gazu w zakręcie wyjeżdża przód, odejmujesz, zarzuca tyłem.
Generalnie poza tetryckim gadaniem, że za twardo (co w moim przypadku ma już miejsce ) w zawieszeniu nic bym nie zmieniał...
Panowie - dzięki za informacje.
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?
I na ile kosztowna jest ew naprawa o której pisał piter34
Tomi słusznie zauważyłeś - z autem dlatego pomyślałem o ZSie.
i również myślałem o wersji po FL z tymi krateczkami na przednich nadkolach
(to auto to mi subaru impreze z boku przypomina - jak dać kolor niebieski i złote fele )
Spalanie - ok normalnie akceptowalne (w obecnej chwili moj R200 pali nie wiele mniej )
.. w trasie to hmm normalnie jezdze (R200 szybciej i tak nie ma jak.. bo strach
Zawieszenie - generalnie lubie zawieszenia sztywne - nie ukrywam - bujania itp itd nurkowanie przodu - to nic dobrego dla mnie - więc u mnie twardość wymagana - mam zawieszenie ZR i jest OK - chcę tylko mniej hałasu niż jest w obecnym aucie.
Na co jeszcze mam zwrócić uwagę ? w ogóle ZS... to chyba mało popularne w sumie auto - patrząc ile jest na giełdach innych Roverów to ZS b.mało .. a szkoda.
Orientacyjny koszt wymiany rozrządu oraz zagadnienie silniczków/klapek VIS opisano w technicznym FAQ. Silniczki VIS często można po prostu reanimować, rozkręcając je i czyszcząc. Problem pojawia się, gdy uszkodzeniu ulegną klapki w kolektorze (charakterystyczne grzechotanie). Wtedy trzeba wymienić cały kolektor (klik)
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 09:39
muzyczny_rover napisał/a:
Panowie - dzięki za informacje.
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?
I na ile kosztowna jest ew naprawa o której pisał piter34
Tomi słusznie zauważyłeś - z autem dlatego pomyślałem o ZSie.
i również myślałem o wersji po FL z tymi krateczkami na przednich nadkolach
(to auto to mi subaru impreze z boku przypomina - jak dać kolor niebieski i złote fele )
Ja znacznie częściej słyszę, że wizualnie, to połączenie BMW z Mitsubishi EVO.
muzyczny_rover napisał/a:
Zawieszenie - generalnie lubie zawieszenia sztywne - nie ukrywam - bujania itp itd nurkowanie przodu - to nic dobrego dla mnie - więc u mnie twardość wymagana - mam zawieszenie ZR i jest OK - chcę tylko mniej hałasu niż jest w obecnym aucie.
Na fabrycznym zawieszeniu auto się nie buja i nie nurkuje.
muzyczny_rover napisał/a:
Na co jeszcze mam zwrócić uwagę ? w ogóle ZS... to chyba mało popularne w sumie auto - patrząc ile jest na giełdach innych Roverów to ZS b.mało .. a szkoda.
Powód jest prozaiczny. Samochody ze znaczkiem MG znacznie lepiej trzymają wartość (niż z Łodzią Wikingów) i pomimo iż, producent sprzedawał porównywalne ilości samochodów z logiem MG i ROVER. Samochody z ośmikątem (co jest często dla handlarzy niezrozumiałe) są mniej znane i droższe... przez to są mniej atrakcyjnym kąskiem
[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 09:39 ]
Jeśli dodamy do tego 18,6% akcyzy (a taka ma chyba miejsce przy ZS 180), to Sprowadzenie droższego w zakupie, opłatach staje się dla handlarza nieopłacalne... Z racji akcyzy, znacznie łatwiej trafić w Polsce ZR160, niż ZS180 czy ZT190.
To może inaczej - zapytam - Tomi - gdzie Ty kupiłeś ZS swojego ?w PL?
W ogóle po FL to krucho widzę zakup tego auta nie dość, że ich mało to ja jestem z wybrzydzających
Ta V6 mnie korci - to takie niespełnione marzenie.. a jak się człowiek uprze... to wiadomo.
Myślałem jeszcze o Mazdzie MPS (6 lub młodsza 3) golfy i audice - już mi się przejadły.
Może coś z Hondy ?
Widziałem jeszcze R75 ZT o ile dobrze pamiętam - ale chyba dla mnie za kolumbryniasty....
Evo, Impreza - odpadaja ze względu na koszty a ja nie chcę patrzeć na auto tylko nim jeździć.
Wpadła mi jakiś czas temu w oko BMW 130 - ale chyba jeszcze nie mój pułap cenowy
aaaaaaaaaa to się narażamy na spalanie 20L w mieście hahahahah
Ale thx.
PS. MG ZS - jaki ma środek? czy z sielnikiem Diesla ma inny ? ten po LF
(dlaczego pytam? widziałem dwa środki - jeden z benzyny - lekko nudnawy, a w dieslu zupelnie co innego...było..hmm
Tomi jaki Ty masz?
Wnętrze jest inne przed liftem i po lifcie, silnik nie ma tu znaczenia. Tomi ma nowe wnętrze z okrągłymi nawiewami, konsola środkowa jest inna. ZS przed liftem wygląda w środku podobnie jak 45 i 400. Pomijam oczywiście siedzenia. Po lifcie chyba nie ma tej paskudnej krateczki
No przygotowałem się i widzę różnicę po między MG benzyną a MG Dieslem
już pokazuję o co mi chodzi
tu jest aukcja MG ZT LINK
i na tej aukcji est po Lifcie w dieslu ma inny środek
niż
Moje pytanie brzmi: dlaczego MG ZT ma mieć taki środek jak MG ZS?
booszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
No właśnie pytam o to bo dla mnie środek z ZT jest ładniejszy od środa ZS
Wręcz inny jak nie ten model..aż taka różnica ? myślałem, że skoro MG i jakoś na bazie 45 to śrdoki będą podobne, a to się okazuje, że są różne .. po prostu zapytałem
To skoro już temat kratki się wyjaśnił
Sam mam ciemną skórę w obecnym R i czy ZS ma skórę też czy welur lub coś podobnego - dla skóry zniosę wszystko - poparzony nogi i tyłem a zimą zimno..w 4 litery (4 litery to nogi )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum