Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 180
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZS 180

v6
Autor Wiadomość
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 22:46   MG ZS 180

Panowie - jeżdzę już moim obecnym Roverkiem 2 lat (obecnie model 200 z 98)
Zaczynam myśleć o zmianie auta (koniecznością bedą 4 drzwi)
Zaczynam rozpatrywać auta od "własnego" podwórka..

na tapetę idzie MG ZS 180 z silnikiem V6........

na początku może ogół.. brać nie brać ? i dlaczego ?
(moj kumpel miał 75 z 2,5 V6 - spalanie srednio wychodzilo mu 15-17L w miescie przy naormalnej jezdzie - nie jakiś eco driving, ale tez nie ciągłe kręcenie pod czerwone pole)
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?
tak pytam...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 23, 2010 22:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris_1987 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 22:51   

cześć,
nie możesz porównywać R75 do MG ZS-a bo 75tka jest sporo cięższa a więc i spalanie większe...
w ZS-ie nie ma takiego spalania, mój dobry kolega ZS_Borowa ma i pali koło 12-13 przy ostrzejszej jeździe, a tak apropo to będzie chciał sprzedać, jak coś się odezwij do niego ;)
pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 22:55   

kris_1987, Hej, rozpoczynam temat przeglądu aut, to nie jest tak, że jestem zdecydowany na ZS, ale jeden z przykładów. Co do ZS vs 75 to też tak pomyślałem, te 12-13 litrów to ok .
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 23:34   

muzyczny_rover napisał/a:
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?

To są takie same silniki, ale w innej budzie, co oznacza, że ZS będzie palić mniej (i jeździć szybciej :lol: ). :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lut 24, 2010 07:11   

To może wady tego auta...
I jak z dostępem do obniżania zawieszenia ?
U mnie to norma w każdym aucie :) (obecnie mam w swoim R200 zawieszenie od ZR tak wysoko to dawno nie jeździłem :) )
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 24, 2010 09:40   

muzyczny_rover napisał/a:
To może wady tego auta...

Ciężko powiedzieć, bo R400/45 to udana seria, która nie ma typowych bolączek. Największą wadą wersji MG ZS 180 są przypadłości silnika, a konkretnie usterkowy układ VIS (do poczytania o nim na stronie klubowej), w którym lubią się zacinać klapki (w kolektorze ssącym) oraz sterujące nimi silniczki (aby tego uniknąć, można jednak zamontować separator oleju).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 24, 2010 10:10   Re: MG ZS 180

muzyczny_rover napisał/a:

na początku może ogół.. brać nie brać ? i dlaczego ?


Samochód z podobnymi osiagami i wyglądzie (mowa o wersji po FL) będzie albo znacznie droższy, albo znacznie starszy...

muzyczny_rover napisał/a:
(moj kumpel miał 75 z 2,5 V6 - spalanie srednio wychodzilo mu 15-17L w miescie przy naormalnej jezdzie - nie jakiś eco driving, ale tez nie ciągłe kręcenie pod czerwone pole)
Trasa to tak różnie 10-12 to była norma - a to chyba podobne silniki - też mam się na to nastawić ?
tak pytam...


Spalanie ZS w mieście 11-13. Pamiętam, że w skrajnych przypadkach dochodziło do ok. 16L., jednak miało to miejsce w sytuacjach, że eksploatacja wyglądała następująco:
- rano, uruchamiamy (silnik pracuje, a ja odśnieżam samochód), jadę 2 kilometry. Postuj 10-15 minut i powrót 2 kilometry.
- po południu, uruchamiamy (silnik pracuje, a ja odśnieżam samochód), jadę 2 kilometry. Postuj 10-15 minut i powrót 2 kilometry.
- wieczorem, jeśli się bardzo nie zasypał śniegiem, jadę ok. 5 km i wracam.

Przy takiej eksploatacji spalanie dochodziło do 15-16L.

Przy normalnej miejskiej jeździe (czasem pod czerwone pole), spalanie wynosi pomiędzy 11-12,5 L.

Spalanie w trasie w bardzo dużej mierze zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe powinieneś zmieścić się w 8 L.... ale jeśli chcesz korzystać z możliwości silnika (prędkości do 230 km/h.), musisz liczyć się z tym, że w 13 się nie zmieścisz :)

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 10:10 ]
muzyczny_rover napisał/a:
To może wady tego auta...
I jak z dostępem do obniżania zawieszenia ?
U mnie to norma w każdym aucie :) (obecnie mam w swoim R200 zawieszenie od ZR tak wysoko to dawno nie jeździłem :) )


Hmmm... zawieszenie jest optymalne pod względem twardości, wysokości, etc. nic w tej kwestii bym nie zmieniał... może nawet spowodował, aby było trochę miększe... gdyż co jakiś czas niestety fruwam. Mam porównanie z innymi samochodami i są takie przypadki, że jadąc tą samą drogą, prawie nie zauważę łagodnego obniżenia terenu (zawieszenie wybierze nierówności i auto jedynie trochę przysiądzie, nie tracąc kontaktu z podłożem), a w ZS'ie, w tym samym miejscu leciałem z 4 kołami w powietrzu i lądowaniem w kontrze, gdyż auto wylądowało najpierw przodem i tył jeszcze w locie zaczął zmierzać na zewnątrz zakrętu... Trzeba mu jednak przyznać, że jest fajnie wyważony i łatwo wyczuć balans pomiędzy przodem i tyłem. Dodajesz gazu w zakręcie wyjeżdża przód, odejmujesz, zarzuca tyłem.

Generalnie poza tetryckim gadaniem, że za twardo (co w moim przypadku ma już miejsce :) ) w zawieszeniu nic bym nie zmieniał...
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Lut 24, 2010 18:37   

Panowie - dzięki za informacje.
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?
I na ile kosztowna jest ew naprawa o której pisał piter34

Tomi słusznie zauważyłeś - z autem dlatego pomyślałem o ZSie.
i również myślałem o wersji po FL z tymi krateczkami na przednich nadkolach
(to auto to mi subaru impreze z boku przypomina - jak dać kolor niebieski i złote fele ) :D :D

Spalanie - ok normalnie akceptowalne (w obecnej chwili moj R200 pali nie wiele mniej :) )
.. w trasie to hmm normalnie jezdze (R200 szybciej i tak nie ma jak.. bo strach :))

Zawieszenie - generalnie lubie zawieszenia sztywne - nie ukrywam - bujania itp itd nurkowanie przodu - to nic dobrego dla mnie - więc u mnie twardość wymagana - mam zawieszenie ZR i jest OK - chcę tylko mniej hałasu niż jest w obecnym aucie.

Na co jeszcze mam zwrócić uwagę ? w ogóle ZS... to chyba mało popularne w sumie auto - patrząc ile jest na giełdach innych Roverów to ZS b.mało .. a szkoda.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 02:17   

Tomi napisał/a:
(prędkości do 230 km/h.), musisz liczyć się z tym, że w 13 się nie zmieścisz :)

mój rekord na A2 to 14.2l :)
w drugą stronę znowu 7.8 na drodze krajowej
miasto 11-14l
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 07:46   

muzyczny_rover napisał/a:
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?

Orientacyjny koszt wymiany rozrządu oraz zagadnienie silniczków/klapek VIS opisano w technicznym FAQ. Silniczki VIS często można po prostu reanimować, rozkręcając je i czyszcząc. Problem pojawia się, gdy uszkodzeniu ulegną klapki w kolektorze (charakterystyczne grzechotanie). Wtedy trzeba wymienić cały kolektor (klik) :/
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 25, 2010 09:39   

muzyczny_rover napisał/a:
Panowie - dzięki za informacje.
A jak temat hamulców, rozrząd itp itd ?
I na ile kosztowna jest ew naprawa o której pisał piter34

Tomi słusznie zauważyłeś - z autem dlatego pomyślałem o ZSie.
i również myślałem o wersji po FL z tymi krateczkami na przednich nadkolach
(to auto to mi subaru impreze z boku przypomina - jak dać kolor niebieski i złote fele ) :D :D


Ja znacznie częściej słyszę, że wizualnie, to połączenie BMW z Mitsubishi EVO.

muzyczny_rover napisał/a:
Zawieszenie - generalnie lubie zawieszenia sztywne - nie ukrywam - bujania itp itd nurkowanie przodu - to nic dobrego dla mnie - więc u mnie twardość wymagana - mam zawieszenie ZR i jest OK - chcę tylko mniej hałasu niż jest w obecnym aucie.


Na fabrycznym zawieszeniu auto się nie buja i nie nurkuje.

muzyczny_rover napisał/a:
Na co jeszcze mam zwrócić uwagę ? w ogóle ZS... to chyba mało popularne w sumie auto - patrząc ile jest na giełdach innych Roverów to ZS b.mało .. a szkoda.


Powód jest prozaiczny. Samochody ze znaczkiem MG znacznie lepiej trzymają wartość (niż z Łodzią Wikingów) i pomimo iż, producent sprzedawał porównywalne ilości samochodów z logiem MG i ROVER. Samochody z ośmikątem (co jest często dla handlarzy niezrozumiałe) są mniej znane i droższe... przez to są mniej atrakcyjnym kąskiem :)

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 09:39 ]
Jeśli dodamy do tego 18,6% akcyzy (a taka ma chyba miejsce przy ZS 180), to Sprowadzenie droższego w zakupie, opłatach staje się dla handlarza nieopłacalne... Z racji akcyzy, znacznie łatwiej trafić w Polsce ZR160, niż ZS180 czy ZT190.
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 18:49   

To może inaczej - zapytam - Tomi - gdzie Ty kupiłeś ZS swojego ?w PL?
W ogóle po FL to krucho widzę zakup tego auta nie dość, że ich mało :) to ja jestem z wybrzydzających ;-)
Ta V6 mnie korci - to takie niespełnione marzenie.. a jak się człowiek uprze... to wiadomo.

Myślałem jeszcze o Mazdzie MPS (6 lub młodsza 3) golfy i audice - już mi się przejadły.

Może coś z Hondy ?

Widziałem jeszcze R75 ZT o ile dobrze pamiętam - ale chyba dla mnie za kolumbryniasty....
Evo, Impreza - odpadaja ze względu na koszty a ja nie chcę patrzeć na auto tylko nim jeździć.

Wpadła mi jakiś czas temu w oko BMW 130 - ale chyba jeszcze nie mój pułap cenowy

Jakieś propozycje od Was?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:01   

muzyczny_rover napisał/a:
Widziałem jeszcze R75 ZT o ile dobrze pamiętam - ale chyba dla mnie za kolumbryniasty....

MG ZT ;)

muzyczny_rover napisał/a:
Jakieś propozycje od Was?

Alfa Romeo 156 GTA?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:09   

piter34 napisał/a:
Alfa Romeo 156 GTA?

aaaaaaaaaa to się narażamy na spalanie 20L w mieście :) hahahahah :twisted:
Ale thx.


PS. MG ZS - jaki ma środek? czy z sielnikiem Diesla ma inny ? ten po LF
(dlaczego pytam? widziałem dwa środki - jeden z benzyny - lekko nudnawy, a w dieslu zupelnie co innego...było..hmm
Tomi jaki Ty masz?

a może kanciaka 220 Turbo ;-) dobryziom ma takiego ?
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:33   

Wnętrze jest inne przed liftem i po lifcie, silnik nie ma tu znaczenia. Tomi ma nowe wnętrze z okrągłymi nawiewami, konsola środkowa jest inna. ZS przed liftem wygląda w środku podobnie jak 45 i 400. Pomijam oczywiście siedzenia. Po lifcie chyba nie ma tej paskudnej krateczki :wink:

Tutaj masz fotki http://www.roverki.pl/mod...howgall&gid=354
_________________
Pozdrawiam Monika
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 25, 2010 21:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:34   

kasjopea, bierzemy na tapetę tylko po lifcie:)

PS Fotki znam tylko to są po FL?
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:49   

http://www.roverki.pl/mod...howgall&gid=524 te są po liftingu, czyli po 2004 roku. Coś się nie przygotowałeś do rozmowy :razz: :wink:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 21:49 ]
Ble, krateczka po lifcie też jest :engry:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:04   

No przygotowałem się i widzę różnicę po między MG benzyną a MG Dieslem :) :twisted:
już pokazuję o co mi chodzi
tu jest aukcja MG ZT LINK
i na tej aukcji est po Lifcie w dieslu ma inny środek
niż

tu MG ZS 180 LINK

PS. kasjopea, o jaką krateczkę chodzi ? bo ja nie czaję ? :)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:07   

Moje pytanie brzmi: dlaczego MG ZT ma mieć taki środek jak MG ZS? ;>

Ale ja przecież tylko baba jestem :razz:

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 22:07 ]
Siedzenia w krateczkę, są lekko obleśne jak dla mnie :wink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Lut 25, 2010 22:11   

kasjopea napisał/a:
Moje pytanie brzmi: dlaczego MG ZT ma mieć taki środek jak MG ZS?

booszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ;-)
No właśnie pytam o to bo dla mnie środek z ZT jest ładniejszy od środa ZS :D

Wręcz inny jak nie ten model..aż taka różnica ? myślałem, że skoro MG i jakoś na bazie 45 to śrdoki będą podobne, a to się okazuje, że są różne .. po prostu zapytałem :)

To skoro już temat kratki się wyjaśnił
Sam mam ciemną skórę w obecnym R i czy ZS ma skórę też czy welur lub coś podobnego - dla skóry zniosę wszystko - poparzony nogi i tyłem a zimą zimno..w 4 litery (4 litery to nogi ) :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink