Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] komp ECU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] komp ECU
Autor Wiadomość
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 14:22   [R416] komp ECU
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam!
To mój VIN SARRTSWZSAD247002
Czy można sprawdzić jaki był fabrycznie zamontowany ECU w moim aucie?
Bardzo proszę o pomoc jak to sprawdzić.
Pozdrawiam
riat
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 14:34   

Po numerze vin niestety nie znajdziemy jaki fabrycznie był zamontowany komp.
Masz tu numery ECU które występowały w twojej wersji: MKC 103480, MKC 104030, MKC 103460, MKC 104031, MKC 103462, MKC 103370, MKC 104032. Osobiście szukałbym tego ostatniego.
A co się dzieje z autem ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 14:50   

Dzięki!!
A coś takiego się dla mnie nada?
http://allegro.pl/rover-4...2600841282.html
?? ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 14:58   

riat napisał/a:
Dzięki!!
A coś takiego się dla mnie nada?
http://allegro.pl/rover-4...2600841282.html
?? ?

Tak, tylko przed kupnem jakiegokolwiek zestawu sprawdź swój moduł centralki (czarne pudełeczko) pod względem ilości wtyczek, bo występowały moduły z jedną jak i dwiema wtyczkami. Moduł znajdziesz za środkową konsolą.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 15:02   

Pytanie:
Co się stało że chcesz ECU wymieniać?
 
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 15:58   [R416] komp ECU

To proste!
Jechałem i nagle wszystko padło! Silnik zgasł i więcej nie zapalił.
Początkowo myślałem, że to immo. Wyciąłem i nic, nadal nie pali. Zmieniłem kompa na inny też z wyciętym immo i nadal nic.
Pan diagnosta wydał wyrok; oba kompy są kaput!
Nie bardzo wierze w tego diagnostę ale nie mam innego i nie wiem co robić.
Postanowiłem wymienić wszystko, czyli kompa, immo i pilota. Czy to co da? Nie wiem. Ale nie mam innych pomysłów. Auto stoi mi 2-gi miesiąc i tyle. Oczywiście mogę zaciągnąć auto na sznurku do autoryzowanego diagnosty rovera który też nic nie zrobi a zawoła ze dwa razy tyle co auto jest warte!!! Jak wymieie samego kompa bez wycinania immo to mam znowu kilka stów za zgranie tego nowego kompa ze starym immo i pilotem.
Tok na boku, po co komu immo w 17-to letnim aucie? Żeby nie ukradli? A kto y to kradł?
To tyle
Pozdrawiam
r
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:03   

riat napisał/a:
Wyciąłem i nic, nadal nie pali.

Rozrusznik kręci, czy zero reakcji ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:13   

Kręci jak głupi!
Iskra jest!
Ale nie daje paliwa na cylindry i tyle!
Mam te,ż lpg BRC Sequant 24
Myślałem, że to brużdzi. Wyciąłem i nadal nic!
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:15   

Pompę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki. Wtryski sprawdzałeś czy leją. Bo to nie będzie wina immo i przypuszczam, że samego kompa też nie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:20   

riat,
W Warszawie masz speca od R, a Ty jeździsz po jakichś szarlatanach... 3000 PLN Mariusz za podłączenie pod T4 raczej nie weźmie... :razz:
 
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:20   

Nie sprawdziłem bo nie wiem jak się to robi!
Ale chyba nie leją bo nie czuć benzyny z rury i jak po dłuższym kręceniu odstał pół dnia to złapał na moment i zdechł. Jak wykręciłem świece to były suche. A pompa pompuje . Słychać ją . Jak zdjąłem wężyk tak koło kompa i pokręciłem rozruchem t sikło na moment i przestało.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:22   

riat napisał/a:
Nie sprawdziłem bo nie wiem jak się to robi!

Wyciągasz wtryski, kierujesz je na górę i kręcisz rozrusznikiem jak nie leją, to masz przyczynę.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:23   

A próbowałeś odpalić go od razu na LPG?
 
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:33   

Po kolei;
A jaki jest namiar na kolegę Mariusza?
Sądzę, że te wtryski nie leją, ale zrobię tak jak radzisz. Myślę, że immo jak tylko rozruch zacznie kręcić to je wycina (Aby nikt auta nie ukradł he,he)
A co do gazu, to właśnie jechałem na lpg jak wszystko padło. Pierwsze co zrobiłem to próby zapalenia na samym gazie potem na samej benzynie i tak w kółka aż padł aku.
Na moje oko jak tylko rozruch zaczyna kręcić to komp wycina paliwo. Inaczej odcina wtryski. i tyle.

[ Dodano: Sro Wrz 05, 2012 17:33 ]
Zara Kolego!
Coś mi świta!
Co właściwie się dzieje jak zaczyna kręcić rozruch?
Pompa staje, czy wycinają się wtryski?
Jak pamiętam, chyba staje pompa bo przestaje ją być słychać!!!
Jeżeli tak to co!? Jaki wiosek?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:35   

riat napisał/a:
Zara Kolego!
Coś mi świta!
Co właściwie się dzieje jak zaczyna kręcić rozruch?
Pompa staje, czy wycinają się wtryski?
Jak pamiętam, chyba staje pompa bo przestaje ją być słychać!!!
Jeżeli tak to co!? Jaki wiosek?

Po przekręceniu stacyjki pompa napełnia układ paliwa, jak już przekręcisz na zapłon to pracuje non stop.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 16:36   

Cytat:
A jaki jest namiar na kolegę Mariusza?
http://roverki.pl/czci-i-...=31&sobi2Id=219
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 17:36   

Po przekręceniu na 2 pozycję pompa paliwa pracuje przez chwilę aby ustalić wstępne ciśnienie w przewodach paliwowych. W czasie rozruchu i już pracy silnika pracuje bez przerwy.

Skąd jesteś kolego?

Najprościej własnie listwę do góry skierować i patrzeć czy sika (powinna być rozpylana mgiełka na wysokość około 50cm).
Jak tego niema a jest iskra to coś z wiązką od wtrysków lub tranzystory sterujące wtryskami (ale mało prawdopodobne aby obydwa na raz padły).

Mam nadzieję że wszystkie bezpieczniki sprawdzone oraz czy napięcie jest na wtryskiwaczach?
 
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 18:22   [R416] komp ECU

Więc tak,
Jestem z W-wy
Chyba jednak jak przekręcam kluczyk w II to pompa siada i po prostu nie pompuje paliwa!!!
Zaraz z rańca zabiorę się za eksperymenty. Oczywiście sprawdzę listwę ale raczej nic z tego nie będzie bo pompa nie pompuje. Zrobię to dla "elegancji badawczej"
A tak przy okazji gdzie są te trazystory i jak je przetestować?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 18:44   

Tranzystory są w ECU i trzeba jeszcze znaleźć które to, a przetestować można multimetrem na ciągłość.
 
 
 
riat 



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 23



Wysłany: Sro Wrz 05, 2012 19:30   [R416] komp ECU

Czyli AD-mistrzu zrobiliśmy kółko i wychodzi na to, że to jednak komp!
To tyle
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Komp w okolicach Częstochowy
konradp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 17, 2009 20:21
konradp
Brak nowych postów [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Paź 22, 2010 22:05
ArekL
Brak nowych postów [R416] Przepustnica do R416
Arek77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 09, 2008 09:11
Arek77
Brak nowych postów [R416 1,6 LPG 99r]
szarpanie po osiągnięciu wyższej temperatury silnika
lukasz27 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Wrz 28, 2009 13:25
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416 Si ]
cukier727 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Lut 04, 2016 09:17
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink