Wysłany: Sro Mar 24, 2010 10:06 [R200] Możliwości podłączenia CB-Radia
Witam
Szukałem, szukałem ale nie znalazłem. Chodzi o to, że w tym momencie mam podpięte CB-Radio do zapalniczki (standardowym wtykiem), jednak w takim wypadku radio działa tylko wtedy gdy kluczyk w stacyjce znajduje się w pozycji II lub III.
Jak najlepiej podpiąć CB żeby działało tak jak normalne radio, czyli przy kluczyku już od pozycji I Chciałbym przy okazji przylutować kabelki gdzieś "wewnątrz" zapalniczki, żeby wtyk mieć wolny
Proszę o poradę.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 24, 2010 10:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MaszRacje Remi55 bezpośrednie podłacznie do akumulatora pozwoli na zlikwidowanie zniekształceń w radiu tzn zniknąć powinien pogłos słyszany z głośnika sam mam zamiar tak podłączyć .
Można gdzieś znaleźć jakiś tutorial jak to zrobić?? Wiem, że gdzieś trzeba założyć dodatkowo bezpiecznik, ale z elektroniki to ja jestem raczej "noga" .
Mimo wszystko chyba wolałbym się wpiąć pod radio. Zakładam, że wtedy po wyciągnięciu kluczyka CB powinno wyłączyć się razem z radiem, więc nie ma ryzyka że zapomnę
Tak więc... Pod kierownicą masz bezpieczniki, wypatrujesz gdzie masz bezpiecznik od radia i go wyciągasz.
Bierzesz miernik i jego minus przykładasz do śruby która jest zamontowana do karoserii (na takiej śrubie wisi ta skrzynka z bezpiecznikami po lewej stronie u góry).
Ustawiasz miernik na pomiar napięcia do co najmniej 15V i badasz najpierw jedno złączę a potem drugie złącze tam gdzie wyciągnąłeś bezpieczniki (chodzi o te przyłącza co blaszki bezpiecznika je stykają). Oczywiście stacyjna na pozycji 1.
Na jednym z pinów będzie napięcie, to nasz punkt skąd weźmiesz zasilanie dla swojego CD.
Teraz musisz albo rozebrać wtyczkę CB i kabelki dać do tego bezpiecznika albo kupić wtyczkę aby to złącze CB do niego wtykać i gdzieś sprytnie ukryć.
Metoda a:
Czyli z demontażem złącza CB.
Ściągasz tą obudowę która idzie do zapalniczki (lub po prostu obcinasz kable) i minus przykręcasz do tej śruby co mierzyłeś napięcia, natomiast plus dajesz przez jakiś bezpiecznik (na CB powinno być napisane ile A bierze, dobierasz bezpiecznik nieco większy) do tego miejsca gdzie jest prąd po przekręceniu stacyjki.
Najlepiej to zrobić jakimś kablem, polutować go z drugiej strony.
Wsadzasz z powrotem bezpiecznik od radia i tyle, CB ma zasilanie gdy przekręcisz na pozycję 1.
Metoda b:
Czyli bez uszkadzania złącza CB.
Kupujesz w sklepie lub zdobywasz złącze takie jak w zapalniczce. Reszta akcji jest podobna jak w punkcie "a", tyle że to złącze podlutowujesz przez bezpiecznik do tej skrzynki bezpieczników.
W złączu bezpieczników po środku jest plus a po bokach minus, jak by ktoś miał wątpliwości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum