Wysłany: Czw Mar 11, 2010 20:28 [R75] Chłodnica oleju
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam!
Dzisiaj przy rozbebeszaniu auta natrafiłem na jakąś chłodnice. Na początku myślałem, że to intercooler, lecz szybko okazało się, że jest on w innym miejscu.
Chłodnica o której pisze znajduje się przed nadkolem od strony kierowcy, na wysokości belki. Interesuje mnie ona gdyż jest mocno ubrudzona w oleju.
Co chłodzi ta chłodnica? I czy normalne jest, że jest ona ubrudzona olejem?
Nie wiem czy to istotne, ale dodam, że mam automatyczną skrzynie biegów. Poziom płynów kontroluje w miarę regularnie i nie ma żadnych ubytków.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 18:36, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 11, 2010 20:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak też myślałem.
A czy to normalne, że jest ona dosyć mocno ubrudzona olejem? Powinienem się tym martwić? Coś z tym robić?
Olej, jak to lej ma to do siebie, że łatwo klei do siebie wszelki bród. Cała chłodnica jest upaćkana błotem z mocną domieszką oleju, więc jej działanie jest mocno ograniczone. Czy to nie wpływa na pracę, awaryjność silnika?
[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 20:45 ]
dukat11 napisał/a:
cłodnica oleju w automacie powinna być taka jak w poniższym linku:
Nie powinna być w oleju gdyż to oznacza wycieki. Wyczyść i sprawdź za kilka dni czy się pojawia znów. Automat jest wrażliwy na poziom oleju więc warto sprawdzić skrzynie czy nie ma ubytków.
Tak. A to, że jest brudna nie znaczy, że jest niesprawna. Silniki się pocą i z innymi brudami mogło ci ją zasyfić. Wyczyść ją , kontroluj pracę skrzyni i spoko.
pozdro
Raczej jednak to z tej chłodnicy wylewa się olej. Da się jakoś sprawdzić jego poziom? Czy przy licznikach miałbym jakąś informacje gdyby było go za mało? Z tego co wczoraj zdołałem zobaczyć dochodzi do tej chłodnicy jakaś wiązka przewodów. Domyślam się, że czujnik ciśnienia.
Witam!
Niebawem planuję wymianę oleju w skrzyni i w związku z tym mam kilka pytań:
1) Spuszczając olej ze skrzyni część zostaje. Czy z chłodnicy spływa, czy jest to ta część oleju, która zostaje w układzie? Chciałbym sprawdzić ten wyciek, o którym wcześniej pisałem, a jeżeli okaże się że w jakikolwiek sposób chłodniczka jest uszkodzona, to do naprawy konieczne będzie jej opróżnienie i nie wiem w jaką ilość oleju się zaopatrzyć.
2) Na stronie TomaTeam.pl jest dostępny olej do automatycznej przekładni
http://www.tomateam.pl/sk...ial=chemia&c=48
ale w tabelce "Przeznaczone dla silników" nie ma tam mojego silnika (CDT). Na chłopski rozum nie powinno mieć to znaczenia, ale jeśli mogę, to czemu nie zapytać
Reszta ewentualnych pytań będzie zależna, od odpowiedzi na już zadane.
Optymistycznie zakładam, że odpowiedzi padną, ale do tej pory nie miałem okazji się zawieść na Kolegach z forum.
Pozdrawiam.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 23:37
Chłodzi olej w skrzyni biegów.
Jeżeli chodzi o to od czego jest zalana olejem to podjedz na myjkę ciśnieniowa. Umyj chłodnicę. Tylko ostrożnie. Potem tylko obserwuj czy leci, a jak leci to skąd. Na odległość ciężko ocenić czy to stary czy nowy olej i skąd leci Nie wiem jak jest ulokowana, ale może tez być to olej z intercoolera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum