Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Trzy błędy w jednej sekundzie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Trzy błędy w jednej sekundzie
Autor Wiadomość
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 22:16   [R600] Trzy błędy w jednej sekundzie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam ponownie[niestety] Otoz wracalem sobie dzisiaj do domu i w jednej chwili zapalila mi sie kontrolka check. Po powrocie do domu sprawdzilem bledy i wyszlo 28,29, i 34. Wiazka sprawna. Kat wtrysku ustawiany nie tak dawno. Mozliwe ze sam sie przestawil?? Odpialem przeplywomierz ale nie zauwazylem roznicy w jezdzie.Potem skasowalem bledy odpialem przeplywke ale znow zapisalo te same bledy. Dziwne to poniewaz wczesniej gdy odpinalem przelywke nie zapisywalo zadnego bledu.Prosze o pomoc poniewaz wlozylem pare zloty juz w tego roverka a tu szykuje sie znow wydatek....

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 22:16 ]
pomoze ktos?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 23, 2011 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 22, 2010 22:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 22:23   

A dlaczego nie kontynuujesz w poprzednim swoim temacie? przecież sprawa dotyczy tego samego cały czas. Ja upieram się dalej przy wiązce elektrycznej. Wiązka ta idzie również do przepływomierza, może gdzieś tam jest problem. Zresztą czyszczenie i suszenie kostek to jedno, ale może być złamany lub przetarty któryś przewód. Rozwijałeś izolację?
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 15:24   

Nie kontynuuje poniewaz, w tedy problem zostal rozwiazany. Ustawiony byl zly kat wtrysku + czujnik hamulca. Sprawnym samochodem cieszylem sie 2 tygodnie. Wiazka, u mnie wogole nie ma tych kostek, sa pominiete, mysle, ze porzedni wlasciciel wykrecal pompe i i ciachnal nozem ta wiazke. Mam zamiar jutro srawdzic dokladnie ta wiazke centymetr po centymetrze.

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 15:24 ]
thef napisał/a:
Ja upieram się dalej przy wiązce elektrycznej. Wiązka ta idzie również do przepływomierza, może gdzieś tam jest problem. Zresztą czyszczenie i suszenie kostek to jedno, ale może być złamany lub przetarty któryś przewód. Rozwijałeś izolację?



Jak zawsze masz racje. Dzisiaj praktycznie rozprulem cala ta wiazke i w jednym miejscu sie przetarlo na zgieciu. Potem poskladalem wszystko do kupy skasowalem bledy pojedzdzilem troche i jest wszystko dobrze jak narazie. Dzieki
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 15:31   

berserker8888 napisał/a:
Jak zawsze masz racje.
Nie wyciągałbym aż tak daleko idących wniosków ;) .
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 23:44   

thef, thef,
witam, widze ze bardzo intensywnie udziela sie Pan na forum, oraz nie brakuje Panu wiedzy na temat silnikow rovera sdi. ja wlasnie takowy posiadam r420 sdi 105KM chcialbym sie zapytac a mianowicie robilem diagnoze silnika poniewaz przy cieplych dniach lub gdy silnik sie zagzeje delikatnie plywaja obroty oraz jest odczuwalny delikatny spadek mocy konputer wybluskal mi blad nr 28( Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM) kupilem nowa przeplywke ale objawy nie ustapily sprawdzalem kable czyscilem styki itp.bez rezultatu moze ma Pan jakis pamysl jak zwalczyc ten uciazliwy blad dodam iz w zimne dni usterka jest praktycznie nie odczuwalna prosze o odpowiedz pozdrawiam.
 
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 16:23   

Ale po wymianie przeplywki blad dalej wyskakuje? Jesli tak to na bank wiazka. Po przekreceniu zaplony slychac brzeczenie z silnika?
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:04   

tak slychac po przekreceniu kluczuka brzeczenie,po odpieciu przeplywki auto chodzi bez zarzuty mysle ze to moze EGR poniewaz ludzie pisza ze [przeplywka w dieslach serii L steruje EGR'em dlatego silnik szarpie lub faluje na wolnych obrotach bo mocy mu nie brakuje na 5 biegu od 2000obr. jedzie jak talala moze zaslepic EGR i podlaczyc przeplywke ale prosze o instrukcje jak to zrobic
 
 
 
Matbia 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 241
Skąd: Otwock

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:16   

Podpinam sie do tematu z pytaniem. czy można w jakiś sposób wyeliminować to szarpanie silnikiem na małych obrotach, chce jechac powolutku na jedynce to mi samochód na kangura jedzie... a z tym brzęczeniem po przekręceniu kluczyka to o co chodzi ??
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 20:45   

EGR- http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52773
Mozesz wyciac z puszki od piwa i zaslepic

Co do falowania obrotow. Mozesz jeszcze sprawdzic czujnik temperatury paliwa znajdujacy sie w nastawniku pompy wtryskowej, oraz w ostatecznosc wyczyscic sam nastawnik.
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 20:56   

komputer nie wyblyskal zadnego bledu takze to nie moze byc wina zadnego czujnika poniewaz wskazal by mi na niego zaslepie EGR mysle ze to bedzie przyczyna jak cos sie zmieni dam zanc dzieki za pomoc jezeli macie jakies sugestie walcie smialo
 
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 21:07   

Ja zaslepilem EGR i jest poprawa, ale czasem jeszcze obroty faluja. W niczym mi to nie przeszkadza. Jest to bardzo delikatne falowanie. Jak wspomnialem wina moze byc brudny nastawnik, lub cos z elektryka
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Wto Wrz 07, 2010 22:55   

Panowie dzis znowu klapa poniewaz odpielem przeplywke podpielem jeszcze raz styki wyczyszczone a tu blad 29 noi 28 !! !! tylko tyle ze 29 sygnalizuje calkowite odpiecie przeplywki chyba ze sie myle.Jak to naprawic czy rozebrac cala wizke od samej wtyczki do dolu ona pozniej wchodzi(wiazka od przeplywki) do takiej grubszej zaizolowanej wiazki i konca nie widac.Czego szukac??? czy sama wtyczka od przeplywki jest rozkrecana ta z 4 kabelkami.I wkoncu pytanie jak zresetowac kompa?odpiecie klemy cos da? czy trzeba przekrecic 55 razy stacyjke?Acha i mam zamiar zaslepic EGR czy wtedy juz moja przeplywka przy zaslepionym EGR nie bedzie miala w ogole wplywu na prace silnika to znaczy dynamike i spalanie? z gory dzieki za moje zagmatwane problemy :-)
 
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 08:54   

28 i 29 pojawiaja sie automatycznie gdy odeniesz wtyczke. Skasuj te bledy przekrecajac 55 razy kluczyk w stacyjce. Przejedz sie i w tedy zobacz.
 
 
 
nygus1986 



Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 26
Skąd: Walim



Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 21:36   

Witam zresetowalem kompa przekrecajac zaplon okolo 60 razy.Przekrecalem kluczyk, po 3 sek. kontrolka CHECK ENGINE zgasla,wylanczalem calkowicie zaplon i znowu ta sama czynnosc.Pozostal tylko blad 28.Dodam iz po skasowaniu bledu z kompa nr 29 autko zrobilo sie dynamiczniejsze bardziej czule na gaz tak wiec przeplywka w SDI nie steruje tylko samym zaworem EGR, ale rowniez masa powietrza pobierana przez silnik od intercoolera co ma znaczacy wplyw na dynamike i spalanie.Jutro po poludniu zawodowy elektryk zajmie sie moim bledem 28 poniewaz jest to zwiazane z elektryka (wiazka,zwarcie,masa itp.)dodam iz przy kasowaniu bledu usterka musi byc usunieta inaczej blad bedzie wystepowal nadal jak widac rowniez samo usuniecie techniczne usterki nic nie da trzeba takze zresetowac kompa.Zawor EGR i tak zaslepie nie chce truc jednostki a poza tym ludzie pisza ze jest przy tym poprawa pracy silnika.Jak usunie blad 28 napisze nastepnego posta moze niejeden klubowicz skorzysta :-) DODAM JESZCZE DLA CIEKAWOSCI ZE WODA POD NOGAMI PASAZERA W MOIM PRZYPADKU TO BYLO ZASYFIENIE BLOTEM CALEGO NADKOLA KTOREDY JEST ODPLYW WODY SPOD MASKI.MUSIALEM ODKRECIC KOLO,NADKOLE I GARSCIAMI WYBIERAC BLOTO POTEM LALEM WIADREM WODE I CZYSCILEM KANAL.GY WODA PRZEZ ZATOR NIE UCIEKALA JEJ POZIOM WZRASTAL I WLEWALA SIE DO SRODKA AUTA PRZEZ OTWOR GDZIE JEST POBIERANE POWIETRZE DO KABINY OD STRONY PASAZERA,TRZEBA ODKRECIC WYCIERACZKI I SCIAGNAC USZCZELKE Z MASKI (TAKI DLUGI PLASTIK WZDLUZ MASKI) JAK NARAZIE TO MOJE DOSWIADCZENIA Z ROVERKIEM MOZE KTOS SKORZYSTA !! !! !!!!!

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 22:36 ]
Witam ponownie, blad 28 usuniety. Nalezalo bardzo dokladnie wrecz ze szwajcarska precyzja wyczyscic wnetrze przeplywki(MUSI BYC IDEALNIE CZYSTA ZAWSZE!!!) to znaczy ta Sonde (blaszke) UWAGA NALEZY TO ROBIC BARDZO DELIKATNIE BEZ DUZYCH NACISKOW PONIEWAZ JEST ONA PODATNA NA ZLAMANIA !! ! Czyscilem wacikiem do uszu,( zuzylem chyba ze 10 sztuk) i woda po goleniu (na alkoholu) podlaczylem odpalilem silnik popracowal minute,zgasilem silnik skasowalem bledy (55 razy przekrecona stacyjka) odpalilem silnik na minutke, zgasilem i diagnoza tylko wyblyskiwana cyfra 12 uuffffff WKONCU !! ! silnik pracuje plynniej i nie szarpie juz praktycznie wcale przy zmianie biegu. ciekawe jak bedzie ze spalaniem moje 105 KM 210 nm pali w cyklu 70% trasa 4/5 bieg i 30% miasto okolo 5,6 litra leje tylko VERWE, na autoryzowanym ORLENIE. na tesco wskazowka opadala w oczach doslownie,ciagle trzeba bylo redukowac bieg. !! ! nigdy wiecej paliwa z takich stacji !! ! Przebieg na chwila obecna 217 tys, olej LIQUI MOLY Super Leichtlauf (140zł) extra pracuje i wycisza silnik tak po 2 tyc kilometrow czyc znaczna roznice !! ! POLECAM dodam iz przy wycietym katalizatorze nawet nie dmuchnie czrnym dymkiem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Problem ze światłami w jednej lampie.
sir.Dariusz Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Kwi 23, 2008 15:55
piter34
Brak nowych postów [R600] Jak kasować błędy
kamilekz22 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Wrz 26, 2008 06:43
thef
Brak nowych postów [R600]świecący check engine i wybłyskane błędy 31 34
roverdriver600 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Mar 07, 2012 21:41
roverdriver600
Brak nowych postów [R620] Pali na trzy cylindry, szarpie
Tichu Rover serii 600, Honda Accord 8 Wto Maj 05, 2009 08:16
Skiba
Brak nowych postów [R620 SDi] Błędy 64 i 82
woziak Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Mar 06, 2012 13:43
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink