Wysłany: Pią Mar 19, 2010 20:14 [R75] Komp. pokł. i ekranik pod nim (z przebiegiem)
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Proszę o pomoc.
1)Nie gaśnie mi ekranik ten na którym wyświetlany jest przebieg km i temp.
2) Nie wyświetlają się dane z komputera pokładowego ( wygląda to tak jakby ekranik od kom. w ogóle nie działał a ten od przebiegu świecił się cały czas - nawet po wyjęciu kluczyka i zamknięciu samochodu.) Wszystkie funkcje samochodu działają : mam na myśli to ze np halogeny świecą a kontrolka się nie zapala ... kontrolki od migaczy i długich są ok.
Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 29, 2010 21:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 19, 2010 20:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli masz uszkodzony licznik, patrz wyświetlacz kompa to takie masz objawy że nie gaśnie dolny wyświetlacz tzn u mnie gasł ale po paru godzinach. Pomogła wymiana licznika.
A samochód dobrze odpala? ja miałem taki przypadek, że jak mi masa od rozrusznika uciekła to świeciły mi się różne kontrolki, generalnie jedna wielka choinka...
Ale wtedy i samochód nie odpalał, najprawdopodobniej jest tak jak pisze dukat11,
Samochód odpala normalnie. Nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy jazdą, kontrolki też nie mrugają tylko po prostu ekranik nic nie wyświetla a ten dolny nie gaśnie. Pewnie jest tak jak pisze duka11 więc nastawiam ie na wymianę licznika.
Czy możliwe jest że mam gdzieś zwarcie i po jego zlikwidowaniu objawy miną ?
wszystko jest możliwe, jak wyciągniesz licznik to posprawdzaj połączenia elektryczne, kostki (są dwie) czy dobrze przyłączone, jeśli masz duży wyświetlacz zamiast standardowych lampek to może też być tak, że taśma łącząca ten wyświetlacz z elektronika padła/przepaliła się, robi się zwarcie i dzieją się takie głupoty... Od razu piszę, że taśmy nie przylutujesz. Możesz kupić licznik od anglika, wtedy cyferblaty przełożysz ze swojego, ale trzeba go od nowa programować (przebieg, zmiana mil na km, lub nawet zliczanie ilości paliwa z galonów na litry)
Pojedź na komputer T4 do serwisu to będziesz pewny co się stało jak boisz się, lub nie wiesz jak rozebrać licznik
Czy możliwe jest że mam gdzieś zwarcie i po jego zlikwidowaniu objawy miną ?
Raczej nie. Prawdopodobnie padła taśma od wyświetlacza komputera. Jeśli masz sprawny licznik to można spróbować kupić używany i przełożyć twoją pamięć do tego licznika. Wtedy zachowasz wszystko co masz w swoim liczniku.
Dzięki. Pewnie właśnie tak zrobię. Pojadę na kompa i wszystko się wyjaśni. W przyszłym tyg w czwartek będę śmigał przez Nowe Miasto to wpadnę do PH JOWI pewnie powie mi co i jak... Zastanawiam się tylko czy do tego czasu nie narobię więcej szkód jeżdżąc z tym i obciążając akumulator. Ciekawe jaki ten licznik ma pobór prądu POZDRAWIAM i DAM ZNAĆ JAK BĘDĘ PO DIAGNOZIE KOMPEM I NAPRAWIE Sam nie czuje się na tyle mocny a rozgrzebać to każdy potrafi Napiszcie tylko czy Waszym zdaniem dotrwam do Czwartku jeżdżąc z tą usterką? boję się o akumulator...
Ostatnio zmieniony przez NIDHOGG Sob Mar 20, 2010 09:25, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki. Pewnie właśnie tak zrobię. Pojadę na kompa i wszystko się wyjaśni. W przyszłym tyg w czwartek będę śmigał przez Nowe Miasto to wpadnę do PH JOWI pewnie powie mi co i jak... Zastanawiam się tylko czy do tego czasu nie narobię więcej szkód jeżdżąc z tym i obciążając akumulator. Ciekawe jaki ten licznik ma pobór prądu POZDRAWIAM i DAM ZNAĆ JAK BĘDĘ PO DIAGNOZIE KOMPEM I NAPRAWIE
Raczej nie powinno się nic stać tylko będą problemy z identyfikacją co się dzieje w samochodzie. Ja tak jeździłem 2m-ce zanim naprawiłem.
Dzięki dukat11 Pomogłeś i uspokoiłeś mnie trochę. No to czekam do DGN. z KOMPA i odezwę się co było powodem takich objawów. Pozdrawiam Dzięki...
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:03 ]
WITAM !!
MAM nowe wieści. Postanowiłem sam się dobrać do licznika. Znalazłem fajny link na forum jak to zrobić samemu ( bardzo pomocny , krok po kroku z obrazkami) Wystarczyło że rozebrałem licznik, odpiąłem białą ( i tylko białą) kostkę i ponownie ją zapiąłem. wyświetlacz km się zgasił więc włożyłem kluczyk i okazało się że komputer też zaczął działać. Skręciłem wszystko do "kupy" i jak dotąd jest ok. Obstawiam że jakiś kabelek nie stykał albo kostka delikatnie się wypięła ( chociaż ciężko w to uwierzyć bo jest na taki zatrzask). Dzięki wszystkim za pomoc. PZDR
OTO POMOCNY LINK:
http://forums.mg-rover.or...trument+removal
przebieg w R75, jest jeszcze oprócz liczników zapisywany w pamięci EWS ( ukł. immo ) i module świateł , dlatego korekta jest do wykrycia.
hehe muszę na T4 jechać chociaż i tak trafiłem na auto w zadowalającym stanie, szczególnie jeśli chodzi blacharkę, a w gratisie znalazłem niezliczoną ilość długopisów, kluczy i eurocentów nawet rysik od plamtopa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum