Wysłany: Wto Mar 23, 2010 00:07 [214i] Kupiłem Roverka 97r - mam dużo pytań
Witam,
Na wstępie chciałbym się przywitać z wami. Jest to mój pierwszy post tutaj.
Jest to także moje pierwsze auto i do tego Rover (dumny) .
Przełamałem stereotyp "egzotycznych" marek wśród znajomych.
Osobiście za tą kwotę nie znalazłbym ładniejszego i bardziej komfortowego auta, nie wspominając o roczniku.
Mimo, że mój Rover jeszcze nie jeździ to już jestem zadowolony z zakupu.
Jednak mam dużo pytań w związku z tym, które też nie do końca odnoszą się do manuala, którego to mam po niemiecku.
2. Zauważyłem, że lewy głośnik nie gra. Rozebrałem drzwi i widzę pourywane kable.
W drzwiach jest 16cm (dobrze mówię?) średnio, bądź niskotonowy głośnik. Była tam zwrotnica. Podłączyłem pod IN kable od radia. Pod W (Woofer) podłączyłem średnio-nisko tonowy głośnik, a pod T (Twitter) podłączyłem gwizdek.
Niestety gwizdek nie grał to podłączyłem go równolegle do W. Gra ok, ale nie wiem czy tak jak powinno. Czy to wina zwrotnicy?
Druga sprawa to prawy głośnik pierdzi. Nie zdążyłem rozebrać, pewnie coś z membraną.
Jeżeli tak to trzeba wymienić i lewy i prawy tak? Jakie głośniczki ze średniej półki byście polecali? Radyjko mam Sony CDX-R650 4x50W (choć nie wiem czy to RMS, czy music power).
Jakiej wielkości są głośniki z tyłu i czy można coś lepszego w ich miejsce wstawić (tej samej wielkości).
Czy wyciszaliście jakoś swoje drzwi i wygłuszaliście ogólnie autko? Czym i gdzie?
3. Czy to możliwe, żebym miał alarm, a nie miał centralnego zamka? Mam wspomaganie kierownicy i 2xairbag.
4. Poprzedni właściciel wstawił zamiast oryginalnego filtra, niczym niezabudowany stożek K&N. Czy lepiej byłoby znaleźć oryginalną obudowę i wstawić oryginalny filtr?
Mam wyjście (chyba z pod zderzaka), jakaś rurka wystaje, ale nie mam tej obudowy co łączy tą rurkę z kolektorem ssącym.
5. Czy wy też nigdzie nie macie rdzy w waszych? Ja się nie doszukałem ani trochę.
Czy to autka dobrze zabezpieczone przed rudym?
6. Moje autko chodzi głośniej jak się stoi przy drzwiach kierowcy, niż z tyłu. Mam wrażenie, że wydech pod siedzeniem kierowcy jest nieszczelny. Czy to możliwe, czy to tylko takie wrażenie?
7. Czy w Roverku jest jakieś złącze diagnostyczne, w celu podłączenia go pod komputer i sprawdzeniu czy są jakieś błędy? Mowa o darmowym oprogramowaniu, a kabel albo kupny, albo tak żeby wykonać samemu wedle schematu.
8. Mam 3-stopniowy nastaw dmuchawy. Na 2 już wyraźnie słychać, a na 3 to już tornado w kabinie. Jednak na 1 wogóle nie słysze dmuchawy. Co może być walnięte?
Jak działa ten przełącznik? Przełącza opory? Może sie spalił opornik jakiś?
Pozdrawiam.
PS. Jutro wrzucę zdjęcia, jak to u mnie wygląda wszystko.
Gdybym zamieścił ten temat w złym dziale przepraszam. Nie wiedziałem dokładnie, gdzie to się kwalifikuje
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 00:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 05:58
witam w gronie roverow na 4 kolach
na poczatek to co powinienies:
rozrzad, pompa wody, rolka napinajaca, uszzelnacze (chyba ze wlasciciel zmienial i ma na to papiery)
potem olej, filtr powietrza, paliwa i ew pozostale plyny wspomaganie, hamulce, i chlodzenia. masz wtedy pewnosc ze wszystko jest swieze i takie jak byc powinno
2. z tylu nie ma glosnikow przynajmniej u mnie nie bylo masz na nie miejsce po bokach tylnej polki sa tam nawet kable podciagniete
3 tak jest to mozliwe larm i imobilaiser, montaz centralnego to koszt zakupu 5 uniwerslanych silownikow i wpiecia ich w gotowa juz instalacje przeszukaj moje tematy zrobilem dokladny opis co i jak koszt to ok 40 zl
4 zalzy w jakim staniem jest filtr i czy spelnia swoja role jesli to jakas chinszczyzna ktora ma ladnie wygladac lepiej dokupic obudowe i wsadzic normalny filtr
5 uwierz mi roverki nie sa jak opel ( szybciej gnije jak jedzie) jesli dobrze o niego zadbasz jesszcze przez lata nie zobaczysz rdzy
6. najprawdopodobniej jakas mala dziurka w wydechu do mechanika i pospawa to w 5 minut.
7 o zlaczu napisal kolega wyzej
8 wymiana rezystora banalna sprawa olega dal link
odrazu proponuje ci spawdzic wiazke przewodow tylnej klapy ( ta w gumowym wezu) czesto sie przeciera i roverek wariuje i cos nie dziala kazdy ma z tym problem wiec i ty mozesz tam zajrzec i zobaczyc w jakim stanie sa kable/
mama nadzieje ze troche ci pomoglem reszta wyjdzie w praniu pozdro
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
Głośniki z przodu to 16,5 cm, wywaliłem i wsadziłem Boschmany i dawały radę, z tyłu są albo 10 albo 13 cm, nie pamiętam, ale tam też boschmany wylądowały :)mojego ruda nie brała. Śmigał, aż miło, szkoda że mi go rozwalili
OK, zatem na kilka problemów z Roverkiem już daliście mi rozwiązania. Widzę, że jest całkiem pokaźny dział FAQ, ściągam także Rave.
Przy okazji w dziale technicznym znalazłem rozwiązanie na jeszcze jeden problem. Dziwna praca wycieraczek w trybie przerywanym .
Będe sobie powoli grzebał na własną ręke, a gdybym miał pytania, których nię będzie na forum, albo będzie coś niejasne to pozwolę sobie podpytać .
_________________ Pierwsze auto - Rover 214i 1.4 8V 75KM '97r.
Piąte auto - Rover 214Si 1.4 16V 103KM '98r.
W sumie też się dałem nabrać, bo która z kobiet zapytana o lekko techniczne sprawy jest w stanie odpowiedzieć na nie?
Pogratulować zatem wiedzy Moniko
PS. Swoją drogą ten komputer diagnostyczy TestBook T4 jest dwa razy droższy niż moje auto . Albo sobie daruje, albo poczytam na jakiś rewersowo-dywersyjnych forach o metodach alternatywnych (o ile takowe istnieją).
W sumie też się dałem nabrać, bo która z kobiet zapytana o lekko techniczne sprawy jest w stanie odpowiedzieć na nie?
Pogratulować zatem wiedzy Moniko
Nie przesadzajmy. Po prostu czytam forum i tyle. Poza tym na tym forum przełamujemy tego typu stereotypy
Jeśli chodzi o testbooka, jeżeli bardzo Ci zależy to dowiedz się, gdzie u Ciebie w rejonie go mają i podjedź się podpiąć. Koszt podpięcia 50 - 150 złotych.
OK dostałem się do oporników.
Widzę, że to nie takie zwykłe rezystory węglowe co nawinięte druty (opory), które rozgrzewają się do czerwoności.
Ktoś zna wartości poszczególnych oporów, bym je wszystkie powymieniał na węglowe (o ile tak małe opory znajdę).
Pozatym albo w opisie jest błąd: http://www.roverki.pl/ima...uchawy/R200.jpg
albo u mnie inaczej jest coś w instalacji.
Bieg 4-ty nie ma oporu (w tej skrzynce), działa on bez opornika jest oddzielny obwód.
Natomiast biegi 1, 2 i 3 mają po oporze. Zresztą to wynika z konstrukcji bo są 4 przewody (1 zasilający i pozostałe 3 od oporników.
Raga, w układzie wentylatora stosuje się oporniki drutowe nie ze wzgledu na małą oporność a ze względu na dużą moc. Tak więc nie znajdziesz opornika borowęglowego odpowiedniej mocy.
przecież w Technicznym FAQ są podane wartości rezystorów
Tylko dla 3 biegu i jest to 1 om i 10W mocy. Dla pozostałych biegów opory będa z pewnością większe. Chyba, że niewidze?
robo napisał/a:
Raga, w układzie wentylatora stosuje się oporniki drutowe nie ze wzgledu na małą oporność a ze względu na dużą moc. Tak więc nie znajdziesz opornika borowęglowego odpowiedniej mocy.
O jak dużych mocach mówimy?
Gdybym znał opory to z chęcią bym powymieniał te wstrętne drutowce, które się palą.
Pomierzyć też nie można, bo te drutowce grzeją się do czerwoności, przez co opór należałoby mierzyć w takiej temperaturze.
Powiem tak, mam sprawny 2 i 3 bieg, do 1-szego dodałem 15 omów, czyli sumując wyszło 15 + 2 i 3 bieg. Niestety dmuchawa jedynie wolniej zwalnia po przełączeniu na 1 niż na off.
Jutro spróbuje kupić opornik 4,7oma i zobaczyć jak to będzie.
Raga, nie ma co kombinować. Wstawić taki opornik jak w linku.
Ja mam dwa takie wlutowane zamiast dwóch drutów oporowych i wszystko działa bez zarzutu.
Temat był tu już wałkowany wiele razy, zamiast wyważać otwarte drzwi przejrzyj forum, poucz się używania wyszukiwarki i wiele problemów przestanie nimi być.
Pozdrawiam.
Raga, nie ma co kombinować. Wstawić taki opornik jak w linku.
Praktis dobrze pisze . Dla porządku tylko dodam, że opornik z linku to ceramiczny opornik drutowy a nie węglowy. Oporniki węglowe produkuje się od oporności 10 ohm i mocy maksymalnej chyba do 0.25W.
OK zatem tak jak mówicie kupie tych 10 oporników 10W 1ohm i będe tak kombinował z łączeniami równolegle bądź szeregowo, żeby być zadowolonym z nastawów.
Najpierw spróbuje tak jak mówicie
_________________ Pierwsze auto - Rover 214i 1.4 8V 75KM '97r.
Piąte auto - Rover 214Si 1.4 16V 103KM '98r.
Raga, opornik jaki potrzebujesz to 10W 1ohm (ceramiczny) tych oporników są trzy sztuki (każdy o tej samej oporności) w nawiewie nie ma sensu kupować ich aż tylu bo to nie przepala się raz w miesiącu dostępne w każdym sklepie z elektryczno-elektronicznym.
Nie dostałem u siebie 10W 1ohm, ale dorwałem 6x5W 2,2ohma i porobiłem opory 10W i 1,1 ohm. Działa wyśmienicie .
Teraz musze rozwiercić nity od silnika wycieraczek.
[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 17:46 ]
Rozebrałem u siebie obudowy przekładni od silnika wycieraczek, tam gdzie są te blaszki.
Jedna z blaszek po lewej jest prawdopodobnie ułamana, nie ma tej jakby głowicy.
Oryginalnie pewnie wygląda jak tamte, a może ją wystarczy tylko dogiąć? Czy trzeba dolutować takie gówienko jak mają pozostałe blaszki, no właśnie lutować, dobre słowo?
Liczę na porady.
Tak to wygląda, zrobiłem zdjęcie:
[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 20:58 ]
Odgiełem mocniej wszystkie blaszki, wyczyściłem całość dokładnie, nasmarowałem towotem i uszczelniłem substancją silikonopodobną. Skręciłem to (wierciłem otwory wcześniej), zamontowałem i działa
_________________ Pierwsze auto - Rover 214i 1.4 8V 75KM '97r.
Piąte auto - Rover 214Si 1.4 16V 103KM '98r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum