Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Słabe przyspieszenie, brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Słabe przyspieszenie, brak mocy
Autor Wiadomość
Bart75 



Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 1
Skąd: Sosnowiec



  Wysłany: Sro Mar 24, 2010 23:39   [R75] Słabe przyspieszenie, brak mocy
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Proszę o pomoc.
Mam roverka 75 w dieslu silnik 2,0 z 2005 roku. Dopiero kupiłem. Nie wiem czy to przypadłość tego modelu czy coś jest nie tak ale ten samochód nie ma przyśpieszenia dopuki nie włączy się turbina na 2200 obrotach. Jest mało dynamiczny. Być może tak powinno być nie znam się na tym ale na moje oko coś jest zrypane, bo jeśli chce wyprzedzić w mieście to nie mam czym. Cisnę na pedał gazu a on jest MUŁOWATY do momentu jak wskoczy na 2200 - Wtedy jak rakieta, aż wciska w fotel. Ale to chyba nie powinno tak być. Choć mechanik tłumazył mi, że to ciężkie auto a silnik 130 koni więc ma prawo być taki mułowaty. Jednak jak dla mnie coś jest nie tak. Proszę o pomoc. Czy ktoś miał taki problem????
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 11:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 24, 2010 23:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
CrazyFish 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 45
Skąd: W-ce



Wysłany: Sro Mar 24, 2010 23:42   

Może przepływomierz ? Odepnij i sprawdź czy jest różnica.
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 08:29   

Tak jak pisze przedmówca odepnij przepływomierz, sprawdź też czy nie dymi za bardzo i czy rusza się siłownik WG przy turbinie.
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 843
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 09:22   

U m nie po wymianie filtrów i oleju próg obrotów, przy których auto żwawiej się zbiera spadł z ok. 2000 do ok. 1500.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 09:29   

Weź kolego odepnij przepływomierz, jak koledzy radzą wyżej. Zmień przy okazji filtr powietrza. Jak bedziesz czuł różnicę , że jest lepiej na odpietej przepływce to zrób sobie to: http://www.bmw-sport.pl/v...hp?f=25&t=61186
Ja to zrobiłem i mogę zapewnić ,że gorzej nie bedzie a moze być tylko lepiej.
Jeżeli nadal bedzie zamulony to do czyszczenia , kolektor ssący, zawór EGR i zawór wys, ciśnienia.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 09:57   

Bart75, hey,czym jeżdziłeś przedtem ,pytam bo moje odczucia były podobne jak przesiadłem sie z a4 gdzie turbo było ze zmienną geometrią ,praktycznie od dolnych obrotów ciągła niebyło czuć załanczania sie turbiny, raczej jak byś miał uwaloną przepływke mułowaty by też był w górnych obrotach :???:

te zabiegi o których piszą koledzy są wskazane !! !! :lol:
 
 
strumyk1977 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Głogów



  Wysłany: Czw Mar 25, 2010 14:47   czujnik przy pompie

Witam. Miałem to samo. Auto przerywało, strasznie mulił do 3 tyś obr, nieraz gasł po odpaleniu. Okazałe się, że był brudny czujnik na pompie. Wystarczyło zdjąć kolektor (nie są potrzebne nowe uszczelki), wykręcić czujnik zanajdujący się polewej stronie przy pompie, przeczyścic i przedmuchać kompresorem (zrobiłem to na stacji paliw), poskładać w odwrotnej kolejności i .... bingo- teraz smiga, aż miło. Opis czyszczenia tego czujnika znalazłem na forum. Czas operacji około 3 godzin- koszt 5 zł. Warto również przeczyścić EGR (robiłem to wcześniej). Najtrudniej odkręcić dwie śróby trzymające ten czujnik (torx 30), ale przy dobrym komlecie kluczy z przedłużkami i małą ilościa cierpliwości można to zrobić.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 15:12   

Bart75 napisał/a:
Nie wiem czy to przypadłość tego modelu czy coś jest nie
A jeździłeś wcześniej dieslem z turbiną ??
Bo może tylko takie wrażenie po przesiadce z benzyny ??
Może głupie pytanie, ale czasem tak bywa (sam tak miałem ;p )
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 19:18   

strumyk1977, chodzi ci o zawór wysokiego cisnienia :?:
 
 
strumyk1977 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Głogów



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 20:39   

dokładnie ten. on był bolączką w moim aucie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 25, 2010 20:49   

strumyk1977, ale ty miałęś problemy z ciśnieniem. Kolegi problem leży albo w przepływce, albo w EGR, albo w filtrach, albo ma nieszczelności na wężach.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
strumyk1977 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 12:26   

Rowan, masz rację może to być któryś z elementów, który wymieniłeś lecz może to być również brudny zawór- warto go sprawdzić, bo komp nie pokazuje jego usterki. Zresztą przed pojechaniem na kompa i wydaniem ok. 100 zł warto sprawdzić rzeczy, które możemy zrobić sami tzn. przepływomierz, przeczyszczenie EGR, czujnika i kolektora ssącego oraz wymiana filtrów. Wszystkie te czynności zabiorą nam około 5 godzin (jestem nowym posiadaczem 75 i jeszcze nie znałem jej budowy- osoba o dłuższym satżu zrobi to szybciej).
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Mar 26, 2010 16:51   

strumyk1977, co jak co, ale zawór, to ja mam opanowany chyba perfekt i wiem, kiedy to jego wina, a kiedy nie....
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75 2.0 v6] - słabe przyśpieszenie (brak Kick down)
sammer21 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 09, 2014 13:43
rafalmis1
Brak nowych postów [R75]Słabe przyspieszenie
domas Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Cze 11, 2016 17:42
R75
Brak nowych postów [R75] Wypadanie zapłonu, brak ładowania, brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 22, 2019 19:17
Ramzes120
Brak nowych postów [R75] Brak mocy 2,0 cdt
Kalosz25 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Mar 26, 2016 15:52
dawidd
Brak nowych postów [R75] Brak mocy
dario80 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Maj 25, 2013 21:24
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink