Forum Klubu ROVERki.pl :: [416Si 97r.] Problem z ukł. chłodzenia... POMOCY !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:31
[416Si 97r.] Problem z ukł. chłodzenia... POMOCY !

zagadkowy problem...
Autor Wiadomość
Resacro 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:26   [416Si 97r.] Problem z ukł. chłodzenia... POMOCY !

Witam !

Wiem, że temat skaczącej temp. silnika i gotującego się płynu chłodniczego był już niejednokrotnie poruszany, ale ponieważ mój mechanik rozkłada ręce w tej sprawie to muszę się zgłosić do was o pomoc.

Zaczęło się od tego, że wskazówka temp. silnika co jakiś czas (wybiórczo) wskazywała czerwone pole... no i oczywiście z nawiewów leciało zimne powietrze. Termostat został wymieniony, ale to nie pomogło. Kolejnym symptomem był bardzo nieprzyjemny zapach z wentylacji... taki chemiczny... jakby jakiegoś płynu (może chłodniczego ale nie dam ręki sobie uciąć, że to ten zapach). Potem okazało się że gdzieś zniknął cały płyn chłodniczy... przy czym olej jest czyściutki. Tak więc dokąd uciekł? Następnie płyn się zagotował... i to jak auto stało na chodzie... nie przy jakimś tam super szybkim jeżdżeniu... Korek z tego co się orientuje jest szczelny... A nawet gdyby nie był to co do tego ma skacząca temp i ten zapach z wentylacji?

W aucie pół roku temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, całe planowanie itd. za mnóstwo kasy... Nowy termostat, nowy rozrząd itd. więc generalnie podstawoe rzeczy są nowe.

Błagam doradźce co mam z tym zrobić, bo jeżęli się tego nie da zrobić to także muszę podjąć jakieś kroki... Albo czy w okolicach Poznania jest specjalista "od tych spraw" ;)

Dzięki wielkie !!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:50   

Przede wszystkim trzeba posprawdzać po kolei elementy układu chłodzenia - okolice nagrzewnicy (czy aby tam nie jest mokro), obejrzeć chłodnicę czy nie cieknie, sprawdzić węże gumowe (może któryś jest przetarty i cieknie). Do sprawdzenia też uszczelka kolektora ssącego (może puszczać płyn do cylindrów). Poza tym sprawność korka ma bardzo duże znaczenie - w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie aby płyn się nie gotował - jeśli korek nie trzyma ciśnienia to płyn będzie wrzał i odparowywał. Warto też sprawdzić czy nie cieknie z okolic pompy wody i czy pompa na pewno jest sprawna - częstą przypadłością jest obluzowanie łopatek na osi pompy i mimo, że jest ona dobrze napędzana to łopatki kręcą się słabiej lub wcale i dlatego silnik się przegrzewa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:00   

Skłonny byłbym twierdzić, że masz gdzieś nieszczelność układu chłodzenia.
Pytanie teraz czy jest to nieszczelność przewodu, czy uszczelki bądź głowicy.
Nieszczelności "zewnętrzne" najlepiej wychwytywać podczas nagrzewania silnika.
Jeśli stwierdzasz zapach płynu chłodzącego w kabinie i brak ogrzewania, może to świadczyć o nieszczelności przewodów w okolicy nagrzewnicy lub samego radiatora.
Ucieczka płynu może być niewielka, ale może w tym miejscu "zasysać" powietrze do układu, co w dalszej konsekwencji może prowadzić do powstawania tzw "korka parowego". Zaburza to obieg płynu chłodzącego,który rozprężając się w miarę ogrzewania wydostaje się nieszczelnościami, następnie zagotowanie się reszty płynu i wyrzucenie go z układu przez korek, bądź nieszczelność.
Jeśli natomiast płyn "leje" do "garnków" to pojawi się bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym i/lub biały gęściejszy niż normalnie dym z wydechu.

Opisz dokładniej (po oględzinach) jak się sprawa przedstawia i co znalazłeś.
P.S. Sprawdź wykładziny w kabinie w okolicach nagrzewnicy.

Postaraj się wszystko obserwować podczas nagrzewania silnika na postoju, po uprzednim uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu układu.

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 17:00 ]
darek_wp, Chyba prawie równocześnie zaczęliśmy pisać :mrgreen: , ale konkluzja jest ta sama ;)
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
smarzuch 




Dołączył: 07 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:23   

witam tez się męczyłem z ukł.chłodzenia w moim roverku. wymieniony termostat , korek, nic. potem poszła na celownik pompa lało się z niej jak ze "świni" , trochę pomogło bo już tyle płynu nie ubywało ,ale dalej łapał temperaturę. po sprawdzeniu węży okazało się że dwa śą już sparciałe i nie szczelne ( można poznać po białym nalocie na rurach). było już całkiem dobrze płyn ie ubywał ale podczas stania w korku łapał temperaturę okazało się że czujnik lub czujniki wymieniłem oba nie załączały wentylatora . teraz jest wszystko ok. no i tak jak koledzy piszą przy nagrzewnicy też można by sprawdzić . a szybę przednią przy włączonym nadmuchu ciepłego powietrza masz tak jak by tłustą?? bo jak tak to prawdopodobnie jest nie szczelna. powodzenia w diagnozie :wink:
 
 
Resacro 



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 49
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:40   

Z szyba jest wszystko ok, nie jest tlusta... :) Duzo sprawdzania mnie czeka... Ehhh... Jeszcze jedno: temp szczególnie rośnie kiedy "daje po gazie" i wtedy najgorzej śmierdzi.
 
 
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:43   

Czyli "pompę wodną" masz sprawną... Brak parowania szyb wskazywać może, że radiator nagrzewnicy jest szczelny. Sprawdź więc wykładziny w kabinie i doprowadzenie węży do i od nagrzewnicy.
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416Si] Problem z układem chłodzenia i temp.
HaX Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lut 21, 2015 12:13
MultecFSO
Brak nowych postów [416si] Problem z obrotami POMOCY ? i
anka1981 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Sie 06, 2011 20:20
bibson3
Brak nowych postów [416Si] padła wskazówka wskazujaca temp chłodzenia
gringo_on Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Lut 02, 2012 16:10
bizon
Brak nowych postów [R 416Si + lpg 99r.] pomocy! licznik nie działa
driftdreamer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Mar 30, 2010 19:37
driftdreamer
Brak nowych postów [R45 1.8 16v 2001] Pomocy ....olej w płynie chłodzenia ...
dawidek126 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Gru 01, 2009 11:15
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink