Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:26 [416Si 97r.] Problem z ukł. chłodzenia... POMOCY !
Witam !
Wiem, że temat skaczącej temp. silnika i gotującego się płynu chłodniczego był już niejednokrotnie poruszany, ale ponieważ mój mechanik rozkłada ręce w tej sprawie to muszę się zgłosić do was o pomoc.
Zaczęło się od tego, że wskazówka temp. silnika co jakiś czas (wybiórczo) wskazywała czerwone pole... no i oczywiście z nawiewów leciało zimne powietrze. Termostat został wymieniony, ale to nie pomogło. Kolejnym symptomem był bardzo nieprzyjemny zapach z wentylacji... taki chemiczny... jakby jakiegoś płynu (może chłodniczego ale nie dam ręki sobie uciąć, że to ten zapach). Potem okazało się że gdzieś zniknął cały płyn chłodniczy... przy czym olej jest czyściutki. Tak więc dokąd uciekł? Następnie płyn się zagotował... i to jak auto stało na chodzie... nie przy jakimś tam super szybkim jeżdżeniu... Korek z tego co się orientuje jest szczelny... A nawet gdyby nie był to co do tego ma skacząca temp i ten zapach z wentylacji?
W aucie pół roku temu była wymieniana uszczelka pod głowicą, całe planowanie itd. za mnóstwo kasy... Nowy termostat, nowy rozrząd itd. więc generalnie podstawoe rzeczy są nowe.
Błagam doradźce co mam z tym zrobić, bo jeżęli się tego nie da zrobić to także muszę podjąć jakieś kroki... Albo czy w okolicach Poznania jest specjalista "od tych spraw"
Dzięki wielkie
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 15:50
Przede wszystkim trzeba posprawdzać po kolei elementy układu chłodzenia - okolice nagrzewnicy (czy aby tam nie jest mokro), obejrzeć chłodnicę czy nie cieknie, sprawdzić węże gumowe (może któryś jest przetarty i cieknie). Do sprawdzenia też uszczelka kolektora ssącego (może puszczać płyn do cylindrów). Poza tym sprawność korka ma bardzo duże znaczenie - w układzie chłodzenia musi być nadciśnienie aby płyn się nie gotował - jeśli korek nie trzyma ciśnienia to płyn będzie wrzał i odparowywał. Warto też sprawdzić czy nie cieknie z okolic pompy wody i czy pompa na pewno jest sprawna - częstą przypadłością jest obluzowanie łopatek na osi pompy i mimo, że jest ona dobrze napędzana to łopatki kręcą się słabiej lub wcale i dlatego silnik się przegrzewa.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Skłonny byłbym twierdzić, że masz gdzieś nieszczelność układu chłodzenia.
Pytanie teraz czy jest to nieszczelność przewodu, czy uszczelki bądź głowicy.
Nieszczelności "zewnętrzne" najlepiej wychwytywać podczas nagrzewania silnika.
Jeśli stwierdzasz zapach płynu chłodzącego w kabinie i brak ogrzewania, może to świadczyć o nieszczelności przewodów w okolicy nagrzewnicy lub samego radiatora.
Ucieczka płynu może być niewielka, ale może w tym miejscu "zasysać" powietrze do układu, co w dalszej konsekwencji może prowadzić do powstawania tzw "korka parowego". Zaburza to obieg płynu chłodzącego,który rozprężając się w miarę ogrzewania wydostaje się nieszczelnościami, następnie zagotowanie się reszty płynu i wyrzucenie go z układu przez korek, bądź nieszczelność.
Jeśli natomiast płyn "leje" do "garnków" to pojawi się bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym i/lub biały gęściejszy niż normalnie dym z wydechu.
Opisz dokładniej (po oględzinach) jak się sprawa przedstawia i co znalazłeś.
P.S. Sprawdź wykładziny w kabinie w okolicach nagrzewnicy.
Postaraj się wszystko obserwować podczas nagrzewania silnika na postoju, po uprzednim uzupełnieniu płynu i odpowietrzeniu układu.
[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 17:00 ] darek_wp, Chyba prawie równocześnie zaczęliśmy pisać , ale konkluzja jest ta sama
witam tez się męczyłem z ukł.chłodzenia w moim roverku. wymieniony termostat , korek, nic. potem poszła na celownik pompa lało się z niej jak ze "świni" , trochę pomogło bo już tyle płynu nie ubywało ,ale dalej łapał temperaturę. po sprawdzeniu węży okazało się że dwa śą już sparciałe i nie szczelne ( można poznać po białym nalocie na rurach). było już całkiem dobrze płyn ie ubywał ale podczas stania w korku łapał temperaturę okazało się że czujnik lub czujniki wymieniłem oba nie załączały wentylatora . teraz jest wszystko ok. no i tak jak koledzy piszą przy nagrzewnicy też można by sprawdzić . a szybę przednią przy włączonym nadmuchu ciepłego powietrza masz tak jak by tłustą?? bo jak tak to prawdopodobnie jest nie szczelna. powodzenia w diagnozie
Z szyba jest wszystko ok, nie jest tlusta... Duzo sprawdzania mnie czeka... Ehhh... Jeszcze jedno: temp szczególnie rośnie kiedy "daje po gazie" i wtedy najgorzej śmierdzi.
Czyli "pompę wodną" masz sprawną... Brak parowania szyb wskazywać może, że radiator nagrzewnicy jest szczelny. Sprawdź więc wykładziny w kabinie i doprowadzenie węży do i od nagrzewnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum