Forum Klubu ROVERki.pl :: [KV6 2,5l] Montaż LPG a trwałość silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:11
[KV6 2,5l] Montaż LPG a trwałość silnika
Autor Wiadomość
msf 




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Podbeskidzie

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 15:09   [KV6 2,5l] Montaż LPG a trwałość silnika

Taki temat założyłem już na jednym z angielskich forów miłośników Rover & MG, chciałbym teraz poznać opinię dot. polskich realiów.

Mianowicie od jednego Pana dr inż., który robił wycenę mojego samochodu dowiedziałem się, iż nie radziłby on przy tym rodzaju silnika zakładać instalacji LPG, bo szlag trafi zawory.

Od naszych Kolegów z GB dowiedziałem się, że niektórzy mają założoną i nie mieli żadnych problemów. Z drugiej strony, mają pewnie lepszy jakościowo gaz na stacjach, a gazownicy są rzeczowi i nienastawieni na ciągnięcie kasy.

Gdyby okazało się, że Pan inżynier ma rację, to niestety auto będę musiał sprzedać, bo nie będzie mnie stać na jego utrzymanie :???:

A co Wy na to? :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 15:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 15:18   

A moim zdanie gowno prawda.
By instalacja nie robila szkod a jedynie przynosila czysta oszczednosc trzeba miec porzadna instalacje! Nie taka za 2000-2500 tylko tak okolo 3 lacznie z filtrem fazy lotnej matrix!

Sa na forum koledzy, ktorzy zalozyli gazownie w KV6 2.5 i nie narzekaja...poki co.

Pamietaj dobre podzespoly i porzadne filtry to gwarancja bezporblemowej eksploatacji.

Jest wielu druciarzy, ktorzy dobieraja za slabe reduktory, zle listwy wtryskowe na filterkach elpigaz najtanszych za 8zl sztuka brutto a pozniej sa problemy z szarpaniem, spalaniem stukowym i wiele innych!

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 16:18 ]
Ps jak sie zdecydujesz na montaz najpierw skonsultuj poprawny dobor podzespolow na forum! Zeby pozniej lipy nie bylo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 15:37   

Ja mam u siebie Staga300+ i jest wszystko cacy ;) zrobiłem 300km plącząc się po mieście - odcinki 1-1,5km palenie/gaszenie podjechać i tak w kółko i spalanie mam ok 14l gazu więc jestem bardzo zadowolony, a przejechałem już blisko 10kkm ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 15:42   

Markzo, mowisz o swoim coupe czy 75 rodzicow?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 16:34   

75, coupe pali 8-9l ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 16:59   

wow 14l LPG w 75 2,5l to naprawde malo. Ale rozumiem, ze to na jezdzie w trybie eko? Nie butujecie silnika?

Moj 1.6 pali 9-10 na szerokich oponach a gdy troche pocisne mu to i 12 spali :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 17:30   

czy ja wiem... eko jak eko, nie startuje do odcięca z każdych świateł, ale tato lata nim po 150-160km/h nieraz więc .... ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
msf 




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Podbeskidzie

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 21:07   

No świetnie, świetnie :)

@Markzo: Czujesz jakąś różnicę w mocy między benzyną i LPG?
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 21:42   

msf, jak masz zle dobrane graty lub zle ustawione to bedzie roznica.

Niemal zawsze przy niedogrzanym silniku moga wystapic jakies szarpniecia lub lekki mul ale to tez zalezy od dobrze dobranych korekt po temperaturze gazu.

Pamietaj! Dobry reduktor, ktory bedzie stabilnie cisnieniowo pracowal przy bucie w deche! Porzadne szybkie wtryski, najlepiej matrix hd 344 albo 544 a hs to bajka. Minimum to tak jak Markzo, ma Magic Jety! (nie sa drogie a dobre)

No i bardzo wazna elektronika. Od razu odradzam zenita (to jest sterownik dla ludzi z jajami, Ci ktorzy go maja to albo narzekaja albo go ujarzmiaja, ustawiaja jednoczesnie pozyskujac wiedze wieksza niz nie jeden gaziarz druciarz!) Najlepiej Zavoli Zeta, Omgas, Landi, Prins...najtanszy, dobry i popularny to STAG!

Wazna sprawa jest rozniez sam montaż. Ostatnio koledze z forum zalozono gaz, niedosc, ze umawial sie na wtryski Magic jet i dostal inne to jeszcze tak niechlujnie mu to zalozyli, ze az szkoda. Waz idzie nad rura dolotawa ciut powyzej obudowy filtra powietrza. Chlopak nie bedzie mogl spokojnie filtra powietrza wymienic bez rozpinania wezy do gazu :P

Najlepiej wejdz tutaj: http://lpg-forum.pl/ poczytaj troche albo nawet i zaloz temat o doborze instalacji do Twojego silnika i o polecanym warsztacie w Twojej okolicy.

Tutaj na roverkach nie wielu ma pojecie o instalacji gazowej oprocz podstaw takich jak "mam gaz, sekwencje na stagu :P " :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
msf 




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Podbeskidzie

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 23:09   

Bardzo dziękuję za cenne informacje :)
Poczytam tamto forum, już się zarejestrowałem.

A jak ktoś jeszcze ma do czynienia z instalacją LPG przy tym silniku, to proszę pisać jak się sprawuje i ile km już minęło od założenia.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 23:17   

faecd napisał/a:
wow 14l LPG w 75 2,5l to naprawde malo.

Nie łam się :mrgreen: Jak się teraz cieplej zrobiło to mi benzyny pali 11-12l
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
msf 




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 22
Skąd: Podbeskidzie

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 23:43   

Nadmienię iż przed chwilą trafiłem jeszcze na te tematy:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=411442
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=302861
więc opinie osób które tam się wypowiadały są mi już znane, proszę pisać jak coś się zmieniło :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 04:08   

tyle tylko, że ja mam automat i stare mapy silnika ;) np Żuki ma nowy soft i manual, potrafi spalić mniej o 2-3litry ;) na wakacjach bede chciał zmienić soft na nowy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 19:51   

Zukowaty napisał/a:
Jak się teraz cieplej zrobiło to mi benzyny pali 11-12l
to duzo...ale wszystko zalezy od stylu jazdy nie oszukujmy sie. Ja tam jak jade dluzszy kawalek i auto mi sie nagrzeje lubie przycisnac. Z drugiej strony te 111KM w R400 coraz mniej frajdy sprawia. Nie mowie o frajdzie przy obrotach w zakresie 4000-6000 tylko o naglym przyspieszaniu podczas spokojnej jazdy.

Dlatego nastepne auto to bedzie diesel! :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Chlebo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:02   

a ja wam powiem to czy psuje sie bardziej silnik czy nie z innej Strony. BEnzyna spala się w temperaturze sporo niższej niż Gaz. Po założeniu instalacji temperatura silnika wzrasta i wszystko pracuje (mimo chłodzenia) w wyższej temperaturze czyli się szybciej zuużywa. Co do opłacalności nie bede sie wypowiadał, bo oczywiście że się opłaca ale nie na dłuższą mete jak 120k od założenia. Po tym czasie radze sprzedać.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:18   

Wypalenie zaworów jest dziś mało prawdopodobne zwłaszcza przy sekwencji.
Nasz seat po przejechaniu na instalacji II gen ze 100tys ma silnik w świetnym stanie ale zgniła mu blacha. Jazda na Pb nic by mu nie pomogła. Prawdopodobnie trafi na złom chyba że ktos go weźmie za jakieś śmieszne pieniądze mając na uwadze że podłoga do roboty...

----------------------------------------------

Spalając średnio 9 litrów Pb i 10 litrów gazu na 100KM (1l wiecej, bratu cytryna pali dokładnie tyle samo LPG co PB ale na pewno są też odwrotne przypadki)

Po przejechaniu 120tys kilometrów wypalimy
10800 litrów benzyny i 12000 litrów gazu.

I patrząc na cennik dziś rano LPG 2,10 - Pb 4,50
Zapłacimy 48600zł za benzyne albo 25200 za gaz.

Oszczędzimy 23400zł.

Pomijając ze gaz aż tak bardzo nie psuje silnika i że nawet na benzynie raczej 500tys bez remontu sie nie zrobi...

Uwzględniając fakt że za 23400zł możemy mieć nowy samochód oraz to że typowy silnik do Rovera kosztuje 1500zł.

Myśle ze LPG zawsze sie opłaca, im wiece sie jeździ - tym bardziej. ZAWSZE.

A gdy samochód zaczyna sie sypać radze go naprawić albo dać na złom a nie sprzedawać komuś prawie trupa.
 
 
adam26xx 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 55
Skąd: kraków



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 15:34   

[quote="sobrus"]Wypalenie zaworów jest dziś mało prawdopodobne zwłaszcza przy sekwencji.
Nasz seat po przejechaniu na instalacji II gen ze 100tys ma silnik w świetnym stanie ale zgniła mu blacha. Jazda na Pb nic by mu nie pomogła. Prawdopodobnie trafi na złom chyba że ktos go weźmie za jakieś śmieszne pieniądze mając na uwadze że podłoga do roboty...


Miałem podobny przypadek ze swoja astra ,niestety od gazu wypalił sie jeden zawór ,i nawet bym ją robił ale stan blachy był słaby,mimo wszystko jeździła na II generacji 5 lat i ja nią zrobiłem w 2 lata koło 50 tys ,wczesniejszy właściciel który zakładał też sporo zrobił nią.
----------------------------------------------

Spalając średnio 9 litrów Pb i 10 litrów gazu na 100KM (1l wiecej, bratu cytryna pali dokładnie tyle samo LPG co PB ale na pewno są też odwrotne przypadki)

Licze że po mieście może spalić +2 litry gazu wiecej



Myśle ze LPG zawsze sie opłaca, im wiece sie jeździ - tym bardziej. ZAWSZE.

Przeważnie jest tak że jak zakładasz gaz to wiecej jeździsz bo i jazda tańsza,oczywiście do twoim wyliczeń trzeba by wziąść pod uwage jeszcze droższe przeglądy,wymiany filterków ,ewentualnie wymiana listwy wtryskowej ,parownika itp przez 120tys może sie sporo zdarzyć.

Ale konkluzja jest tylko jedna opłaca sie :smile:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 22:04   

sobrus napisał/a:
LPG 2,10 - Pb 4,50
ło ten to ma dobrze, u mnie elpeg za 2,25 a wacholeum 4,59 :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Seria K] Montaż termostatu PRT
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 88 Nie Paź 16, 2016 21:56
sknerko
Brak nowych postów [ALL] Światła do jazdy dziennej - Montaż
Traianus Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 71 Wto Lip 07, 2015 16:28
Mimi
Brak nowych postów [K16 1.4] i Montaż LPG w okolicach Zielonej Gory
Eddek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Wto Paź 09, 2007 14:51
Eddek
Brak nowych postów [R SDI] uruchamianie silnika z pilota
funkcja alarmu
funfel Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Sob Paź 31, 2009 00:11
darek_wp
Brak nowych postów [R z silnikami KV6 ] Obroty silnika
Armandoo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Sob Lut 28, 2009 22:27
Armandoo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink