Wysłany: Pią Mar 06, 2015 21:05 [R75]Wymiana linki gazu w garażu - robić samemu ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam, jestem nowym forumowiczem i posiadaczem Rover'ka 75 1.8.
I zwracam się do was z pytaniem. Czy wymiana linki gazu (moja się przeciera) sprawia dużo problemów? Logika działania wydaję mi się prosta. Pedał gazu, linka, i mocowanie linki przy silniku. Może ktoś z was wymieniał i może się podzielić swoimi uwagami. Z góry dziękuję.
Krzysztof
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 06, 2015 21:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pią Mar 06, 2015 22:04
Z wymianą nie ma najmniejszych problemów, przy tym silniku masz dostęp wszędzie. Zacznij od odpięcia linki od przepustnicy, będzie wtedy prościej odpiąć ją na pedale gazu.
Dzięki bardzo za radę, jeszcze takie pytanko czy może akurat wiesz... po moich dociekaniach wygląda że przy tych silnikach są tego typu linki (SBB000150)
dodam że mam ten silnik 120 km
Linka SBB000150 ebay
Ostatnio zmieniony przez KrzysztofWalia Pią Mar 06, 2015 22:24, w całości zmieniany 1 raz
Cały czas poszerzam swoją wiedzę o moim Rover'ku i stąd pytanie... Czy silniki serii K (jak mój 1.8 120 km 2004 r.) różni się znacząco od serii z przed face-liftingu ? Czy komponenty jak silnik, chłodnica oraz elementy el. pozostają takie same - pasują do siebie i niema znaczenia z której wersji do której...
jedynie, kosmetyka auta jak lampy czy zderzaki ew. detale w wykończeniu uległy zmianie... co sądzicie?...
Aleś Ty zmęczony aż się literki kładą. Przedlift, polift to silnik ten sam, jak będziesz montował linkę to wpuść w nią kilka kropli oleju to nie będzie się przecierała.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Dziś biorę się do działania
Załączam zdjęcie mojego silnika ładnie i bez problemu widać jak przebiega linka.
Silnik 1.8 120km Czy u was wygląda podobnie ?
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sob Mar 07, 2015 11:59
Ze zdjęcia wnioskuję ze masz anglika i kolor CEV ?
Wszystko zrobisz intuicyjnie, pierw odczep takie kwadratowe mocowanie pancerza linki które jest montowane na przepustnicy. Później odczep koncówkę linki z przepustnicy i jedziesz dalej w stronę pedału gazu.
@Edit
Nie wdziałem fotki pedałów, teraz dopiero włączyłem. Poci Ci się pompka sprzęgła, warto wymienić nim wpadnie Ci pedał w nieodpowiednim momencie
.
Wymiana linki gazu przebiegła bez najmniejszych problemów, faktycznie w większości silnikach 1.8 bez względu na rocznik są takie same, u mnie nowa linka kosztuję w granicach 30 f dodatkowo mechanicy biorą 35 f za wymianę, Dziękuję za pomoc (wsparcie) zaoszczędziłem troszkę pieniędzy za linkę dałem 5 f wziąłem ze szrotu trzeba było samemu wymontować ale to przyjemność , jeżeli chodzi o nasze rowerki to na szrocie z pośród samych Roverków 75 i MG Zt chyba 20 szt. zauważyłem bardzo wiele różnic w układzie chłodzenia ja potrzebowałem łącznik przewodów układu chłodzenia zaraz przy chłodnicy i niestety nie ten wziąłem, jednak spiłowałem odpowiednio i jeszcze troszkę posłuży, jeśli ktoś potrzebuje mogę wysłać mu ten drugi.
łącznik układu chłodzenia (jeden oddam potrzebującemu)
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 15:10
Miałem kiedyś takiego samego Tylko w bogatszej wersji. Super kolor, szczególnie w słońcu. Na fotkach one nie wyglądają zbyt ładnie, ale w realu wali na kolana. Jak byś chciał kiedyś sprzedać i będziesz w PL to wal do mnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum