Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 00:39 Silnik samochodu rover 820 turbo, silniki 1.8 rodziny k
Witam szanownych forumowiczów ze świata roverków.
Mam kilka pytań odnośnie silników wymienionych w temacie: czy dwulitrowy silnik (oraz z turbo) z rovera 820 należy do rodziny k? Czy blok pasuje do skrzyń silników rodziny k ?
Kolejne pytanie, tym razem o silnik 1.8 k- większośc źródeł podaje jego moc w granicach 117-120 hp, w necie natknąłem się na informację o siniku benzynowym rover 1.8 136 hp (nie vvc 145hp)- czy ten 136konny silnik jest z rodziny k, czy też jest to jakiś bełkot internautów?
Z tego co wiem, silniki 1.8 k miały ok 120 koni, oraz 1.8 vvc miał ich 145.
Liczę na szybką odpowiedź, oraz pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 00:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silnik 1,8 136konny, montowany w MGF różni się od zwykłego 117konnego 1,8 jedynie wałkami rozrządu. Mają ciekawsze wzniosy i czasy otwarcia. Niestety charakterystyka jest jak w 1,4... 136KM @ 6750rpm i 165Nm @ 5000rpm.
Wałki te są trudno dostępne i dość kosztowne. Podobne są wałki wydechowe z VVC (Troszkę łagodniejsze), jednak ich cena też jest z kosmosu.
Czyli w żadnym freelanderze, ani w osobowym roverku nie znajdę na chwilę obecną silnika 1.8 136hp? Czy te silniki wystepują wyłącznie jako bezkopułkowe?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 06:27
Jeśli jest to silnik montowany fabrycznie to nie znajdziesz. Jeśli rozważałbyś zmianę silnika we Freelanderze "1.8"K" na 2.0"T" zmiana jak najbardziej sensowna, lepiej rozłożony moment obrotowy i dużo większa wytrzymałość silnika. 2.0 turbo odpada bo rozwali całe przeniesienie napędu.
Czyli w moim przypadku na placu boju pozostaje 1.8 117hp (najlepiej z kopułką), lub vvc.
Silnik pójdzie do dużego fiata, obecnie siedzi tam rover 1.4.
Szkoda że silniki z serii t nie pasują od razu pod skrzynki dla serii k, był by wiekszy wybór aut-dawców.
Dziękuję za odpowiedzi.
[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 23:03 ]
Mam jeszcze pytanie odnośnie modyfikacji silnika 1.8 rodziny k bez vvc. W większości dostępnych aut-dawców te silniki mają po ok. 120 koni. Kto z was grzebał w tych silnikach żeby podnieść moc na 135-140 koni? Czy jest to mozliwe do uzyskania bez montowania turbo ani przeróbki na vvc?
Oczyma wyobraźni już widzę siebie w 140konnym aucie. Przy 120 obawiam się że będę czuł pewien niedosyt, natomiast pytam o możliwość podrasowania, bo 117konnych jest większy wybór(niż vvc)/są tańsze/ dziecinnie prostsze przy przekładce w miejsce 1.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Kwi 16, 2010 23:12
Jeszcze nie założył a już narzeka że mało . Mój ma 124Km i 194Nm a jest sporo detali skopane. Przy silniku praktycznie nic nie robione. Na forum FSO-PTK jest artykuł o SWAPie kolegi Senna. Polecam się z nim zapoznać jeśli jeszcze kolega tego nie zrobił.
Przeczytałem, mam kilka pytań, ale to na forum ptk zadam żeby tu nie zaśmiecać.
Na tym forum chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie czy ktoś z forumowiczów podnosił moc silnika rover k 1.8 (bez vvc). Jakie zastosowano zmiany, czy z seryjnych 117 po zmianie wydechu, dolotu, po obróbce głowicy, zmianach w ecu można dojśc do ok. 140 koni?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum